Używany Ford Kuga (2019 - obecnie). Wady, zalety, typowe usterki, sytuacja rynkowa

Kamil Rogala
Nowe auto, ale z drugiej ręki? Jeśli ktoś nie wymaga od samochodu całkowitej nowości, folii na fotelach i pierwszych kilometrów na liczniku, ma szansę sporo zaoszczędzić, a i tak dostać praktycznie nowy samochód z niewielkim przebiegiem. Przykładem może być Ford Kuga, który pojawił się na rynku w 2019 roku, wciąż jest autem praktycznie nowym, ale już pojawia się na rynku wtórnym. Poznajmy Kugę nieco bliżej i sprawdźmy, jak wygląda sytuacja rynkowa tego ciekawego crossovera.Fot. Ford
Nowe auto, ale z drugiej ręki? Jeśli ktoś nie wymaga od samochodu całkowitej nowości, folii na fotelach i pierwszych kilometrów na liczniku, ma szansę sporo zaoszczędzić, a i tak dostać praktycznie nowy samochód z niewielkim przebiegiem. Przykładem może być Ford Kuga, który pojawił się na rynku w 2019 roku, wciąż jest autem praktycznie nowym, ale już pojawia się na rynku wtórnym. Poznajmy Kugę nieco bliżej i sprawdźmy, jak wygląda sytuacja rynkowa tego ciekawego crossovera.Fot. Ford
Udostępnij:
Nowe auto, ale z drugiej ręki? Jeśli ktoś nie wymaga od samochodu całkowitej nowości, folii na fotelach i pierwszych kilometrów na liczniku, ma szansę sporo zaoszczędzić, a i tak dostać praktycznie nowy samochód z niewielkim przebiegiem. Przykładem może być Ford Kuga, który pojawił się na rynku w 2019 roku, wciąż jest autem praktycznie nowym, ale już pojawia się na rynku wtórnym. Poznajmy Kugę nieco bliżej i sprawdźmy, jak wygląda sytuacja rynkowa tego ciekawego crossovera.

Używany Ford Kuga. Nadwozie/wnętrze

Nowe auto, ale z drugiej ręki? Jeśli ktoś nie wymaga od samochodu całkowitej nowości, folii na fotelach i pierwszych kilometrów na liczniku, ma szansę
Nowe auto, ale z drugiej ręki? Jeśli ktoś nie wymaga od samochodu całkowitej nowości, folii na fotelach i pierwszych kilometrów na liczniku, ma szansę sporo zaoszczędzić, a i tak dostać praktycznie nowy samochód z niewielkim przebiegiem. Przykładem może być Ford Kuga, który pojawił się na rynku w 2019 roku, wciąż jest autem praktycznie nowym, ale już pojawia się na rynku wtórnym. Poznajmy Kugę nieco bliżej i sprawdźmy, jak wygląda sytuacja rynkowa tego ciekawego crossovera.
Fot. Ford

Styliści Forda Kugi nie mieli ambicji, aby ich dzieło wygrywało konkursy piękności i sprawiały, że auto będzie sensacją na ulicy. Wręcz przeciwnie – Kuga stylistycznie jest dojrzała, nowoczesna, ale nieco stonowana. Auto jest eleganckie i z pewnością przypadnie do gustu starszym kierowcom, którzy poszukują auta rodzinnego, wygodnego, praktycznie do wszystkiego. Przedni grill w kształcie szerokiego diamentu stał się już rozpoznawalnym elementem marki. Światła mają bardzo szerokie, rozciągnięte klosze z ciekawą grafiką wewnętrzną, zderzak ma dynamiczne linie, z boku zaś mamy kilka wyrazistych, odważnych przetłoczeń. Tył jest dynamiczny, ale zachowuje elegancję. Klosze lamp przypominają te, które znamy np. z Forda Focusa. Całość sprawia wrażenie zwartej, muskularnej sylwetki. W odmianie ST-Line jest nieco sportowych dodatków, które z pewnością spodobają się młodszym odbiorcom, natomiast wersja Vignale charakteryzuje się eleganckimi akcentami w srebrnym kolorze. A co we wnętrzu?

Nowe auto, ale z drugiej ręki? Jeśli ktoś nie wymaga od samochodu całkowitej nowości, folii na fotelach i pierwszych kilometrów na liczniku, ma szansę
Nowe auto, ale z drugiej ręki? Jeśli ktoś nie wymaga od samochodu całkowitej nowości, folii na fotelach i pierwszych kilometrów na liczniku, ma szansę sporo zaoszczędzić, a i tak dostać praktycznie nowy samochód z niewielkim przebiegiem. Przykładem może być Ford Kuga, który pojawił się na rynku w 2019 roku, wciąż jest autem praktycznie nowym, ale już pojawia się na rynku wtórnym. Poznajmy Kugę nieco bliżej i sprawdźmy, jak wygląda sytuacja rynkowa tego ciekawego crossovera.
Fot. Ford

Jeśli ktoś do tej pory miał styczność z nowymi modelami Forda, w modelu Kuga poczuje się świetnie. Jeśli jednak ktoś nie jest z Fordem za pan brat, może potrzebować chwili, aby się połapać - we wnętrzu sporo się dzieje. Niektórzy mogą uznać, że Kuga oferuje kierowcy prawdziwy stylistyczny galimatias i gdzie nie spojrzymy, tam nasz wzrok natknie się na nietypowy element. Na szczęście styliści wykazali się dobrym gustem i z niczym nie przesadzili. Ba! Tradycjonaliści docenią, że jest dużo przycisków i pokręteł. Trochę szkoda, że ekran systemu info-rozrywki mocno wystaje ponad obrys deski rozdzielczej i nie grzeszy estetyką. Jakość materiałów? Na tym polu Kuga nie zawodzi, choć w kilku miejscach zastosowane rozwiązania i sama faktura materiałów nie zachwyca. Ogromny plus za brak tzw. „piano black” w newralgicznych miejscach, co w aucie kilkuletnim ma spore znaczenie.

Bagażnik?
W wersji z kołem dojazdowym pojemność bagażnika waha się od 419 do 590 litrów w zależności od ustawienia kanapy. Jeśli wybierzemy zestaw naprawczy wartości te zwiększą się do zakresu 475-645 litrów. Po złożeniu oparć kanapy pojemność bagażnika rośnie maksymalnie do 1534 litrów.

Używany Ford Kuga. Silniki/układ napędowy

Nowe auto, ale z drugiej ręki? Jeśli ktoś nie wymaga od samochodu całkowitej nowości, folii na fotelach i pierwszych kilometrów na liczniku, ma szansę
Nowe auto, ale z drugiej ręki? Jeśli ktoś nie wymaga od samochodu całkowitej nowości, folii na fotelach i pierwszych kilometrów na liczniku, ma szansę sporo zaoszczędzić, a i tak dostać praktycznie nowy samochód z niewielkim przebiegiem. Przykładem może być Ford Kuga, który pojawił się na rynku w 2019 roku, wciąż jest autem praktycznie nowym, ale już pojawia się na rynku wtórnym. Poznajmy Kugę nieco bliżej i sprawdźmy, jak wygląda sytuacja rynkowa tego ciekawego crossovera.
Fot. Ford

Oferta silnikowa Forda Kugi od samego początku była imponująca. Zestawienie otwierał silnik 1.5 EcoBoost o mocy 120 KM, a zaraz za nim w ofercie widniała mocniejsza, 150-konna wersja tej jednostki. Dla zwolenników silników wysokoprężnych oddano dwie jednostki 1.5 EcoBlue o mocy 120 KM oraz 2.0 EcoBlue o mocy 150 KM (z instalacją miękkiej hybrydy MHEV) oraz 190 KM. Mało? Od 2019 roku w ofercie była również hybryda plug-in o mocy systemowej 225 KM na bazie jednostki benzynowej o pojemności 2,5 litra. W 2020 roku pojawiła się również hybryda tradycyjna o mocy systemowej 190 KM również na bazie jednostki 2.5.

Optymalnym wyborem są silniki o mocy 150 KM. Najsłabsza benzyna ma kiepską dynamikę i jeśli ktoś planuje zakup Kugi dla roli auta rodzinnego, zdecydowanie odradzam taki wybór. Hybryda? Jeśli ktoś chce jeździć oszczędnie, ale nie chce ograniczać dynamiki, hybryda tradycyjna o mocy 190 KM będzie najlepszym wyborem. Bezproblemowa eksploatacja, brak konieczności wyliczania zasięgu itp. CO innego, jeśli ktoś ma miejsce do ładowania, wtedy hybryda plug-in będzie idealna, a zasięg ponad 50 kilometrów będzie w sam raz na dojazdy do pracy.

Używany Ford Kuga. Typowe usterki/sytuacja rynkowa

Nowe auto, ale z drugiej ręki? Jeśli ktoś nie wymaga od samochodu całkowitej nowości, folii na fotelach i pierwszych kilometrów na liczniku, ma szansę
Nowe auto, ale z drugiej ręki? Jeśli ktoś nie wymaga od samochodu całkowitej nowości, folii na fotelach i pierwszych kilometrów na liczniku, ma szansę sporo zaoszczędzić, a i tak dostać praktycznie nowy samochód z niewielkim przebiegiem. Przykładem może być Ford Kuga, który pojawił się na rynku w 2019 roku, wciąż jest autem praktycznie nowym, ale już pojawia się na rynku wtórnym. Poznajmy Kugę nieco bliżej i sprawdźmy, jak wygląda sytuacja rynkowa tego ciekawego crossovera.
Fot. Ford

Typowe usterki? Trudno o takie po trzech latach obecności na rynku. W sieci pojawiają się sporadyczne głosy o oznakach rdzy na przednich drzwiach, więc z pewnością warto to dokładnie sprawdzić poszukując modeli na rynku wtórnym. Podobno częstym problemem jest nieszczelność w okolicach filtra powietrza i przy mocnych opadach deszczu, woda, która się tam dostaje zatyka filtr i ten nie przepuszcza powietrza. To też warto sprawdzić przed zakupem. A jak wygląda sytuacja na rynku wtórnym?
Propozycji jest sporo, ale za te najtańsze, nierzadko z silnikiem o mocy 120 KM trzeba zapłacić ponad 100 000 złotych. Przykładowo egzemplarz z silnikiem 1.5 EcoBoost o mocy 120 KM z wyposązeniem Titanium i przebiegiem ponad 46 000 kilometrów, to koszt 118 000 złotych. Za około 130 000 złotych jest szansa na egzemplarz ze 150-konnym silnikiem i przebiegiem 20 000 kilometrów.

Podsumowanie

Ford Kuga to świetna propozycja dla tych, którzy szukają prawie nowego auta z niewielkim przebiegiem, ale liczą na oszczędność kilkunastu procent w stosunku do cen salonowych. Na rynku wtórnych można znaleźć sporo propozycji. Lepiej unikać wyjątkowo skromnych wersji z bazowym silnikiem benzynowym, nawet za cenę oszczędności. Mocniejsza wersja zapewni lepszą dynamikę i niższe spalanie, a lepsze wyposażenie docenimy podczas długiej eksploatacji.

Używany Ford Kuga zalety:

  • miła dla oka, ale nie rzucająca się w oczy stylistyka;
  • nieźle wykonane wnętrze o wysokiej ergonomii;
  • sporo przestrzeni, przyzwoity bagażnik;
  • sporo wersji wyposażenia i silnikowych.

Używany Ford Kuga wady:

  • trochę nudne wnętrze;
  • wysokie ceny na rynku wtórnym.

Używany Ford Kuga opinie:

Krzysztof z Lublina
Bardzo dobre auto za przyzwoite pieniądze, bardzo ekonomiczne i super wyposażone. Fajny silnik 1.5 150 KM, dynamiczny i oszczędny. Bardzo wygodne fotele w wersji ST-Line X z pełną elektryką. Pomimo, że mam problemy z kręgosłupem, nawet po długiej trasie nie bolą mnie plecy. W innych autach, nawet wyższej klasy, nie mam takiego komfortu. Zawieszenie jak dla mnie ciut za twarde, ale co zawias nie wychwyci, to fotel ukoi. Ideałem było by możliwość zakupienia ST-Line z zawieszeniem od Titanium.

Krystian z Warszawy
Po kilku miesiącach jazdy tym autem mogę wystawić tylko jedną ocenę - 5 gwiazdek lub 10/10. Nie mam z Kuga Mk3 żadnych problemów - po przebiegu 23,5k jest jak od zakupu. Szczególnie trzeba pochwalić okres zimowy. Zero stresu. Auto zamarznięte pod blokiem nie garażowane. Po prostu zero problemu i pełny komfort. Wszystko ogrzewane co trzeba w mroźne dni, świetna wentylacja, ogrzewanie, jazda także pewna i bezpieczna. Po prostu bajka. To jest moje najlepsze dotychczasowe auto co do zimowych tematów. Mam wersję ST-Line X. Co do silnika (1.5 150 KM) ja jestem bardzo zadowolony. Naprawdę żwawy i dający frajdę z jazdy. Cóż ja bardzo polecam tego Forda szczególnie w tej wersji.

Włodzimierz z Katowic
Auto posiadam dokładnie rok. Spisuje się naprawdę fajnie, szczególnie można poszaleć jak się przełączy w tryb sport. Tempomat adaptacyjny działa rewelacyjnie szczególnie w korku albo na dłuższej trasie. Średnio spala mi 6,4 l/100km (silnik 2.0 EcoBlue 190 KM). Codziennie dojeżdżam do racy 25km – 18 km autostrada i 7 km po mieście. Zrobiłem 4 kursy do Holandii i przy prędkości 100 km/h spalił mi 4,5 l/100km, przy 120 km/h – 5,7 l/100km. Miałem póki co jedna usterkę, czujnik z lewej strony nie wykrywał przeszkód, ale po wymianie problemów brak.

Wybrane jednostki napędowe w Ford Kuga:

Silnik

Pojemność

Moc

Moment obrotowy

Prędkość maks.

Przyspieszenie 0-100 km/h

Średnie zużycie paliwa

Emisja CO2

1.5 EcoBoost

1497 ccm

120 KM

240 Nm

184 km/h

12,5 s

7 l/100km

158 g/km

1.5 EcoBoost

1497 ccm

150 KM

240 Nm

195 km/h

9,7 s

6,9 l/100km

157 g/km

1.5 EcoBlue

1499 ccm

120 KM

300 Nm

180 km/h

11,7 s

5,3 l/100km

139 g/km

2.0 EcoBlue MHEV

1995 ccm

150 KM

370 Nm

194 km/h

9,6 s

5,2 l/100km

137 g/km

2.0 EcoBlue

1995 ccm

190 KM

400 Nm

208 km/h

8,7 s

6,2 l/100km

163 g/km

2.5 Hybrid

2488 ccm

190 KM

200 Nm (spalinowy)

196 km/h

9,4 s

5,4 l/100km

125 g/km

2.5 PHEV

2488 ccm

225 KM

200 Nm (spalinowy

208 km/h

8,7 s

1,4 l/100km

32 g/km

 

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera

Premier zapowiada wzmożone kontrole

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Więcej informacji na stronie głównej Motofakty
Dodaj ogłoszenie