Używany Ford Kuga. Nadwozie/wnętrze
Styliści Forda Kugi nie mieli ambicji, aby ich dzieło wygrywało konkursy piękności i sprawiały, że auto będzie sensacją na ulicy. Wręcz przeciwnie – Kuga stylistycznie jest dojrzała, nowoczesna, ale nieco stonowana. Auto jest eleganckie i z pewnością przypadnie do gustu starszym kierowcom, którzy poszukują auta rodzinnego, wygodnego, praktycznie do wszystkiego. Przedni grill w kształcie szerokiego diamentu stał się już rozpoznawalnym elementem marki. Światła mają bardzo szerokie, rozciągnięte klosze z ciekawą grafiką wewnętrzną, zderzak ma dynamiczne linie, z boku zaś mamy kilka wyrazistych, odważnych przetłoczeń. Tył jest dynamiczny, ale zachowuje elegancję. Klosze lamp przypominają te, które znamy np. z Forda Focusa. Całość sprawia wrażenie zwartej, muskularnej sylwetki. W odmianie ST-Line jest nieco sportowych dodatków, które z pewnością spodobają się młodszym odbiorcom, natomiast wersja Vignale charakteryzuje się eleganckimi akcentami w srebrnym kolorze. A co we wnętrzu?
Jeśli ktoś do tej pory miał styczność z nowymi modelami Forda, w modelu Kuga poczuje się świetnie. Jeśli jednak ktoś nie jest z Fordem za pan brat, może potrzebować chwili, aby się połapać - we wnętrzu sporo się dzieje. Niektórzy mogą uznać, że Kuga oferuje kierowcy prawdziwy stylistyczny galimatias i gdzie nie spojrzymy, tam nasz wzrok natknie się na nietypowy element. Na szczęście styliści wykazali się dobrym gustem i z niczym nie przesadzili. Ba! Tradycjonaliści docenią, że jest dużo przycisków i pokręteł. Trochę szkoda, że ekran systemu info-rozrywki mocno wystaje ponad obrys deski rozdzielczej i nie grzeszy estetyką. Jakość materiałów? Na tym polu Kuga nie zawodzi, choć w kilku miejscach zastosowane rozwiązania i sama faktura materiałów nie zachwyca. Ogromny plus za brak tzw. „piano black” w newralgicznych miejscach, co w aucie kilkuletnim ma spore znaczenie.
Bagażnik?
W wersji z kołem dojazdowym pojemność bagażnika waha się od 419 do 590 litrów w zależności od ustawienia kanapy. Jeśli wybierzemy zestaw naprawczy wartości te zwiększą się do zakresu 475-645 litrów. Po złożeniu oparć kanapy pojemność bagażnika rośnie maksymalnie do 1534 litrów.
Używany Ford Kuga. Silniki/układ napędowy
Oferta silnikowa Forda Kugi od samego początku była imponująca. Zestawienie otwierał silnik 1.5 EcoBoost o mocy 120 KM, a zaraz za nim w ofercie widniała mocniejsza, 150-konna wersja tej jednostki. Dla zwolenników silników wysokoprężnych oddano dwie jednostki 1.5 EcoBlue o mocy 120 KM oraz 2.0 EcoBlue o mocy 150 KM (z instalacją miękkiej hybrydy MHEV) oraz 190 KM. Mało? Od 2019 roku w ofercie była również hybryda plug-in o mocy systemowej 225 KM na bazie jednostki benzynowej o pojemności 2,5 litra. W 2020 roku pojawiła się również hybryda tradycyjna o mocy systemowej 190 KM również na bazie jednostki 2.5.
Optymalnym wyborem są silniki o mocy 150 KM. Najsłabsza benzyna ma kiepską dynamikę i jeśli ktoś planuje zakup Kugi dla roli auta rodzinnego, zdecydowanie odradzam taki wybór. Hybryda? Jeśli ktoś chce jeździć oszczędnie, ale nie chce ograniczać dynamiki, hybryda tradycyjna o mocy 190 KM będzie najlepszym wyborem. Bezproblemowa eksploatacja, brak konieczności wyliczania zasięgu itp. CO innego, jeśli ktoś ma miejsce do ładowania, wtedy hybryda plug-in będzie idealna, a zasięg ponad 50 kilometrów będzie w sam raz na dojazdy do pracy.
Używany Ford Kuga. Typowe usterki/sytuacja rynkowa
Typowe usterki? Trudno o takie po trzech latach obecności na rynku. W sieci pojawiają się sporadyczne głosy o oznakach rdzy na przednich drzwiach, więc z pewnością warto to dokładnie sprawdzić poszukując modeli na rynku wtórnym. Podobno częstym problemem jest nieszczelność w okolicach filtra powietrza i przy mocnych opadach deszczu, woda, która się tam dostaje zatyka filtr i ten nie przepuszcza powietrza. To też warto sprawdzić przed zakupem. A jak wygląda sytuacja na rynku wtórnym?
Propozycji jest sporo, ale za te najtańsze, nierzadko z silnikiem o mocy 120 KM trzeba zapłacić ponad 100 000 złotych. Przykładowo egzemplarz z silnikiem 1.5 EcoBoost o mocy 120 KM z wyposązeniem Titanium i przebiegiem ponad 46 000 kilometrów, to koszt 118 000 złotych. Za około 130 000 złotych jest szansa na egzemplarz ze 150-konnym silnikiem i przebiegiem 20 000 kilometrów.
Podsumowanie
Ford Kuga to świetna propozycja dla tych, którzy szukają prawie nowego auta z niewielkim przebiegiem, ale liczą na oszczędność kilkunastu procent w stosunku do cen salonowych. Na rynku wtórnych można znaleźć sporo propozycji. Lepiej unikać wyjątkowo skromnych wersji z bazowym silnikiem benzynowym, nawet za cenę oszczędności. Mocniejsza wersja zapewni lepszą dynamikę i niższe spalanie, a lepsze wyposażenie docenimy podczas długiej eksploatacji.
Używany Ford Kuga zalety:
- miła dla oka, ale nie rzucająca się w oczy stylistyka;
- nieźle wykonane wnętrze o wysokiej ergonomii;
- sporo przestrzeni, przyzwoity bagażnik;
- sporo wersji wyposażenia i silnikowych.
Używany Ford Kuga wady:
- trochę nudne wnętrze;
- wysokie ceny na rynku wtórnym.
Używany Ford Kuga opinie:
Krzysztof z Lublina
Bardzo dobre auto za przyzwoite pieniądze, bardzo ekonomiczne i super wyposażone. Fajny silnik 1.5 150 KM, dynamiczny i oszczędny. Bardzo wygodne fotele w wersji ST-Line X z pełną elektryką. Pomimo, że mam problemy z kręgosłupem, nawet po długiej trasie nie bolą mnie plecy. W innych autach, nawet wyższej klasy, nie mam takiego komfortu. Zawieszenie jak dla mnie ciut za twarde, ale co zawias nie wychwyci, to fotel ukoi. Ideałem było by możliwość zakupienia ST-Line z zawieszeniem od Titanium.Krystian z Warszawy
Po kilku miesiącach jazdy tym autem mogę wystawić tylko jedną ocenę - 5 gwiazdek lub 10/10. Nie mam z Kuga Mk3 żadnych problemów - po przebiegu 23,5k jest jak od zakupu. Szczególnie trzeba pochwalić okres zimowy. Zero stresu. Auto zamarznięte pod blokiem nie garażowane. Po prostu zero problemu i pełny komfort. Wszystko ogrzewane co trzeba w mroźne dni, świetna wentylacja, ogrzewanie, jazda także pewna i bezpieczna. Po prostu bajka. To jest moje najlepsze dotychczasowe auto co do zimowych tematów. Mam wersję ST-Line X. Co do silnika (1.5 150 KM) ja jestem bardzo zadowolony. Naprawdę żwawy i dający frajdę z jazdy. Cóż ja bardzo polecam tego Forda szczególnie w tej wersji.Włodzimierz z Katowic
Auto posiadam dokładnie rok. Spisuje się naprawdę fajnie, szczególnie można poszaleć jak się przełączy w tryb sport. Tempomat adaptacyjny działa rewelacyjnie szczególnie w korku albo na dłuższej trasie. Średnio spala mi 6,4 l/100km (silnik 2.0 EcoBlue 190 KM). Codziennie dojeżdżam do racy 25km – 18 km autostrada i 7 km po mieście. Zrobiłem 4 kursy do Holandii i przy prędkości 100 km/h spalił mi 4,5 l/100km, przy 120 km/h – 5,7 l/100km. Miałem póki co jedna usterkę, czujnik z lewej strony nie wykrywał przeszkód, ale po wymianie problemów brak.
Wybrane jednostki napędowe w Ford Kuga:
Silnik | Pojemność | Moc | Moment obrotowy | Prędkość maks. | Przyspieszenie 0-100 km/h | Średnie zużycie paliwa | Emisja CO2 |
1.5 EcoBoost | 1497 ccm | 120 KM | 240 Nm | 184 km/h | 12,5 s | 7 l/100km | 158 g/km |
1.5 EcoBoost | 1497 ccm | 150 KM | 240 Nm | 195 km/h | 9,7 s | 6,9 l/100km | 157 g/km |
1.5 EcoBlue | 1499 ccm | 120 KM | 300 Nm | 180 km/h | 11,7 s | 5,3 l/100km | 139 g/km |
2.0 EcoBlue MHEV | 1995 ccm | 150 KM | 370 Nm | 194 km/h | 9,6 s | 5,2 l/100km | 137 g/km |
2.0 EcoBlue | 1995 ccm | 190 KM | 400 Nm | 208 km/h | 8,7 s | 6,2 l/100km | 163 g/km |
2.5 Hybrid | 2488 ccm | 190 KM | 200 Nm (spalinowy) | 196 km/h | 9,4 s | 5,4 l/100km | 125 g/km |
2.5 PHEV | 2488 ccm | 225 KM | 200 Nm (spalinowy | 208 km/h | 8,7 s | 1,4 l/100km | 32 g/km |
Droga księżycowa w Gdyni, czyli Marszewska Góra
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?