Kolejne dziecko koncernu Volkswagena jest większe niż klasyczny Caddy, lecz mniejsze od Multivana, Transportera, czy Craftera. Caddy Maxi dostępne jest w trzech wersjach: Furgon, Kombi i Life. Dwie ostatnie odmiany, to pojazdy osobowe, przeznaczone do przewożenia pięciu lub siedmiu pasażerów wraz z bagażem.
Inżynierom z Wolfsburga udało się skonstruować pojazd, którego powierzchnia bagażowa ma długość 2,25 m. W 7-
osobowej wersji Kombi bagażnik ma pojemność 380 l, a po wyjęciu trzeciego rzędu foteli 530 l. Natomiast po złożeniu foteli drugiego rzędu osiąga on pojemność 1350 l. A to już pozwala wykorzystać Caddy Maxi do przewozu wielkiej lodówki lub 50 skrzynek z napojami.
Wielofunkcyjność miejskiego dostawczaka podkreśla wyposażenie: dwoje rozsuwanych drzwi (standard w zależności od wersji), wnęka na dokumenty i faktury, oraz praktyczne
schowki i kieszenie. Kokpit i elementy tapicerki niczym się nie różnią od zwykłego Caddy. W standardowym wyposażeniu znalazły się m.in.: dwie poduszki powietrzne (jedna w towarowej wersji Furgon), ABS, ASR, wspomaganie kierownicy, immobiliser i pełnowymiarowe koło zapasowe. Dopłaty wymagać będzie system kontroli trakcji ESP, klimatyzacja, centralny zamek, radioodtwarzacz CD, komputer pokładowy, elektrycznie regulowane szyby (standard w wersji Life).
Silniki
W Polsce paleta silników obejmuje na razie jeden motor benzynowy o pojemności 1,6 l i mocy 102 KM oraz dwa, dobrze znane diesle z filtrami cząstek stałych DPF: 1,9 l 105 KM oraz 2.0 l 140 KM. Za kilka miesięcy do gamy jednostek napędowych dołączy jeszcze wersja 2.0/110 KM EcoFuel, zasilana gazem ziemnym CNG. Z silnikami współpracuje
manualna skrzynia biegów o pięciu lub sześciu przełożeniach, natomiast do wersji 1.9 TDi za 10 tys. zł można zamówić automatyczną skrzynię DSG.
Wrażenia z jazdy
Pierwsze jazdy testowe pokazały, że spore gabaryty pojazdu i zwiększony rozstaw osi polepszyły walory jezdne tego auta. Caddy Maxi jest stabilniejszy na zakrętach i dobrze trzyma się drogi przy większych prędkościach. Natomiast zawieszenie całkiem nieźle radzi sobie na nierównych drogach. 7-osobowa odmiana kombi, z układem siedzeń to 2/3/2, zapewnia komfort także pasażerom trzeciego rzędu, którzy mają sporo miejsca na nogi. 140-konny diesel łatwo przyspiesza i jest dość dynamiczny nawet przy obciążonym samochodzie.
VW Caddy Maxi jest produkowany wyłącznie w podpoznańskim Antoninku, gdzie docelowo ma powstawać dziennie 700 sztuk tego modelu. Najtańszy Furgon z silnikiem benzynowym, to wydatek rzędu 56 tys. zł, natomiast odmiana z dieslem kosztuje 7 tys. zł. drożej. Ceny wersji osobowych zaczynają się od 58 tys. zł.
Wybrane dane techniczne VW Caddy Maxi Life (7-miejscowy)
Typ silnika | diesel |
Pojemność skokowa (cm3): | 1968 |
Moc maksymalna (KM/obr/min): | 140/4000 |
Maks. moment obr. (Nm/obr/min): | 320/1750 |
Przyspieszenie 0-100 km/h (s): | 10,6 |
Prędkość maksymalna (km/h): | 186 |
Zużycie paliwa: trasa/miasto (l/100 km): | 5,6/7,8 |
Długość x szerokość x wysokość (cm): | 487,5 x 179 x 183 |
Rozstaw osi (cm): | 300 |
Pojemność bagażnika min/max (l): | 380/530-1350 |
Droga księżycowa w Gdyni, czyli Marszewska Góra
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?