|
|
| Postanowiliśmy przyjrzeć się bliżej najmocniejszej odmianie modelu V70 - 250-konnej wersji T5. Auto jest podobne, zwłaszcza z przodu, do większego modelu S80. Podobnie stylistyzowany jest także najnowszy model szwedzkiej marki - limuzyna S60.
Porównanie z konkurentemPorównanie danych technicznych
Model | Volvo V70 T5 | Saab 9-5 Aero |
Silnik | R5 | R4 |
Pojemność skokowa (cm sześc.) | 2319 | 2290 |
Moc maks. (KM) | 250 | 230 |
Maks. moment obrotowy (Nm) | 330 | 350 |
Skrzynia biegów | automatyczna | automatyczna |
Hamulce przednie/tylne | T/T | T/T |
Średnica zawracania (m) | 11,9 | 10,8 |
Objętość bagażnika (dm sześc.) | 485 | 415 |
Długość (mm) | 4710 | 4810 |
Szerokość (mm) | 1800 | 1790 |
Wysokość (mm) | 1490 | 1450 |
Rozstaw osi (mm) | 2760 | 2705 |
Masa własna (kg) | 1560 | 1540 |
Ładowność (kg) | 500 | 560 |
Prędkość maksymalna (km/h) | 240 | 240 |
Przyspieszenie 0-100 km/h (s) | 7,5 | 8,5 |
Porównanie zużycia paliwa (l/100 km)
Model | Volvo V70 T5 | Saab 9-5 Aero |
Średnie | 10,4 | 11,7 |
» Porównanie wyposażenia
Porównanie wyposażenia
Model | Volvo V70 | Saab 9-5 Aero |
ABS | S | S |
Airbag kierowca/pasażer | S/S | S/S |
Poduszki boczne | S | S |
Wspomaganie kierownicy | S | S |
Elektryczne szyby | S | S |
Centralne ryglowanie zamków | S | S |
Radio | O | S |
Klimatyzacja | S | S |
Aluminiowe felgi | S | S |
S - standard, O - opcja
Na liście standardowego wyposażenia znajdziemy m.in. ABS, system kontroli trakcji, sześć poduszek gazowych, trzypunktowe pasy bezpieczeństwa dla wszystkich pięciu pasażerów, klimatyzację, alarm, wskaźnik temperatury zewnętrznej, centralne ryglowanie zamków, elektrycznie opuszczane szyby, skórzaną kierownicę i gałkę zmiany biegów, immobiliser, aluminiowe felgi, wspomaganie układu kierowniczego i podłokietnik między przednimi fotelami.
Mimo, że lista jest imponująca, do V70 można zamówić mnóstwo dodatków, takich jak systemy audio, tempomat, automatyczną klimatyzację, skórzaną tapicerkę, lakier metalizowany, telefon komórkowy, telewizor, podgrzewane fotele przednie, elektrycznie regulowane fotele przednie, wycieraczki reflektorów czy komputer pokładowy.
»
Pod maską
Jak niemal we wszystkich odmianach V70, także w T5 pracuje pięciocylindrowy silnik z turbodoładowaniem. Od innych wersji odróżnia go jednak potężna moc, dzieki której auto ważące ponad 1500 kg auto przyspiesza od 0 do 100 km/h w 7,5 sekundy (dane dotyczą wersji z automatyczną skrzynią biegów), zaś prędkość maksymalna wynosi 240 km/h. Jeszcze lepsze osiągi ma wersja z manualną przekładnią - sprint od 0 do 100 km/h trwa 7,1 s, zaś prędkość maksymalna jest wyższa o 10 km/h. Mimo turbodoładowania krzywa momentu obrotowego ma korzystny przebieg, maksimum przypada na 2400 obr./min i wynosi 330 Nm. Niestety, w wersji z automatyczną skrzynią biegów trudno docenić doskonałą elastyczność jednostki napędowej. Mimo sporej masy i ogromnej mocy Volvo V70 T5 zaskoczyło nas niskim zużyciem paliwa. Średnio w czasie testu zużywało niewiele ponad 12 l benzyny na 100 km.
JazdaAuto jest dynamiczne, trzeba bardzo się pilnować, by nie przekraczać dozwolonych w naszym kraju prędkości. W tym przydaje się tempomat, czyli urządzenie utrzymujące stałą prędkość jazdy. W czasie szybkiej jazdy czy gwałtownego przyspieszania do uszu pasażerów dochodzi tylko cichy pomruk 250 koni mechanicznych, a czasem także gwizd uruchamiającej się turbiny. Jednak nawet przy prędkościach powyżej 140-150 km/h można prowadzić rozmowę bez potrzeby podnoszenia głosu. Także zawieszenie jest niemal bez zarzutu.
Polski przemysł motoryzacyjny, szanse i zagrożenia - debata
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?