Skoda Superb 1.4 TSI iV PHEV 218 KM vs Toyota Camry 2.5 Hybrid 218 KM. Limuzyny dla prezesa średniego szczebla

Kamil Rogala
Oba auta są godne uwagi, ale mają zupełnie inne charaktery. Skoda Superb spodoba się tym, którzy planują dalekie podróże i chcą wykorzystać napęd hybrydowy plug-in np. doładowując auto w domu/pracy i podróżując bez emisyjnie po mieście. Aby doposażyć auto „po korek” trzeba jednak wydać znacznie więcej niż za Toyotę Camry. Japońska propozycja kusi łagodnym i oszczędnym napędem hybrydowym oraz kilkoma dodatkami, które spodobają się miłośnikom luksusowych dodatków jak np. elektrycznie regulowana kanapa czy roletka tylnej szyby. Wybór jest naprawdę trudny, ale każde auto zaskoczy komfortem i wygodą podczas długich podróży.
Oba auta są godne uwagi, ale mają zupełnie inne charaktery. Skoda Superb spodoba się tym, którzy planują dalekie podróże i chcą wykorzystać napęd hybrydowy plug-in np. doładowując auto w domu/pracy i podróżując bez emisyjnie po mieście. Aby doposażyć auto „po korek” trzeba jednak wydać znacznie więcej niż za Toyotę Camry. Japońska propozycja kusi łagodnym i oszczędnym napędem hybrydowym oraz kilkoma dodatkami, które spodobają się miłośnikom luksusowych dodatków jak np. elektrycznie regulowana kanapa czy roletka tylnej szyby. Wybór jest naprawdę trudny, ale każde auto zaskoczy komfortem i wygodą podczas długich podróży. Archiwum
Duża, komfortowa, oszczędna, świetnie wyposażona i przestronna, ale nie rzuca się w oczy i nie zdradza zbyt wiele. Limuzyna klasy średniej popularnej marki to stosunkowo niedrogi sposób na bardzo wygodne podróżowanie nawet na długich dystansach przy umiarkowanym zużyciu paliwa. Do zestawienia wybraliśmy dwie hybrydowe propozycje – Skodę Super i Toyotę Camry.

Spis treści

Skoda Superb vs Toyota Camry. Stylistyka nadwozia i wnętrze

Stylistyka Skody Superb jest bardzo wyważona i stonowana. Nie brakuje jej elegancji i ponadczasowej linii, dzięki czemu niemal w każdej wersji prezentuje się po prostu dobrze. Z przodu mamy wąskie, niemal prostokątne klosze lamp z niewielkim trójkątem na dole, który nadaje całemu przodowi dynamizmu. Szeroki grill z pionowymi poprzeczkami jest co prawda dość prosty i sprawia wrażenie niewyszukanego, ale jako całość wygląda bardzo elegancko. Na dole mamy szeroki grill w zderzaku przedzielony srebrną listwą. Po bokach znajdziemy światła przeciwmgłowe wykonane w technologii LED. Linia boczna jest klasyczna i nie zawiera zbyt wielu przetłoczeń, z tyłu zaś główną rolę grają spore klosze lamp z trójkątnymi elementami LED oraz srebrna listwa podkreślająca duży napis Skoda. Srebrny lakier i standardowe felgi to idealny sposób, aby wtopić się w tłum zachowując przy tym pełnię komfortu.

Skoda Superb 1.4 TSI iV PHEV 218 KM vs Toyota Camry 2.5 Hybrid 218 KM. Limuzyny dla prezesa średniego szczebla

W obu modelach wnętrze jest idealnie spójną kontynuacją nadwozia. Skoda Superb to przede wszystkim prostota, ergonomia i funkcjonalność. Wszystko jest na swoim miejscu i nawet, jeśli może wydawać się to nudne, jest bardzo wygodne, a wszystkie przełączniki są tam, gdzie być powinny. W centralnej części mamy duży ekran systemu info-rozrywki z kilkoma dotykowymi przełącznikami (w zależności od wersji). Niżej mamy panel sterowania klimatyzacją i nawiewami, tunel środkowy jest dość szeroki, fotele obszerne i wygodne. Jeśli ktoś lubi tego typu styl, w Skodzie poczuje się wyśmienicie. Jeśli chodzi o pojemność bagażnika, Skoda Superb zawsze była przykładem w tym segmencie. W standardowym ułożeniu tylnej kanapy w odmianie liftback mamy pojemność odpowiednio 485 oraz 1610 litrów. Nie można narzekać na przestrzeń nawet podczas dalekich wycieczek z rodziną.

Skoda Superb 1.4 TSI iV PHEV 218 KM vs Toyota Camry 2.5 Hybrid 218 KM. Limuzyny dla prezesa średniego szczebla

Skoda Superb w wersji liftback mierzy 4869 mm długości, 1864 mm szerokości i 1468 mm wysokości. Rozstaw osi to 2841 mm.
Toyota już dawno zerwała ze stereotypem nudnych, bezbarwnych aut dla osób w podeszłym wieku. Nowe modele są odważne, wyraziste i bardzo ciekawe pod względem stylistyki. Nowa Camry również jest idealnym obrazem typowo japońskiej, nowoczesnej sztuki projektowania aut. Wystarczy spojrzeć na przód auta, który zdominowany jest przez olbrzymi, gigantyczny wręcz grill w zderzaku. Przypomina to nieco podejście Lexusa, który właśnie z grilla zrobił swój element rozpoznawczy. Nieco wyżej jest o wiele mniejszy grill. W centralnej części znajduje się logo producenta, zaś po bokach osadzono stosunkowo nieduże, strzeliste klosze lamp. Na uwagę zasługuje maska z wyraźnymi przetłoczeniami – nadaje to autu muskularności. Ciekawie prezentuje się także słupek A, który jest dość wąski. Dolna linia okien najpierw opada, a następnie wzbija się delikatnie przed słupkiem C. Linia boczna jest bardzo elegancka i klasyczna, zaś dość spore zwisy sprawiają, że całość prezentuje się dość majestatycznie. Tył jest już nieco spokojniejszy – główną rolę odgrywają tu bardzo szerokie klosze lamp, wyciągnięta linia tylnej klapy, tworząca coś na wzór spojlera. Ciemny kolor, srebrne felgi i mamy przepis na elegancką limuzynę klasy średniej.

Skoda Superb 1.4 TSI iV PHEV 218 KM vs Toyota Camry 2.5 Hybrid 218 KM. Limuzyny dla prezesa średniego szczebla

W Toyocie postawiono na łagodne, płynne kształty i przecinające się pod ostrym kątem linie. To wszystko sprawia, że całość prezentuje się naprawdę bardzo elegancko i sprawia, że mamy poczucie obcowania z autem z wyższej półki. Na uwagę zasługuje konsola centralna, w której zatopiono ekran systemu info-medialnego i otoczono go zestawem przycisków. Przed oczami kierowcy wylądowały tradycyjne zegary osadzone w eleganckich tubach, pomiędzy nimi znalazł się dość spory wyświetlacz komputera pokładowego. Jeśli chodzi o wymiary, Toyota Camry mierzy 4885 mm długości, 1840 mm szerokości oraz 1445 mm wysokości. Rozstaw osi tego modelu to 2825 mm. Pojemność bagażnika w standardowym układzie to 524 litry.

Skoda Superb 1.4 TSI iV PHEV 218 KM vs Toyota Camry 2.5 Hybrid 218 KM. Limuzyny dla prezesa średniego szczebla

Skoda Superb vs Toyota Camry. Dane techniczne, osiągi i spalanie

Skoda Superb 1.4 TSI iV PHEV 218 KM vs Toyota Camry 2.5 Hybrid 218 KM. Limuzyny dla prezesa średniego szczebla

Do zestawienia wybraliśmy wersje z silnikami hybrydowymi. W przypadku Toyoty był to jedyny wybór, bowiem Skoda Superb dostępna jest z paletą kilku silników benzynowych i wysokoprężnych. Zacznijmy od Skody, którą wyposażono w napęd hybrydowy plug-in na bazie jednostki benzynowej 1.4 TSI. Moc systemowa układu to 218 KM, z czego na silnik elektryczny przypada aż 115 KM i 330 Nm. Przyspieszenie od 0 do 100 km/h zajmuje w tym modelu całkiem przyzwoite 7,7 sekundy, a prędkość maksymalna to 224 km/h. Zdaniem producenta zasięg na napędzie elektrycznym przy pełnej baterii to około 60 kilometrów, a średnie spalanie wg. normy WLTP to 1,4 l/100 km. W rzeczywistości, po rozładowaniu baterii układ działa jak hybryda szeregowa i spala średnio około 6,5 l/100 km, co i tak jest całkiem niezłym wynikiem w przypadku tak dużego auta.

Japońska konkurencja również posiada napęd hybrydowy, ale stworzony według zupełnie innej filozofii. Zamiast niewielkiej jednostki 1.4, zastosowano duży 2,5-litrowy silnik wolnossący i szeregowy układ hybrydowy. Moc systemowa to 218 KM, z czego na silnik elektryczny przypada 120 KM i 202 Nm momentu obrotowego. Oczywiście tutaj bateria jest niewielka i służy głównie do napędzania auta na niewielkich dystansach i przy niskich prędkościach, ewentualnie do tzw. „żeglowania” w odpowiednich warunkach drogowych. Osiągi są gorsze – 8,3 sekundy do setki i 180 km/h prędkości maksymalnej – ale średnie spalanie to około 5,3 l/100 km. Toyota Camry to idealne auto do spokojnej, statecznej jazdy. W dynamicznych zrywach czuje się nieswojo ze względu na bezstopniową skrzynię e-CVT.

Skoda Superb vs Toyota Camry. Ceny i wyposażenie

Skoda Superb 1.4 TSI iV PHEV 218 KM vs Toyota Camry 2.5 Hybrid 218 KM. Limuzyny dla prezesa średniego szczebla

Różnice w cenie pomiędzy proponowanymi modelami są dość znaczące, bowiem tam, gdzie zaczyna się cennik Skody Superb, kończy się cennik Toyoty Camry. Otóż najtańszą Skodę Superb w wersji Style z napędem hybrydowym plug-in 1.4 TSI iV kupimy za 201 800 złotych. Za wersję Sportline zapłacimy 210 300 złotych, a za Laurin & Klement – 221 100 złotych. W bazowej wersji Style dostaniemy m.in.:

  • czujniki parkowaniu z przodu i z tyłu;
  • elektrycznie sterowane fotele (kierowcy z pamięcią);
  • podgrzewane fotele przednie i tylne skrajne miejsca na kanapie;
  • 17-calowe felgi aluminiowe;
  • przyciemniane szyby;
  • światła LED i główne światła Top LED Matrix;
  • cyfrowy zestaw wskaźników;
  • klimatyzacja automatyczna dwustrefowa.

Jak widać wyposażenie jest praktycznie kompletne i możemy co nieco dokupić w pakietach np.:

  • pakiet Selection (nawigacja z 8-calowym ekranem, kamera cofania, trzecia strefa klimatyzacji) – 1150 złotych;
  • system Lane Assist z Side Assist – 5300 złotych;
  • pakiet Simply Clever 2 (roletki okien, porty USB etc.) – 1500 złotych.
Skoda Superb 1.4 TSI iV PHEV 218 KM vs Toyota Camry 2.5 Hybrid 218 KM. Limuzyny dla prezesa średniego szczebla

Toyota Camry startuje z cennikiem od 182 900 złotych za odmianę Comfort. Za wersję Prestige zapłacimy 190 900 złotych, a za wersję topową Executive – 203 900 złotych. Dopiero najwyższa wersja celuje cenowo w poziom bazowy Superba, dlatego też sprawdźmy, co w niej dostajemy.

  • tapicerkę skórzaną;
  • podgrzewane fotele;
  • elektryczną regulację kierownicy z podgrzewaniem;
  • układ ostrzegania o ruchu poprzecznym;
  • system multimedialny z 9-calowym ekranem;
  • automatyczną klimatyzację dwustrefową.

Jak widać wyposażenie jest bardzo bogate i w kilku przypadkach przewyższa bazowe wyposażenie Skody Superb. Czy coś możemy dokupić? W sumie zostało niewiele, ale można pokusić się np. o:

  • pakiet VIP (rolety szyb bocznych, elektryczna roleta tylnej szyby, trzecia strefa klimatyzacji, elektrycznie regulowane oparcie kanapy itp.) – 18 000 złotych.

W zasadzie za około 230 000 złotych możemy mieć w pełni wyposażoną Toyotę Camry, a za topowo wyposażoną Skodę Superb trzeba zapłacić nawet o 20 000 złotych więcej. Fakt, Skoda ma nieco więcej nowoczesnych dodatków, ale mimo wszystko różnica w cenie bazowych wersji jest bardzo wyraźna.

Podsumowanie

Oba auta są godne uwagi, ale mają zupełnie inne charaktery. Skoda Superb spodoba się tym, którzy planują dalekie podróże i chcą wykorzystać napęd hybrydowy plug-in np. doładowując auto w domu/pracy i podróżując bez emisyjnie po mieście. Aby doposażyć auto „po korek” trzeba jednak wydać znacznie więcej niż za Toyotę Camry. Japońska propozycja kusi łagodnym i oszczędnym napędem hybrydowym oraz kilkoma dodatkami, które spodobają się miłośnikom luksusowych dodatków jak np. elektrycznie regulowana kanapa czy roletka tylnej szyby. Wybór jest naprawdę trudny, ale każde auto zaskoczy komfortem i wygodą podczas długich podróży.

Podstawowe dane techniczne obu modeli:

 

Skoda Superb 1.4 TSI iV PHEV 218 KM (AT6)

Toyota Camry 2.5 Hybrid 218 KM (e-CVT)

Platforma

MQB

TNGA GA-K

Euro NCAP

5/5

5/5

Wysokość (mm)

1488

1445

Rozstaw osi (mm)

2841

2825

Długość/szerokość (mm)

4869/1864

4885/1840

Pojemność bagażnika (l)

485/1610

524/b.d.

Cena (zł, brutto)

od 201 800

od 182 900

Typ nadwozia/liczba drzwi

liftback/5

sedan/4

Liczba miejsc

5

5

Masa własna (kg)

1655

1595

Pojemność zbiornika paliwa (l)

50

50

Układ napędowy

spalinowy (PHEV)

spalinowy (HEV)

Rodzaj paliwa

benzyna

benzyna

Pojemność (cm3)

1395

2487

Liczba cylindrów

4

4

Napędzana oś

przednia

przednia

Skrzynia biegów typ/liczba przełożeń

automatyczna, 6-biegowa

automatyczna, bezstopniowa (e-CVT)

Osiągi

 

 

Moc (KM)

218

218

Moment obrotowy (Nm)

330 (silnik elektryczny)

221 (silnik spalinowy)

Przyspieszenie 0-100 km/h (s)

7,7

8,3

Prędkość maksymalna (km/h)

224

180

Średnie spalanie (l/100 km) - dane fabryczne

1,4 (WLTP)

5,3 (WLTP)

Emisja CO2 (g/km)

31

120

Wyposażenie seryjne wybranych wersji:

 

Skoda Superb 1.4 TSI iV PHEV 218 KM (AT6)

Toyota Camry 2.5 Hybrid 218 KM (e-CVT)

Poduszki powietrzne

7 (opcjonalnie 9)

7

Układ ABS

S

S

Układ ESP

S

S

Wspomaganie układu kierowniczego

S

S

Centralny zamek

S

S

Elektrycznie sterowane szyby p/t

S/S

S/S

Lusterka zewnętrzne sterowane elektr.

S

S

Klimatyzacja manualna/automatyczna

-/S

-/S

Radioodtwarzacz /CD/MP3

S/-/S

S/-/S

S wyposażenie standardowe
O wyposażenie za dopłatą
-   wyposażenie niedostępne
*   opcje dostępne w pakietach wyposażeniowych 

Nasza ocena:

 

Skoda Superb 1.4 TSI iV PHEV 218 KM (AT6)

Toyota Camry 2.5 Hybrid 218 KM (e-CVT)

Przestronność wnętrza

+


Silnik

+

+

Osiągi

+


Podwozie

+

+

Poziom hałasu (odczuwalny)

+

+

Zużycie paliwa


+

Wyposażenie


+

Cena


+

Wynik końcowy

+++++ (5)

++++++ (6)

od 7 lat
Wideo

Jak głosujemy w II turze wyborów samorządowych

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty