Testujemy: Honda CR-V 2.2 i-DTEC - bulwarowy SUV (ZDJĘCIA)

Wojciech Frelichowski
Testujemy: Honda CR-V – bulwarowy SUV
Testujemy: Honda CR-V – bulwarowy SUV
Nowa Honda CR-V ma nadwozie typu SUV, ale więcej w niej limuzyny. Zarówno pod względem jakości wykonania, jak i komfortu jazdy. Testowaliśmy wersję z turbodieslem 2.2 litra.
Testujemy: Honda CR-V – bulwarowy SUV
Testujemy: Honda CR-V – bulwarowy SUV

To już czwarta generacja modelu CR-V, który jest produkowany o 1995 roku. Aktualny model jest w Polsce o jesieni zeszłego roku.

Stylistyka auta została mocno zmieniona, ale w dalszym ciągu widać cechy charakterystyczne dla poprzednich generacji Hondy CR-V. Nowe oblicze auta to m.in. osłona chłodnicy z trzema poprzecznymi belkami, głęboko osadzone reflektory oraz pionowe tylne światła, tak jak we wcześniejszych modelach.

Stylowe wyróżniki to m.in. przeprojektowany przedni zderzak, przednie światła do jazdy dziennej LED oraz trójwymiarowe tylne światła LED.

Podłoga prawie płaska

Kabina ma sporo przestrzeni dla pasażerów. Fotele mają wysoki punkt mocowania, czyli siedzi się na nich wyżej niż u konkurentów. Dla kierowcy oznacza to dobre pole obserwacji, a jeśli komuś jest jeszcze za nisko, może skorzystać z regulacji wysokości fotela.

Ponadto we wnętrzu CR-V znajdziemy dużo elementów przynależnych bardziej limuzynom niż SUV-om. Np. od razu można zauważyć bardzo dobrą jakość materiałów wykończeniowych.

Ciekawostką jest system składania tylnej kanapy - jednym ruchem, pociągając odpowiedni uchwyt można przekształcić kabinę Hondy CR-V w pojemną przestrzeń bagażową.

Zobacz także: Testujemy: Honda Civic 1.8 Sport - nowe wcielenie (zdjęcia, film) 

Szkoda jednak, że podłoga jest całkowicie płaska tylko w tylnej części kabiny. W poprzednim modelu płaska podłoga była też z przodu, co dodawało poczucie przestrzeni i czasem mogło się przydać, kiedy np. kierowca musiał wysiąść przez drzwi pasażera.

Bagażnik jest większy niż w poprzednim modelu. Teraz jego pojemność wynosi 589 litrów, o 33 litry więcej niż w poprzednim modelu. Minus należy się jednak za pokrywę bagażnika, która mogłaby się unosić wyżej, bo wysokie osoby zawadzają o nią głową.

Zmodernizowany diesel

Testowy egzemplarz CR-V miał pod maską 2,2-litrowego turbodiesla. To jednostka znana już z poprzedniego modelu, która w obecnym wydaniu została zmodyfikowana pod kątem zmniejszenia zużycia paliwa.

Producent deklaruje, że średnie spalania wynosi 5,6 litra na 100 km, czyli o 0,9 litra mniej niż poprzednim modelu CR-V. W naszym teście auto spaliło litr więcej od danych fabrycznych, ale to i tak dobry wynik jak na SUV-a.

Ten motor ciekawie prezentuje się pod względem elastyczności w trakcie jazdy. Maksymalny moment obrotowy o wartości 350 Nm jest do dyspozycji przy 2000 obr./min, co sprawia, że silnik dość szybko reaguje na mocniejsze naciśnięcie pedału gazu. Dzięki temu przy zmianach prędkości jazdy nie trzeba zbyt często zmieniać biegów.

Zaletą tego silnika jest jego bardzo dobre wyciszenie.

Na cztery koła

Honda CR-V, tak jak typowy SUV, ma napęd na cztery koła. Jednak zaszły w nim pewne zmiany. W układzie napędu 4x4 zrezygnowano z pomp hydraulicznych (były dwie), które rozdzielały napęd pomiędzy osiami. Teraz to zadanie przejęła elektronika oraz mokre sprzęgło wielotarczowe. Producent zapewnia, że takie rozwiązanie działa szybciej od poprzedniego i jest lżejsze (o ok. 20 kg), co ma wpływ na spalanie.

Kiedy auto jedzie po suchej, twardej nawierzchni napędzana jest przednia oś. Napęd na tył jest dołączany automatycznie. Jeśli któreś z przednich kół łapie poślizg, czyli zaczyna obracać się z inną prędkością niż koła tylne.

Jednak nie ma sie co łudzić, że CR-V nadaje się do jazdy terenowej. Błotniste wertepy lepiej sobie darować, bo napęd nie jest wyposażony w reduktor.

Za to system 4x4 przydaje się podczas dynamicznego pokonywania zakrętów. Wyraźnie było czuć, że układ trzyma auto, nie pozwalając mu na swobodne harce. Można też ostro ruszać z miejsca bez obawy, że koła będą "mielić" asfalt.

Zawieszenie dzielnie znosi dziury i nierówności naszych dróg. Kilkunastokilometrowy odcinek kocich łbów nie zakłócił spokoju w kabinie. CR-v świetnie sprawuje się również w mieście, bo kierowca siedzi wyżej niż w zwykłej osobówce, a jego duże koła nie boją się krawężników.

Ceny i wyposażenie

Podstawowa cena Hondy CR-V z napędem 4x4 to 112 800 zł. Tyle trzeba wydać na auto z silnikiem benzynowym 2.0 155 KM w wersji Comfort. W skład wyposażenia wchodzą właściwie wszystkie elementy podnoszące komfort i bezpieczeństwo jazdy.

Ceny CR-V z silnikiem wysokoprężnym rozpoczynają się od kwoty 130 800 zł (również wersja Comfort). Natomiast testowy egzemplarz był w wersji Executive, która kosztuje 157 800 zł. W wyposażeniu znajdziemy takie elementy, jak czujniki zmierzchu i deszczu, lusterko wsteczne samościemniające się, reflektory biksenonowe, radioodtwarzacz CD/MP 3 z subwooferem, czujniki parkowania z przodu i z tyłu, system dostępu bezkluczykowego, skórzana tapicerka, kierownica oraz dźwignie zmiany biegów i hamulca ręcznego obszyte skórą.

Honda CR-V ma sporo konkurentów. W przypadku wersji Executive 2.2 I-DTEC są to m.in.: Hyundai ix35 2.0 CRDi 184 KM Premium (122 200 zł), Toyota RAV4 2.2 D-4D 150 KM Prestige (143 900 zł), Volkswagen Tiguan 2.0 TDI 177 KM R-Style (141 490 zł).

Plusy
Atrakcyjne nadwozie
Wysoki komfort jazdy
Bogate wyposażenie

Minusy
Klapa bagażnika unosi się zbyt nisko
Wysoka cena

Honda CR-C 2.2 i-DTEC - dane techniczne
Nadwozie: pięciodrzwiowy SUV
Silnik: turbodiesel, 4 cyl., 16V, pojemność 2199 ccm
Moc i moment obrotowy: 150 KM przy 4000 obr/min; 350 Nm przy 2000 obr/min
Skrzynia biegów i napęd: manualna, 6-biegowa; napęd na obie osie
Przyspieszenie 0 do 100 km/h: 9,7 s
Prędkość maksymalna: 190 km/h
Średnie spalanie: 5,6 l/100 km
Wymiary (dł./wys./szer./rozst. osi): 4570/1685/2096/2630 mm
Masa i poj. bagażnika: 1653 kg, 589 l
Cena auta testowanego: 156500 zł 

Wojciech Frelichowski

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Jak kupić używany samochód i nie dać się oszukać? Zobacz 3 sposoby NA

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Wróć na motofakty.pl Motofakty
Dodaj ogłoszenie