Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Używany Ford Kuga (2019 - obecnie). Wady, zalety, typowe usterki, sytuacja rynkowa

Kamil Rogala
Nowe auto, ale z drugiej ręki? Jeśli ktoś nie wymaga od samochodu całkowitej nowości, folii na fotelach i pierwszych kilometrów na liczniku, ma szansę sporo zaoszczędzić, a i tak dostać praktycznie nowy samochód z niewielkim przebiegiem. Przykładem może być Ford Kuga, który pojawił się na rynku w 2019 roku, wciąż jest autem praktycznie nowym, ale już pojawia się na rynku wtórnym. Poznajmy Kugę nieco bliżej i sprawdźmy, jak wygląda sytuacja rynkowa tego ciekawego crossovera.Fot. Ford
Nowe auto, ale z drugiej ręki? Jeśli ktoś nie wymaga od samochodu całkowitej nowości, folii na fotelach i pierwszych kilometrów na liczniku, ma szansę sporo zaoszczędzić, a i tak dostać praktycznie nowy samochód z niewielkim przebiegiem. Przykładem może być Ford Kuga, który pojawił się na rynku w 2019 roku, wciąż jest autem praktycznie nowym, ale już pojawia się na rynku wtórnym. Poznajmy Kugę nieco bliżej i sprawdźmy, jak wygląda sytuacja rynkowa tego ciekawego crossovera.Fot. Ford
Nowe auto, ale z drugiej ręki? Jeśli ktoś nie wymaga od samochodu całkowitej nowości, folii na fotelach i pierwszych kilometrów na liczniku, ma szansę sporo zaoszczędzić, a i tak dostać praktycznie nowy samochód z niewielkim przebiegiem. Przykładem może być Ford Kuga, który pojawił się na rynku w 2019 roku, wciąż jest autem praktycznie nowym, ale już pojawia się na rynku wtórnym. Poznajmy Kugę nieco bliżej i sprawdźmy, jak wygląda sytuacja rynkowa tego ciekawego crossovera.

Używany Ford Kuga. Nadwozie/wnętrze

Nowe auto, ale z drugiej ręki? Jeśli ktoś nie wymaga od samochodu całkowitej nowości, folii na fotelach i pierwszych kilometrów na liczniku, ma szansę
Nowe auto, ale z drugiej ręki? Jeśli ktoś nie wymaga od samochodu całkowitej nowości, folii na fotelach i pierwszych kilometrów na liczniku, ma szansę sporo zaoszczędzić, a i tak dostać praktycznie nowy samochód z niewielkim przebiegiem. Przykładem może być Ford Kuga, który pojawił się na rynku w 2019 roku, wciąż jest autem praktycznie nowym, ale już pojawia się na rynku wtórnym. Poznajmy Kugę nieco bliżej i sprawdźmy, jak wygląda sytuacja rynkowa tego ciekawego crossovera.
Fot. Ford

Styliści Forda Kugi nie mieli ambicji, aby ich dzieło wygrywało konkursy piękności i sprawiały, że auto będzie sensacją na ulicy. Wręcz przeciwnie – Kuga stylistycznie jest dojrzała, nowoczesna, ale nieco stonowana. Auto jest eleganckie i z pewnością przypadnie do gustu starszym kierowcom, którzy poszukują auta rodzinnego, wygodnego, praktycznie do wszystkiego. Przedni grill w kształcie szerokiego diamentu stał się już rozpoznawalnym elementem marki. Światła mają bardzo szerokie, rozciągnięte klosze z ciekawą grafiką wewnętrzną, zderzak ma dynamiczne linie, z boku zaś mamy kilka wyrazistych, odważnych przetłoczeń. Tył jest dynamiczny, ale zachowuje elegancję. Klosze lamp przypominają te, które znamy np. z Forda Focusa. Całość sprawia wrażenie zwartej, muskularnej sylwetki. W odmianie ST-Line jest nieco sportowych dodatków, które z pewnością spodobają się młodszym odbiorcom, natomiast wersja Vignale charakteryzuje się eleganckimi akcentami w srebrnym kolorze. A co we wnętrzu?

Nowe auto, ale z drugiej ręki? Jeśli ktoś nie wymaga od samochodu całkowitej nowości, folii na fotelach i pierwszych kilometrów na liczniku, ma szansę
Nowe auto, ale z drugiej ręki? Jeśli ktoś nie wymaga od samochodu całkowitej nowości, folii na fotelach i pierwszych kilometrów na liczniku, ma szansę sporo zaoszczędzić, a i tak dostać praktycznie nowy samochód z niewielkim przebiegiem. Przykładem może być Ford Kuga, który pojawił się na rynku w 2019 roku, wciąż jest autem praktycznie nowym, ale już pojawia się na rynku wtórnym. Poznajmy Kugę nieco bliżej i sprawdźmy, jak wygląda sytuacja rynkowa tego ciekawego crossovera.
Fot. Ford

Jeśli ktoś do tej pory miał styczność z nowymi modelami Forda, w modelu Kuga poczuje się świetnie. Jeśli jednak ktoś nie jest z Fordem za pan brat, może potrzebować chwili, aby się połapać - we wnętrzu sporo się dzieje. Niektórzy mogą uznać, że Kuga oferuje kierowcy prawdziwy stylistyczny galimatias i gdzie nie spojrzymy, tam nasz wzrok natknie się na nietypowy element. Na szczęście styliści wykazali się dobrym gustem i z niczym nie przesadzili. Ba! Tradycjonaliści docenią, że jest dużo przycisków i pokręteł. Trochę szkoda, że ekran systemu info-rozrywki mocno wystaje ponad obrys deski rozdzielczej i nie grzeszy estetyką. Jakość materiałów? Na tym polu Kuga nie zawodzi, choć w kilku miejscach zastosowane rozwiązania i sama faktura materiałów nie zachwyca. Ogromny plus za brak tzw. „piano black” w newralgicznych miejscach, co w aucie kilkuletnim ma spore znaczenie.

Bagażnik?
W wersji z kołem dojazdowym pojemność bagażnika waha się od 419 do 590 litrów w zależności od ustawienia kanapy. Jeśli wybierzemy zestaw naprawczy wartości te zwiększą się do zakresu 475-645 litrów. Po złożeniu oparć kanapy pojemność bagażnika rośnie maksymalnie do 1534 litrów.

Używany Ford Kuga. Silniki/układ napędowy

Nowe auto, ale z drugiej ręki? Jeśli ktoś nie wymaga od samochodu całkowitej nowości, folii na fotelach i pierwszych kilometrów na liczniku, ma szansę
Nowe auto, ale z drugiej ręki? Jeśli ktoś nie wymaga od samochodu całkowitej nowości, folii na fotelach i pierwszych kilometrów na liczniku, ma szansę sporo zaoszczędzić, a i tak dostać praktycznie nowy samochód z niewielkim przebiegiem. Przykładem może być Ford Kuga, który pojawił się na rynku w 2019 roku, wciąż jest autem praktycznie nowym, ale już pojawia się na rynku wtórnym. Poznajmy Kugę nieco bliżej i sprawdźmy, jak wygląda sytuacja rynkowa tego ciekawego crossovera.
Fot. Ford

Oferta silnikowa Forda Kugi od samego początku była imponująca. Zestawienie otwierał silnik 1.5 EcoBoost o mocy 120 KM, a zaraz za nim w ofercie widniała mocniejsza, 150-konna wersja tej jednostki. Dla zwolenników silników wysokoprężnych oddano dwie jednostki 1.5 EcoBlue o mocy 120 KM oraz 2.0 EcoBlue o mocy 150 KM (z instalacją miękkiej hybrydy MHEV) oraz 190 KM. Mało? Od 2019 roku w ofercie była również hybryda plug-in o mocy systemowej 225 KM na bazie jednostki benzynowej o pojemności 2,5 litra. W 2020 roku pojawiła się również hybryda tradycyjna o mocy systemowej 190 KM również na bazie jednostki 2.5.

Optymalnym wyborem są silniki o mocy 150 KM. Najsłabsza benzyna ma kiepską dynamikę i jeśli ktoś planuje zakup Kugi dla roli auta rodzinnego, zdecydowanie odradzam taki wybór. Hybryda? Jeśli ktoś chce jeździć oszczędnie, ale nie chce ograniczać dynamiki, hybryda tradycyjna o mocy 190 KM będzie najlepszym wyborem. Bezproblemowa eksploatacja, brak konieczności wyliczania zasięgu itp. CO innego, jeśli ktoś ma miejsce do ładowania, wtedy hybryda plug-in będzie idealna, a zasięg ponad 50 kilometrów będzie w sam raz na dojazdy do pracy.

Używany Ford Kuga. Typowe usterki/sytuacja rynkowa

Nowe auto, ale z drugiej ręki? Jeśli ktoś nie wymaga od samochodu całkowitej nowości, folii na fotelach i pierwszych kilometrów na liczniku, ma szansę
Nowe auto, ale z drugiej ręki? Jeśli ktoś nie wymaga od samochodu całkowitej nowości, folii na fotelach i pierwszych kilometrów na liczniku, ma szansę sporo zaoszczędzić, a i tak dostać praktycznie nowy samochód z niewielkim przebiegiem. Przykładem może być Ford Kuga, który pojawił się na rynku w 2019 roku, wciąż jest autem praktycznie nowym, ale już pojawia się na rynku wtórnym. Poznajmy Kugę nieco bliżej i sprawdźmy, jak wygląda sytuacja rynkowa tego ciekawego crossovera.
Fot. Ford

Typowe usterki? Trudno o takie po trzech latach obecności na rynku. W sieci pojawiają się sporadyczne głosy o oznakach rdzy na przednich drzwiach, więc z pewnością warto to dokładnie sprawdzić poszukując modeli na rynku wtórnym. Podobno częstym problemem jest nieszczelność w okolicach filtra powietrza i przy mocnych opadach deszczu, woda, która się tam dostaje zatyka filtr i ten nie przepuszcza powietrza. To też warto sprawdzić przed zakupem. A jak wygląda sytuacja na rynku wtórnym?
Propozycji jest sporo, ale za te najtańsze, nierzadko z silnikiem o mocy 120 KM trzeba zapłacić ponad 100 000 złotych. Przykładowo egzemplarz z silnikiem 1.5 EcoBoost o mocy 120 KM z wyposązeniem Titanium i przebiegiem ponad 46 000 kilometrów, to koszt 118 000 złotych. Za około 130 000 złotych jest szansa na egzemplarz ze 150-konnym silnikiem i przebiegiem 20 000 kilometrów.

Podsumowanie

Ford Kuga to świetna propozycja dla tych, którzy szukają prawie nowego auta z niewielkim przebiegiem, ale liczą na oszczędność kilkunastu procent w stosunku do cen salonowych. Na rynku wtórnych można znaleźć sporo propozycji. Lepiej unikać wyjątkowo skromnych wersji z bazowym silnikiem benzynowym, nawet za cenę oszczędności. Mocniejsza wersja zapewni lepszą dynamikę i niższe spalanie, a lepsze wyposażenie docenimy podczas długiej eksploatacji.

Używany Ford Kuga zalety:

  • miła dla oka, ale nie rzucająca się w oczy stylistyka;
  • nieźle wykonane wnętrze o wysokiej ergonomii;
  • sporo przestrzeni, przyzwoity bagażnik;
  • sporo wersji wyposażenia i silnikowych.

Używany Ford Kuga wady:

  • trochę nudne wnętrze;
  • wysokie ceny na rynku wtórnym.

Używany Ford Kuga opinie:

Krzysztof z Lublina
Bardzo dobre auto za przyzwoite pieniądze, bardzo ekonomiczne i super wyposażone. Fajny silnik 1.5 150 KM, dynamiczny i oszczędny. Bardzo wygodne fotele w wersji ST-Line X z pełną elektryką. Pomimo, że mam problemy z kręgosłupem, nawet po długiej trasie nie bolą mnie plecy. W innych autach, nawet wyższej klasy, nie mam takiego komfortu. Zawieszenie jak dla mnie ciut za twarde, ale co zawias nie wychwyci, to fotel ukoi. Ideałem było by możliwość zakupienia ST-Line z zawieszeniem od Titanium.

Krystian z Warszawy
Po kilku miesiącach jazdy tym autem mogę wystawić tylko jedną ocenę - 5 gwiazdek lub 10/10. Nie mam z Kuga Mk3 żadnych problemów - po przebiegu 23,5k jest jak od zakupu. Szczególnie trzeba pochwalić okres zimowy. Zero stresu. Auto zamarznięte pod blokiem nie garażowane. Po prostu zero problemu i pełny komfort. Wszystko ogrzewane co trzeba w mroźne dni, świetna wentylacja, ogrzewanie, jazda także pewna i bezpieczna. Po prostu bajka. To jest moje najlepsze dotychczasowe auto co do zimowych tematów. Mam wersję ST-Line X. Co do silnika (1.5 150 KM) ja jestem bardzo zadowolony. Naprawdę żwawy i dający frajdę z jazdy. Cóż ja bardzo polecam tego Forda szczególnie w tej wersji.

Włodzimierz z Katowic
Auto posiadam dokładnie rok. Spisuje się naprawdę fajnie, szczególnie można poszaleć jak się przełączy w tryb sport. Tempomat adaptacyjny działa rewelacyjnie szczególnie w korku albo na dłuższej trasie. Średnio spala mi 6,4 l/100km (silnik 2.0 EcoBlue 190 KM). Codziennie dojeżdżam do racy 25km – 18 km autostrada i 7 km po mieście. Zrobiłem 4 kursy do Holandii i przy prędkości 100 km/h spalił mi 4,5 l/100km, przy 120 km/h – 5,7 l/100km. Miałem póki co jedna usterkę, czujnik z lewej strony nie wykrywał przeszkód, ale po wymianie problemów brak.

Wybrane jednostki napędowe w Ford Kuga:

Silnik

Pojemność

Moc

Moment obrotowy

Prędkość maks.

Przyspieszenie 0-100 km/h

Średnie zużycie paliwa

Emisja CO2

1.5 EcoBoost

1497 ccm

120 KM

240 Nm

184 km/h

12,5 s

7 l/100km

158 g/km

1.5 EcoBoost

1497 ccm

150 KM

240 Nm

195 km/h

9,7 s

6,9 l/100km

157 g/km

1.5 EcoBlue

1499 ccm

120 KM

300 Nm

180 km/h

11,7 s

5,3 l/100km

139 g/km

2.0 EcoBlue MHEV

1995 ccm

150 KM

370 Nm

194 km/h

9,6 s

5,2 l/100km

137 g/km

2.0 EcoBlue

1995 ccm

190 KM

400 Nm

208 km/h

8,7 s

6,2 l/100km

163 g/km

2.5 Hybrid

2488 ccm

190 KM

200 Nm (spalinowy)

196 km/h

9,4 s

5,4 l/100km

125 g/km

2.5 PHEV

2488 ccm

225 KM

200 Nm (spalinowy

208 km/h

8,7 s

1,4 l/100km

32 g/km

 

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Droga księżycowa w Gdyni, czyli Marszewska Góra

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty