Zawodnicy przed Rajdem Karkonoskim

(ip)
Rajd Karkonoski stanowi trzecią rundę Rajdowych Samochodowych Mistrzostw Polski w sezonie 2012, drugą rozgrywaną na nawierzchni asfaltowej.

Podczas Rajdu Karkonoskiego zawodnicy będą mieli do pokonania 17 odcinków specjalnych o łącznej długości 183 km

Fot: Rajd Karkonoski
Fot: Rajd Karkonoski

wytyczonych wśród pięknego, karkonoskiego krajobrazu. Na liście zgłoszeń rundy Platinum RSMP widnieje 50 załóg.

Harmonogram Rajdu Karkonoskiego:
1 czerwca 2012 - piątek
CEREMONIA STARTU Plac Piastowski   20:00
2 czerwca 2012 - sobota
OS 1 Zachełmie    6,95km   8:38
OS 2 Karpacz     11,46km   9:11
OS 3 Karpniki    16,26km   9:52
OS 4 Pilchowice  15,70km  11:17
SERWIS  12:15
OS 5 Zachełmie    6,95km  13:23
OS 6 Karpniki    16,26km  14:04
OS 7 Pilchowice  15,70km  15:29
OS 8 Zabobrze     1,48km  17:00
SERWIS 18:00
OS 9 Zabobrze     1,48km  19:03
3 czerwca 2012 - niedziela
OS 10 Borowice    9,20km  8:50
OS 11 Szklarska Poręba  12,22km  9:47
OS 12 Grudza     9,53km   10:58
OS 13 Lubomierz  14,48km  11:41
SERWIS 12:50
OS 14 Borowice    9,20km   13:55
OS 15 Szklarska Poręba  12,22km  14:52
OS 16 Grudza     9,53km   16:03
OS 17 Lubomierz  14,48km  16:46
META RAJDU Plac Piastowski   17:50

Z numerem 2 na trasę rajdu wyruszą Michał i Grzegorz Bębenkowie w Peugeocie 207 S2000 obsługiwanym przez węgierską stajnię Tagai Racing Technology.

Michał Bębenek: Na Rajd Karkonoski jedziemy z dobrym nastawieniem. Nie ma żadnych przeciwwskazań, żeby miało być

Fot: M.Kaliszka
Fot: M.Kaliszka

inaczej: mamy fantastyczny zespół, samochód, którym jedziemy już drugi rajd asfaltowy i myślę, że to wszystko będzie miało odzwierciedlenie w wynikach. Podczas przygotowań do imprezy doszlifowaliśmy rzeczy, które wcześniej wypracowaliśmy w Świdnicy. Skupiamy się na jak najlepszym oswojeniu się z autem. Wydaje mi się, że zawieszenie mamy już dopracowane, pozostało nam teraz tylko przejeżdżać jak najwięcej kilometrów testowych i OS-owych. W przeszłości startowaliśmy w Jeleniej Górze ze zmiennym szczęściem, ale staramy się nie cofać do tego co było kilka lat temu i myśleć wyłącznie przyszłościowo. Teraz jedziemy nowym samochodem, więc jest to zupełnie nowy rozdział. Myślę, że jak zawsze, będzie to udana impreza od strony organizacyjnej, mam nadzieję, że nasza jazda da kibicom dużo frajdy. Rajd Karkonoski to jeden z najtrudniejszych, jeśli właśnie nie najtrudniejszy rajd asfaltowy w całym sezonie.

Grzegorz Bębenek: Po końcówce Rajdu Świdnickiego nasz apetyt na najwyższe miejsce w rajdzie na pewno wzrósł, bo przekonaliśmy się, że naszym Peugeotem można przemieszczać się po OS-ach na prawdę szybko. Lubimy Rajd Karkonoski, na pewno więc rywalizacja będzie się wiązała ze sporą dawką przyjemności. Oczywiście każda załoga chce wygrać, a to komu się to uda okaże się w niedzielę. Na pewno przygotowanie samochodu i zespołu pozwala nam się pokazać na tej imprezie z najlepszej strony. Na dzisiejszych testach zmieniliśmy trochę ustawienie zawieszenia.

Tomasz Kuchar i Daniel Dymurski pojadą Subaru Imprezą STI przygotowaną w specyfikacji R4.

T

Fot: Luk Ruville Team
Fot: Luk Ruville Team

omasz Kuchar: Rajd Karkonoski to chyba najtrudniejszy i najbardziej wymagający rajd  zarówno dla samochodów jak i kierowców. Nie ukrywam, że mieliśmy drobny kryzys w zespole w ostatnim czasie - kiepskie tempo na Świdnickim, a potem awaria na treningowym Rajdzie Mazowieckim. Jednak wierzcie mi - jesteśmy bardzo mocnym psychicznie, zmotywowanym i niesamowicie ambitny zespołem. Już niejednokrotnie podnosiliśmy się z jeszcze większych porażek i jestem przekonany, że i tym razem tak będzie. Nie potrafię powiedzieć czy już teraz będziemy w stanie walczyć o najwyższe laury, ale na pewno będziemy mocniejsi niż przed miesiącem. Dziękuję wszystkim członkom naszego zespołu za poświęcenie i wiarę oraz sponsorom za zaufanie. Jestem przekonany, że ten kredyt spłacimy z nawiązką jeszcze w tym sezonie. Ponadto dziękuję naszym wszystkim kibicom, doping z Waszej strony podczas Świdnickiego był NIESAMOWITY!!!

Daniel Dymurski: Przed nami kolejna eliminacja RSMP - Rajd Karkonoski. Niewątpliwie, za sprawą trudnych i wymagających odcinków specjalnych tego rajdu, można się spodziewać, że będzie się wiele działo. Z harmonogramu wynika, że organizator stanął na wysokości zadania i przygotował świetne widowisko dla kibicow, a dla nas walkę na bardzo zróżnicowanych oesach. Nie pozostaje nam nic innego, jak dać z siebie wszystko i osiągnąć możliwie najlepszy wynik.

W Rajdzie Karkonoskim weźmie także udział zespół MSZ Racing.

Aleks Zawada: Karkonoski to z pewnością najtrudniejszy rajd w sezonie. Odcinki są trudne i wymagające o czym przekonaliśmy

MSZ Racing, Fot: Łukasz Iwaniak
MSZ Racing, Fot: Łukasz Iwaniak

się w ubiegłym roku. Wyciągnęliśmy wnioski i z dużą dozą szacunku do OESów szturmujemy bajeczne Karkonosze. Nasz plan to przede wszystkim meta, punkty, kolejne kilometry w Clio, a w mega optymistycznej wersji podium w grupie R. Osobiście po absencji w Świdnicy już nie mogę doczekać się startu i ciągle mam przed oczami zegar odliczający 5, 4, 3, 2, 1.. Postaramy się dać trochę fanu naszym Kibicom, towarzyszącym nam od początku rajdowej przygody, ale również nowym, którzy nie mieli jeszcze okazji zobaczyć nas na odcinkach specjalnych. Spróbujemy nie zawieźć stowarzyszenia RTM Radom, którego barwy od niedawna reprezentujemy – wszystkich serdecznie pozdrawiamy.
 
Grzegorz Gołda: Dziesięć lat temu zadebiutowałem w roli pilota na Rajdzie Śnieżki, który odbywał się na tych samych trasach, dlatego mam szczególne podejście do Karkonoskiego. Generalnie jesteśmy gotowi do startu, nastroje w zespole jak zwykle pozytywne no i najważniejsza kwestia – nasz Renault został odświeżony i ponownie przygotowany do walki o punkty w grupie R przez niezastąpiony team MSZ. Chłopaki spisali się jak zwykle na medal. Dziękujemy naszym sponsorom oraz partnerom, a konkretniej wydawnictwu Media Service Zawada, Miastu Radom,GT2i oraz firmie Abaprim za wsparcie naszych rajdowych działań.

Kajetan Kajetanowicz i Jarek Baran z LOTOS Dynamic Rally Team również będą pokonywać trasy w okolicach Jeleniej Góry.

Fot: LOTOS Dynamic Rally Team
Fot: LOTOS Dynamic Rally Team

Kajetan Kajetanowicz: - Rajd Karkonoski to niewątpliwie jedna z najtrudniejszych, o ile nie najtrudniejsza, runda w kalendarzu i dlatego jestem pewien, że nas wszystkich - kibiców, sponsorów, dziennikarzy, zawodników i zespoły czeka wiele emocji. Myślę, że im więcej potu na treningu, tym mniej łez podczas rajdu, dlatego w trakcie testów mocno koncentrowałem się na znalezieniu przyczepności w długich zakrętach. Trasa tego rajdu jest bardzo specyficzna i miesza właściwie wszystkie rodzaje nawierzchni, jakie można spotkać podczas asfaltowej rundy. Nasi rywale chcą nas pokonać, dlatego muszę perfekcyjnie czytać drogę i podejmować ryzyko. Taki stan rzeczy jest dla mnie motywujący i wiem, że będzie to piekielnie szybki weekend.

Jarek Baran: - Organizatorzy Rajdu Karkonoskiego to prawdziwi szczęściarze. Obok takich klasyków jak Kowary, Karpacz czy Zachełmie mają do dyspozycji nie mniej techniczne odcinki na północny zachód od Jeleniej Góry. Jest w czym wybierać, ale Marek Kisiel tradycyjnie nie idzie na łatwiznę, fundując nam mieszankę starego z nowym. Większość prób została odwrócona lub mocno zmodyfikowana, a po 11 latach pojedziemy piękny odcinek w Szklarskiej Porębie. Czeka nas pracowite zapoznanie i nie będzie to łatwy weekend. Bardzo lubię ten rajd i chciałbym wygrać go po raz czwarty, ale cały czas musimy pamiętać o naszym głównym celu.

od 16 lat
Wideo

Policyjne drony na Podkarpaciu w akcji

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty