Audi Q7 2024. Po littingu zmiany nie tylko w wyglądzie

Mariusz Michalak
Mariusz Michalak
Gamę nowego Q7 otwiera wariant 45 TDI quattro (zużycie paliwa w cyklu łączonym: 7,8–8,4 l/100 km, emisje CO2 w cyklu łączonym: 204–220 g/km) – trzylitrowy silnik wysokoprężny o mocy 170 kW (231 KM), zapewniający imponujący maksymalny moment obrotowy 500 Nm, który rozciąga się w zakresie od 1500 do 3000 obr./min.
Gamę nowego Q7 otwiera wariant 45 TDI quattro (zużycie paliwa w cyklu łączonym: 7,8–8,4 l/100 km, emisje CO2 w cyklu łączonym: 204–220 g/km) – trzylitrowy silnik wysokoprężny o mocy 170 kW (231 KM), zapewniający imponujący maksymalny moment obrotowy 500 Nm, który rozciąga się w zakresie od 1500 do 3000 obr./min. Audi
W 2015 r. na rynek trafiła druga generacja modelu, dostępna ze skrętną tylną osią, a w 2019 r. przeprowadzono jej pierwszą modernizację. Teraz, po drugiej kompleksowej modernizacji, debiutuje nowe Q7. Zmodernizowane auto trafi na rynek w pierwszym kwartale 2024 roku

Spis treści

Audi Q7. Zmiany w wyglądzie

Wyraźnie wyprostowana osłona chłodnicy Audi Singleframe w kształcie ośmiokąta zwraca uwagę pionowymi wstawkami. W bazowym wydaniu nadwozia mają one kształt łzy, a w linii S oraz w SQ7 TFSI – litery L. Już na pierwszy rzut oka widać, że samochód ten jest topowym modelem Audi i zdecydowanie odróżnia się od serii modeli A. Pewny siebie wygląd akcentują nowe, wydatne wloty powietrza.

Aby na pierwszy rzut oka odróżnić wersję bazową od pakietu stylistycznego nadwozia S line, części przedniego zderzaka, wykończenie drzwi i dyfuzor w wydaniu bazowym mają kontrastujący odcień, podkreślający solidny, off-roadowy wygląd. Wszystkie silniki Audi Q7 są wyposażone w układ wydechowy z funkcjonalnymi, wizualnie atrakcyjnymi końcówkami układu wydechowego. Pakiet stylistyczny nadwozia S line, jeszcze bardziej zbliżony do SQ7 TFSI, wyróżnia się mocno zaakcentowanymi bocznymi wlotami powietrza w przednim zderzaku, które nadają autu jeszcze bardziej sportowy design.

W standardzie drogę przed Q7 oświetlają reflektory LED o wysokiej intensywności; opcjonalnie dostępne są reflektory Matrix LED oraz reflektory HD Matrix LED ze światłami laserowymi Audi. Te ostatnie korzystają z 24 diod LED oraz diody laserowej o wysokiej mocy (zestaw na jedną lampę) i są natychmiast rozpoznawalne za sprawą wbudowanego w reflektory niebieskiego światła ambientowego

Ponadto – podobnie jak w Audi A8, Q8 i Q5 – cyfrowe tylne lampy OLED w połączeniu z systemami wspomagającymi posiadają funkcję sygnalizacji odległości. Jak to działa? Gdy inny użytkownik ruchu zbliży się do tyłu nieruchomego Q7 na odległość poniżej 2 metrów , jednostki sterujące automatycznie aktywują wszystkie cyfrowe segmenty OLED.

Audi Q7. Nowości w wyposażeniu

Bazowy wariant standardowo ma teraz przeszycia tapicerki foteli w kontrastowym, szarym kolorze. Do wyboru jest także dziewięć okładzin ozdobnych. Nowości w ofercie wyposażenia: naturalny wiąz w kolorze srebrnym dla wariantu podstawowego, a także matowe włókno węglowe oraz matowe, szczotkowane aluminium z liniowym tłoczeniem w kolorze srebrnym dla Q7 z pakietem sportowym S line i dla SQ7 TFSI.

W ramach aktualizacji modelu Audi poszerza także gamę oferowanych aplikacji: po raz pierwszy podróżujący mogą bezpośrednio korzystać z popularnych aplikacji zewnętrznych dostawców (np. Spotify lub Amazon Music).

Zmiany objęły także obszar systemów wspomagających kierowcę. W szczególności unowocześniono wyświetlacz otoczenia. Wirtualny kokpit Audi virtual cockpit prezentuje teraz między innymi ostrzeżenie o zmianie pasa ruchu, informuje o innych użytkownikach drogi (ciężarówki, samochody osobowe i motocykle), ostrzega o odległości, wizualizuje działanie asystenta skrzyżowań, a także może wskazywać informacje o sygnalizacji świetlnej online – to wszystko w oszałamiającej jakości Full HD.

Audi Q7. Jakie silniki do wyboru?

Gamę nowego Q7 otwiera wariant 45 TDI quattro (zużycie paliwa w cyklu łączonym: 7,8–8,4 l/100 km, emisje CO2 w cyklu łączonym: 204–220 g/km) – trzylitrowy silnik wysokoprężny o mocy 170 kW (231 KM), zapewniający imponujący maksymalny moment obrotowy 500 Nm, który rozciąga się w zakresie od 1500 do 3000 obr./min. Audi Q7 45 TDI quattro przyspiesza od 0 do 100 km/h w 7,1 s. Jego prędkość maksymalna wynosi 226 km/h. Wyżej plasuje się 50 TDI quattro (zużycie paliwa w cyklu łączonym: 7,8–8,4 l/100 km, emisje CO2 w cyklu łączonym: 204–220 g/km), mocniejsza wersja o mocy 210 kW (286 KM) i momencie obrotowym 600 Nm. Ten duży SUV przyspiesza od 0 do 100 km/h w 6,1 s i osiąga prędkość maksymalną 241 km/h (150 mil/h). Audi Q7 55 TFSI* (zużycie paliwa w cyklu łączonym: 10,1–11,0 l/100 km, emisje CO2 w cyklu łączonym: 229–251 g/km) jest wyposażone w sześciocylindrowy silnik benzynowy o pojemności skokowej trzech litrów, zasilany bezpośrednim wtryskiem paliwa, który zapewnia moc 250 kW (340 KM) oraz maksymalny moment obrotowy 500 Nm, dostępny w szerokim zakresie obrotów od 1370 do 4500 obr/min. Z tym turbodoładowanym silnikiem benzynowym Audi Q7 przyspiesza od 0 do 100 km/h w 5,6 s i osiąga elektronicznie ograniczoną prędkość maksymalną 250 km/h.

Wersje V6 mogą ciągnąć przyczepę o masie do 3,5 tony, co pozwala na holowanie przyczep kempingowych, przyczep dla koni i tym podobnych. Wszystkie silniki współpracują z 8-biegową automatyczną przekładnią tiptronic, stałym napędem na cztery koła quattro oraz układem miękkiej hybrydy, który w codziennej eksploatacji może obniżyć zużycie paliwa nawet o 0,5 litra na 100 kilometrów. Jego kluczowymi podzespołami są akumulator litowo-jonowy i rozrusznik zespolony z alternatorem (BAS), dostarczający energię do głównej instalacji elektrycznej 48 V. Jeśli kierowca zdejmie nogę z pedału gazu w zakresie prędkości od 55 do 160 km/h, Q7* nawet przez 40 sekund może poruszać się z wyłączonym silnikiem. Później BAS szybko i płynnie uruchamia sześciocylindrową jednostkę. Zakres działania funkcji Start-Stop zaczyna się poniżej 22 km/h.

od 16 lat
Wideo

Policyjne drony na Podkarpaciu w akcji

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty