Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Używana Skoda Karoq (2017 - obecnie). Wady, zalety, typowe usterki

Kamil Rogala
Skoda Karoq bardzo często jest wymieniana jako optymalna propozycja, gdy ktoś pyta o kompaktowego crossovera z szeroką paletą silników do wyboru. Świetnie się sprzedaje, niedawno przeszła znaczący lifting, w palecie silników jest sporo propozycji – czy to dobry wybór na auto z rynku wtórnego?Fot. Skoda
Skoda Karoq bardzo często jest wymieniana jako optymalna propozycja, gdy ktoś pyta o kompaktowego crossovera z szeroką paletą silników do wyboru. Świetnie się sprzedaje, niedawno przeszła znaczący lifting, w palecie silników jest sporo propozycji – czy to dobry wybór na auto z rynku wtórnego?Fot. Skoda
Skoda Karoq bardzo często jest wymieniana jako optymalna propozycja, gdy ktoś pyta o kompaktowego crossovera z szeroką paletą silników do wyboru. Świetnie się sprzedaje, niedawno przeszła znaczący lifting, w palecie silników jest sporo propozycji – czy to dobry wybór na auto z rynku wtórnego?

Używana Skoda Karoq. Nadwozie/wnętrze

Skoda Karoq bardzo często jest wymieniana jako optymalna propozycja, gdy ktoś pyta o kompaktowego crossovera z szeroką paletą silników do wyboru. Świetnie
Skoda Karoq bardzo często jest wymieniana jako optymalna propozycja, gdy ktoś pyta o kompaktowego crossovera z szeroką paletą silników do wyboru. Świetnie się sprzedaje, niedawno przeszła znaczący lifting, w palecie silników jest sporo propozycji – czy to dobry wybór na auto z rynku wtórnego?
Fot. Skoda

Obecnie rynek samochodów używanych szaleje, ale jeśli ktoś szuka samochodu, którego generacja wciąż jest w salonach, znacząca zmiana w ofercie tj. lifting na połowę cyklu życia modelu, może pozytywnie wpłynąć na ceny aut sprzed operacji odświeżającej. Czy lifting Karoqa był znaczący? Moim zdaniem nie na tyle, aby rozpaczać kupując jego „starszą” wersję. Mało tego, znam głosy mówiące o tym, że to wersja sprzed liftingu jest ładniejsza. Nie będę tego oceniał i dywagował, kto ma rację. Faktem jest, że przed i po zmianach Skoda Karow wygląda poprawnie, ale zdecydowanie nie rzuca się w oczy.

Jeśli trafimy na egzemplarz w żywym, np. czerwonym kolorze w wyższej wersji wyposażenia (Sportline lub Scout), z dużymi felgami, jest szansa, że ktoś nas zauważy na drodze. W innym przypadku mamy gwarancję anonimowości. To bardzo ładnie, choć mocno standardowo narysowany kompaktowy crossover, o mocno symetrycznych i ostrych kształtach. Linia boczna, przód czy tył niczym szczególnym się nie wyróżniają. Czy to źle? Moim zdaniem – nie. To rozwiązanie dla tych, którzy potrzebują auta, w którym dobrze się czują i nie muszą niczego i nikomu udowadniać. Skoda Karoq jest właśnie takim azylem i pojazdem, w którym wszyscy czują się bezpiecznie.

Skoda Karoq bardzo często jest wymieniana jako optymalna propozycja, gdy ktoś pyta o kompaktowego crossovera z szeroką paletą silników do wyboru. Świetnie
Skoda Karoq bardzo często jest wymieniana jako optymalna propozycja, gdy ktoś pyta o kompaktowego crossovera z szeroką paletą silników do wyboru. Świetnie się sprzedaje, niedawno przeszła znaczący lifting, w palecie silników jest sporo propozycji – czy to dobry wybór na auto z rynku wtórnego?
Fot. Skoda

Podobnie jak nadwozie, tak samo wnętrze jest klasyczne i wyjątkowo ergonomiczne. Wszystko jest pod ręką, uporządkowane i idealnie poukładane. Czesi nie lubią eksperymentować z modelami, które stanowią trzon oferty. Były tego typu próby np. podczas liftingu poprzedniej generacji Skody Octavii i głowy nie były zbyt przychylne. Na pochwałę zasługują materiały, które są dobrej jakości. Nie można mieć również zastrzeżeń do spasowania, a wyższe wersje wyposażenia mają wszystko, czego potrzeba nawet podczas długich podróży, z aktywnym tempomatem czy podgrzewanymi fotelami włącznie. Dziś to nie imponuje, ale 5 lat temu było miłym dodatkiem.

Imponuje również przestrzenią, do czego Skoda zdążyła nas już przyzwyczaić. Bagażnik o pojemności 521 litrów pozwoli pomieścić całą rodzinę na urlop, a po złożeniu oparć kanapy zyskujemy aż 1630 litrów przestrzeni. Do tego sporo schowków, ładowarka indukcyjna na smartfona, miejsca na półtoralitrowe butelki w drzwiach – trudno mieć zastrzeżenia do funkcjonalności tego samochodu.

Używana Skoda Karoq. Silniki/układ napędowy

Skoda Karoq bardzo często jest wymieniana jako optymalna propozycja, gdy ktoś pyta o kompaktowego crossovera z szeroką paletą silników do wyboru. Świetnie
Skoda Karoq bardzo często jest wymieniana jako optymalna propozycja, gdy ktoś pyta o kompaktowego crossovera z szeroką paletą silników do wyboru. Świetnie się sprzedaje, niedawno przeszła znaczący lifting, w palecie silników jest sporo propozycji – czy to dobry wybór na auto z rynku wtórnego?
Fot. Skoda

Skoda Karoq swoją popularność zawdzięcza w dużej mierze niezwykle elastycznej ofercie silnikowej, bez udziwnień i eksperymentów. Nawet teraz, po liftingu, który miał miejsce bardzo niedawno, w ofercie silnikowej nie pojawiło się nic zelektryfikowanego. To dość ryzykowne ze strony Skody, bowiem niepopularne i niemodne rozwiązania mogą się mścić, ale jeśli ktoś szuka normalnego, tradycyjnego auta, w Skodzie ma to jak w banku.

Oferta jest szeroka, a otwiera ją jednostka 1.0 TSI o mocy 110 KM (od 2020 o mocy 115 KM). Bardzo popularną alternatywą jest silnik 1.5 TSI ACT o mocy 150 KM, który pojawia się w większości modeli Skody, Volkswagena, jak również Audi (np. w A3 czy Q3). Dla wymagających jest silnik 2.0 TSI o mocy 190 KM (np. w wersji Sportline z napędem na cztery koła). Nie zabrakło również całej plejady silników wysokoprężnych. Podstawą jest jednostka 1.6 TDI o mocy 115 KM, choć o wiele częściej wybierane były jednostki 2.0 TDI o mocy 150 lub 190 KM. Ta mocniejsza była świetnym wyborem w odmianie Scout, która była w ofercie dość krótki. Taki motor, napęd na cztery koła, automatyczna skrzynia biegów i terenowe dodatki czyniły ze Skody Karoq bardzo atrakcyjne, choć drogie auto.

Używana Skoda Karoq. Typowe usterki/sytuacja rynkowa

Skoda Karoq bardzo często jest wymieniana jako optymalna propozycja, gdy ktoś pyta o kompaktowego crossovera z szeroką paletą silników do wyboru. Świetnie
Skoda Karoq bardzo często jest wymieniana jako optymalna propozycja, gdy ktoś pyta o kompaktowego crossovera z szeroką paletą silników do wyboru. Świetnie się sprzedaje, niedawno przeszła znaczący lifting, w palecie silników jest sporo propozycji – czy to dobry wybór na auto z rynku wtórnego?
Fot. Skoda

Mimo ogromnej popularności oraz kilkuletniego stażu na rynku, lista typowych usterek jest praktycznie pusta. Pomijamy kwestie eksploatacyjne, jak np. zapychający się filtr DPF w mieście, awarie osprzętu przy dużych przebiegach i zaniedbaniach ze strony użytkownika (np. rzadkie wymiany oleju itp.). Czasami pojawiają się głosy o stukach z okolic rozrządu, sporadycznych problemach ze spasowaniem (nierówne przerwy między elementami karoserii lub trzeszczące wnętrze na dużych nierównościach. W przypadku silnika 1.5 TSI o mocy 150 KM z początków produkcji, mogą pojawiać się szarpania na zimnym silniku w okolicach 1500-2000 obr./min.

Propozycji na rynku wtórnym nie brakuje, a na znanym serwisie z ogłoszeniami motoryzacyjnymi, jest ich ponad 200. Ceny? Niestety – dość wysokie. Za egzemplarz z 2018 roku z silnikiem 2.0 TDI, przebiegiem 60 000 kilometrów, trzeba zapłacić około 100 000 złotych. Egzemplarz z przebiegiem 40 000 kilometrów, z silnikiem 1.5 TSI w odmianie Ambition z 2020 roku to koszt 120 000 złotych. Aby zejść poniżej granicy 100 000 złotych, trzeba pogodzić się z przebiegiem ponad 100 000 kilometrów.

Podsumowanie

Skoda Karoq to wciąż świetna propozycja, a jeśli trafimy na zadbany egzemplarz w wysokiej wersji wyposażenia (np. Scout), możemy mieć pewność, że jeszcze długo utrzyma wartość. Niestety jest to również spora wada (dla kupującego), bowiem obecnie znalezienie ciekawego egzemplarza w cenie poniżej 100 000 złotych jest dość trudne. Czy warto szukać? Jeśli ktoś potrzebuje solidnego, wygodnego i bardzo funkcjonalnego auta – zdecydowanie tak.

Używana Skoda Karoq zalety:

  • klasyczna i nie rzucająca się w oczy stylistyka;
  • dobrze wykonane wnętrze o wysokiej ergonomii;
  • bardzo dobra funkcjonalność i sporo przestrzeni;
  • wysoka niezawodność i bezproblemowa eksploatacja;
  • spora oferta na rynku wtórnym…

Używana Skoda Karoq wady:

  • …ale bardzo wysokie ceny, nawet za skromne wersje;
  • dla niektórych – mimo wszystko zbyt nudna.

Używana Skoda Karoq opinie:

Gerard z Iławy
Przebieg 15 tyś. km i można o aucie coś napisać. Minął okres początkowego zafascynowania samochodem i zacząłem dostrzegać wady. Wady to może za ostre słowo, bardziej rozwiązania, które z perspektywy czasu zaczynają denerwować. Nie ma jednak auta idealnego, więc siłą rzeczy czekałem na ten moment. Pierwsza rzecz, która irytuje to system „Start&stop”. Każdy użytkownik Skody (w Octavii działa tak samo) doświadczył już pewnie irytacji dojeżdżając do bramek na autostradzie. Nie raz rzuciłem kilka niecenzuralnych słów jak sterownik silnika uznał, że czas ograniczyć emisję CO2 szarpiąc autem i zatrzymując je nie tam, gdzie bym chciał. Poza tym trudno znaleźć coś, co bardzo doskwiera. To dobre, funkcjonalne auto rodzinne. Ja polecam.

Miłosz z Wrocławia
Skoda Karoq 2018 rok, silnik 1.5 TSI wersja Style. Auto zakupione w połowie marca 2018 roku. Obecnie przejechane 18 tys. km. Przy 16 tys. km wymieniłem olej (na własny koszt - 570 zł) pomimo posiadanego pakietu przeglądów 30 tys. km lub 2 lata / 60 tys. km lub 4 lata. Opinia na temat użytkowania: zawieszenie (jeździ się wygodnie, dobrze wybiera nierówności), silnik (osiągi naprawdę nie są złe – jestem miło zaskoczony), spalanie (5-6 trasa, 7-8 miasto), ergonomia (wszystko przemyślane tak, aby ułatwić życie), infotainment, bagażnik oraz wszystkie pomocnicze uchwyty siatki. Podsumowując: auto godne polecenia. Bardzo wygodne, przestronne i przede wszystkim bardzo dobrze wyposażone.

Krystian z Lęborka
Karoq jest bardzo funkcjonalnym autem rodzinnym. Oferuje naprawdę sporo miejsca dla 4 pasażerów do tego ma spory, bo liczący 520 litrów bagażnik. Wysoko oceniam właściwości jezdne, auto prowadzi się pewnie, jest dość dobrze wyciczone. Głośniejsze szumy wokół lusterek powstają przy prędkościach powyżej 120/130 km/h. Średnie spalanie 6.4 l/100km przy dość spokojnej jeździe.

Wybrane jednostki napędowe w Skoda Karoq:

Silnik

Pojemność

Moc

Moment obrotowy

Prędkość maks.

Przyspieszenie 0-100 km/h

Średnie zużycie paliwa

Emisja CO2

1.0 TSI

999 ccm

115 KM

200 Nm

187 km/h

10,6 s

6,2 l/100km

117 g/km

1.5 TSI

1498 ccm

150 KM

250 Nm

204 km/h

8,4 s

6,6 l/100km

123 g/km

2.0 TSI

1984 ccm

190 KM

320 Nm

211 km/h

7 s

8,4 l/100km

190 g/km

1.6 TDI

1598 ccm

115 KM

250 Nm

188 km/h

10,7 s

4,6 l/100km

120 g/km

2.0 TDI

1968 ccm

150 KM

320 Nm

196 km/h

8,7 s

5,0 l/100km

115 g/km


Zobacz także: Mercedes EQA - prezentacja modelu

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Droga księżycowa w Gdyni, czyli Marszewska Góra

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty