Volkswagen Golf Variant

(LM)
"Dziennik Zachodni" testuje - Przyspieszenia wbijające w fotel i spalanie 5,5 l/100 km.
Volkswagen Golf Variant

Test volkswagena golfa dostarczył naszym Czytelnikom - Annie Śliwińskiej, Rafałowi Latosowi i Grzegorzowi Pawłowskiemu - sporo emocji. Sprawdzaliśmy samochód w wersji kombi z silnikiem wysokoprężnym TDI o mocy 130 KM i sześciostopniową skrzynią biegów. W wyposażeniu pojazdu znalazły się m.in. cztery poduszki powietrzne, automatyczna klimatyzacja, elektryczne szyby i lusterka, kierownica regulowana w dwóch płaszczyznach oraz ustawiany na wysokość fotel kierowcy. Cena auta to ok. 70 tys. zł.

Golf to golf - powie niejeden miłośnik tego modelu; to wartość sama w sobie, nie dająca się w zasadzie z niczym porównać. Wyrażenie "jeżdżę golfem" niesie ze sobą więcej treści niż dokładny opis jakiegokolwiek modelu innej marki, zaś termin "klasa golfa" nie ma odpowiednika w motoryzacyjnym nazewnictwie.
Z zewnątrz golf variant nikogo jednak nie powali oryginalną stylistyką. Ktoś kiedyś powiedział, że samochód ten jest "prosty, jak ołówek" - po głębszym zastanowieniu należy chyba przyznać mu rację. Na szczęście inżynierowie z Wolfsburga nie należą do nowicjuszy i prostota w ich wykonaniu może się naprawdę podobać.

**CZYTAJ TAKŻE

Volkswagen Golf V - wrażenia z jazdy
Volkswagen Golf IV 1.6

**

W precyzyjnie poukładanym wnętrzu niemieckiego kompaktu, można się w zasadzie przyczepić tylko do jednej rzeczy - radio i sterowanie klimatyzacją znajdują się za nisko. Szczególnie obsługa klimatyzacji zbyt mocno absorbuje kierowcę i zmusza go do odrywania oczu od drogi. Materiały w kabinie golfa są nie tylko wysokiej jakości, ale też perfekcyjnie dopasowane i zmontowane - o jakichkolwiek stukach czy trzaskach nie ma tutaj mowy.

Silnik TDI (130 KM i 310 Nm przy 1900 obr./min) to prawdziwe marzenie każdego kierowcy. Średnie spalanie na poziomie 5,5 l/100 km przy osiągach godnych sportowego wozu - 0-100 km/h w 10,5 s i V. max. 205 km/h. Czegóż chcieć więcej?

Zanim wskazówka obrotomierza dotrze do liczby 2000, jednostka wydaje się nieco ospała, później jazda golfem TDI przypomina start odrzutowcem - przyspieszenie dosłownie wbija pasażerów w fotel, trzeba jedynie uważać, aby nie uderzyć zbyt mocno potylicą w zagłówek.

Opinie naszych Czytelników

Anna Śliwińska, studentka Śląskiej Akademii Medycznej w Katowicach
- Chociaż golf pozbawiony jest ekstrawagancji stylistycznych, to bardzo podoba mi się jego sylwetka. Prywatnie jednak wybrałabym raczej model trzydrzwiowy. Na wyróżnienie zasługują dobre hamulce - wystarczy lekko nacisnąć pedał, aby auto zatrzymało się niemal w miejscu. Mocny silnik z kolei pozwala na płynne przyspieszanie przy każdej prędkości.

Grzegorz Pawłowski, handlowiec z Będzina
- To, co zdecydowanie najbardziej mi się podoba w tym samochodzie to silnik TDI. Jednostka jest elastyczna i niezwykle dynamiczna - co ciekawe, auto chętnie przyspiesza nawet na szóstym biegu. Z silnikiem dobrze współgra charakterystyczne dla niemieckich aut, dość sztywne zawieszenie. Duży minus należy się testowemu golfowi za czarne i ponure wnętrze.

Rafał Latos, przedstawiciel handlowy z Tychów
- Golf jest bardzo dobrze wyciszony - w środku trudno zorientować się, że jedziemy dieslem. Bardzo podoba mi się oryginalne, niebieskie podświetlenie liczników oraz precyzyjne wspomaganie układu kierowniczego i dobrze pracująca skrzynia biegów. Za mankament natomiast należy uznać ograniczoną przestrzeń na tylnej kanapie - jeśli z przodu siedzi ktoś wysoki, to osoba podróżująca za nim ma zdecydowanie za mało miejsca na nogi.

**więcej zdjęć VW Golfa w

naszej galerii

**

Ostróda gościła najlepszych motocrossów w Polsce

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Wróć na motofakty.pl Motofakty
Dodaj ogłoszenie