
Ale na sportowe coupe ten właśnie tył jest zbyt wysoki. Można więc powiedzieć, że alfa 147 należy do modnego obecnie nurtu aut międzysegmentowych. Łączy styl sportowego "prawie coupe" z funkcjonalnością hatchbacka. W wersji trzydrzwiowej ma w sobie nieco więcej charakteru coupe, niż w pięciodrzwiowej. Funkcjonalności hatchbacków trudno się spodziewać choćby po bagażniku, który ma wielkość 280 l, czyli należy raczej do segmentu B Kiedy widzę na ulicy to auta z kratką, czyli "ciężarowe" to skręcam się ze śmiechu. Nie śmieszy mnie jednak alfa, ale głupota polskich przepisów zmuszających do takich kombinacji. Także tylnej kanapie bliżej do mniejszych segmentów. Z tyłu są co prawda trzy trzypunktowe, bezwładnościowe pasy bezpieczeństwa - ale kanapa jest wąska, a i miejsca przed nią nie jest zbyt wiele. Można więc powiedzieć, że to nadwozie 2 + 3, czyli dwa pełnowymiarowe miejsca i trzy "awaryjne". Ale z perspektywy fotela kierowcy nie martwiło mnie to zbytnio. Podoba mi się stylizacja deski rozdzielczej, z okrągłymi zegarami i wlotami powietrza. Ma nieco staromodnego ducha aut sprzed lat, ale wiele elementów jest bardzo nowoczesnych. Przykładowo okrągłe pokrętła nawiewu i temperatury to wielofunkcyjne przełączniki sterowania systemem klimatyzacji. W kierownicy natomiast umieszczono przyciski sterujące radiem.
![]() |
Mimo staromodnego ducha, wiele tradycyjnie wyglądających elementów ma już nowoczesne możliwości, tak jak np. okrągłe pokrętła nawiewu i temperatury, które są wielofunkcyj- nymi przełącznikami sterowania systemem klimatyzacji. |
Tym razem przyszło mi jeździć trzydrzwiowym, a więc nieco bardziej sportowym samochodem, z zupełnie jednak "niesportowym", bo wysokoprężnym silnikiem.
"Niesportowe" diesle mają dziś jednak turbodoładowanie i bezpośredni wtrysk, co znacznie poprawia ich pozycję w stosunku do jednostek benzynowych. Turbodiesel w alfie mruczy wyraźnie, ale w sportowym aucie to nie grzech. Wysoki moment obrotowy zapewnia jej za to całkiem dobrą, dającą dużo przyjemności z jazdy dynamikę. Odnoszę jednak wrażenie, że mógłby być nieco bardziej elastyczny.
Alfa Romeo 147 a konkurencja
Model | alfa romeo 147 | audi A3 |
Silniki | 1,9 JTD 16V | 2,0 TDI |
Moc maks. (KM) | 140 | 140 |
Maks. moment obr (Nm) | 305 | 320 |
Prędkość maks. (km/h) | 206 | 207 |
Przyspieszenie 0-100 km/h(s) | 9,1 | 9,5 |
Spalanie (l/100 km) | 5,9 | 5,5 |
Cena PLN | 89 000 | 110 300 |
Strefa Biznesu - inwestycje w samochody klasyczne
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?
Dzieje się w Polsce i na świecie – czytaj na i.pl
- Mularczyk: Celem komisji ds. rosyjskich wpływów nie jest ingerowanie w wybory
- Typowy Polak według sztucznej inteligencji. Zobacz, jak AI widzi Europejczyków
- Tajemnicza śmierć agentów włoskiego wywiadu i służb Izraela w katastrofie łodzi
- "To interes Polski i całego Zachodu". Sellin o komisji ds. rosyjskich wpływów