Już na pierwszy rzut oka widać, że nowy Nissan był wzorowany na obecnej generacji Renault Mastera. Mimo to, stylistom z Nissan Design Europe udało się zachować w NV400 charakterystyczne cechy wyglądu pozostałych aut japońskiej marki. Tym samym pojazd posiada unikatową maskę, przednie skrzydła, lampy ze zintegrowanymi światłami do jazdy dziennej, grill i przedni zderzak.
**CZYTAJ TAKŻE
Nissan wskrzesi Datsuna?Nissan Micra 1.2 Tekna**
- "Odważny wygląd pomaga odróżnić Nissana NV400 od konkurentów, nadając mu unikatowy charakter. Dzięki NV200 i teraz także NV400, nie ma wątpliwości, że Nissan oznacza atrakcyjną funkcjonalność i doskonały wybór na rynku LCV" - powiedział Sergio Alcaraz, Vice-Prezes, Nissan, Oddział LCV, AMIE.
Ale NV400 to więcej, niż tylko wygląd. W porównaniu do poprzednika, modelu Interstar, znacznie wzrosły możliwości załadunku oraz dopasowania auta do własnych potrzeb. Po raz pierwszy w ofercie znajdą się wersje z napędem na przednie lub tylne koła. NV400 dostępny jest w wersjach z trzema różnymi rozstawami osi, czterema różnymi długościami, trzema różnymi wysokościami oraz pojemnościami załadowczymi od 8 m3 do 17 m3. Do wyboru są trzy różne jednostki napędowe z sześciobiegową manualną lub automatyczną skrzynią biegów.
Ponadto dostępnych jest wiele różnych wersji nadwozia. Oprócz fabrycznych vanów z nadwoziem zabudowanym i kombi, dostępne są także vany osobowo-dostawcze, samowyładowcze oraz skrzyniowe. Nissan będzie także dalej produkować podwozia z kabiną dla specjalistycznej zabudowy.
- "NV400 jest bardzo uniwersalny i oferuje rozwiązania dla każdych potrzeb z sektora ciężkich vanów" - powiedział Sergio Alcaraz. - "Jest czymś znacznie więcej, niż tylko następcą modelu Interstar, który dzięki bogatej gamie dostępnych wersji plasuje nas w znacznie szerszym segmencie rynkowym".
Za dostarczanie mocy odpowiada nowy czterocylindrowy, 16-zaworowy turbo diesel z wtryskiem bezpośrednim zaprojektowany przez Renault. Przy pojemności 2.3 litra, jest mniejszy niż montowana w modelu Interstar jednostka 2.5 l dCi, ale jego moce - 100, 125 i 150 KM - niczym się nie różnią, a wartość momentu obrotowego wzrosła odpowiednio do 285, 310 i 350 Nm. Wszystkie wersje są zgodne z normą Euro5, a ich koszty eksploatacji są niższe, dzięki lepszemu spalaniu oraz dłuższym odstępom między przeglądami, które teraz zostały wydłużone do 40 000 km lub dwóch lat.
Z przodu w zawieszeniu znajduje się kolumna MacPhersona, podczas gdy wersje z napędem na przednie koła mają z tyłu pojedynczy resor piórowy. Modele z napędem na tylną oś mają albo resory podwójne (pojedyncze tylne koła) albo potrójne (bliźniaki).
Nowa kabina jest nieco dłuższa niż poprzednio, zapewniając dodatkową przestrzeń na nogi, a siedzenia są szersze i dłuższe dla większego komfortu. Standardowe wyposażenie obejmuje poduszki powietrzne dla kierowcy i pasażera oraz opcjonalnie kurtyny boczne. Elektroniczny system kontroli stabilności (ESP) jest dostępny standardowo we wszystkich modelach z napędem na tył oraz opcjonalnie w wersjach z napędem na przód, podczas gdy ABS montowany jest standardowo we wszystkich wersjach.
Nissan NV 400 będzie dostępny z wyposażeniem, której do tej pory było zarezerwowane wyłącznie dla modeli osobowych. Standardowe i opcjonalne poziomy wyposażenia obejmują kluczyk Nissan Intelligent Key, automatyczną klimatyzację, automatyczne światła i wycieraczki, światła do jazdy dziennej, czujniki parkowania, tempomat z ogranicznikiem prędkości, komputer pokładowy, łączność Bluetooth oraz możliwość podłączenia przenośnego muzycznego odtwarzacza USB lub iPoda. Opcjonalnie dostępna jest także kamera cofania, zapewniająca najwyższy możliwy poziom bezpieczeństwa manewrów parkowania.
Precz z Zielonym Ładem! - protest rolników w Warszawie
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?