Formuła E. Elektryczne Porsche Taycan Turbo GT w nowej roli

Mariusz Michalak
Mariusz Michalak
Od marca na szczycie oferty znajduje się wariant Turbo GT, który zaprezentował się, bijąc rekordy czasów okrążeń na torach Nürburgring i Laguna Seca.
Od marca na szczycie oferty znajduje się wariant Turbo GT, który zaprezentował się, bijąc rekordy czasów okrążeń na torach Nürburgring i Laguna Seca. Porsche
Porsche Taycan Turbo GT będzie nowym samochodem bezpieczeństwa Formuły E. Najpotężniejsze seryjne Porsche przyjmie rolę samochodu bezpieczeństwa w mistrzostwach świata w pełni elektrycznych bolidów podczas najbliższej, podwójnej rundy, która odbędzie się 11 i 12 maja w Berlinie. Nowy Taycan zadebiutował w lutym 2024 roku. Turbo GT w roli samochodu bezpieczeństwa zastępuje wariant Turbo S z 2019 roku.

Od marca na szczycie oferty znajduje się wariant Turbo GT, który zaprezentował się, bijąc rekordy czasów okrążeń na torach Nürburgring i Laguna Seca. Zaopatrzony w opcjonalny pakiet Weissach przyspiesza od 0 do 100 km/h w 2,2 sekundy i osiąga prędkość maksymalną 305 km/h. Tryb Attack, zapewniający chwilowe zwiększenie mocy nawet o 120 kW (163 KM), bazuje na technologii z Porsche 99X Electric – bolidu, który na swoim koncie ma zdobycie aktualnego mistrzostwa świata Formuły E.

Po raz pierwszy w historii będą użytkowane dwie wersje elektrycznego samochodu bezpieczeństwa Formuły E. Taycan Turbo GT w ekskluzywnym kolorze nadwozia Purple Sky Metallic i z pakietem Weissach, a zatem bez tylnych siedzeń, wcieli się w rolę auta dyżurnego. Drugi egzemplarz w kolorze Shade Green Metallic, bez pakietu zwiększającego osiągi – czyli z czterema miejscami, będzie pełnić funkcję pojazdu zastępczego.

Od marca na szczycie oferty znajduje się wariant Turbo GT, który zaprezentował się, bijąc rekordy czasów okrążeń na torach Nürburgring i Laguna Seca
Od marca na szczycie oferty znajduje się wariant Turbo GT, który zaprezentował się, bijąc rekordy czasów okrążeń na torach Nürburgring i Laguna Seca. Porsche

ZOBACZ TAKŻE: Porsche Cayenne GTS 2024. Silnik, wyposażenie, cena w Polsce

Taycan, podobnie jak koncepcja bolidu Porsche 99X Electric, został opracowany w ośrodku badawczo-rozwojowym Porsche w Weissach.

W tym roku Porsche startuje w swoim piątym sezonie Formuły E. Oprócz fabrycznej ekipy TAG Heuer Porsche bolidy Porsche 99X Electric wystawia amerykański zespół kliencki producenta sportowych aut – Andretti Formula E.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Policja radzi jak zaplanować podróż

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty