Realizując pierwsze testy modelu Fabia Super 2000, Skoda uczciła setną rocznicę jednego z najbardziej pomyślnych okresów w historii swej rywalizacji sportowej.
W 1908 r. modele F, FC oraz FCS marki Laurin & Klement (nie było jeszcze wówczas Skody) wzięły udział w zawodach, bijąc oficjalne oraz nieoficjalne rekordy prędkości.
W marcu pojazdy Laurin & Klement świętowały w rajdzie górskim Zbraslav-Jíloviště zwyciężając w sześciu kategoriach, a w następnych pięciu zdobywając drugie miejsce. W późniejszym okresie tego samego roku marka Laurin & Klement zdobyła na terenie Bośni nagrodę za jazdę na regularność, hrabia Paul Draskovich zwyciężył w rajdzie górskim Ivanpass w kategorii pojazdów z silnikiem 2-litrowym, a hrabia Alexander Kolowrat wygrał rajd górski Ries w kategorii pojazdów z silnikiem o pojemności 1,5 l.
Otto Hieronimus odniósł również sukces w zawodach Petersburg-Moskwa. Zwyciężył w swojej kategorii i choć była to kategoria silników o najmniejszej pojemności, udało mu się ukończyć zawody na piątym miejscu w klasyfikacji generalnej.
Nieco później Hieronimus pobił nieoficjalny rekord prędkości w wyścigu ze startu lotnego na dystansie jednego kilometra w Neukirchner-Alle (31,2 s, przeciętna prędkość 115,385 km/h).
W grudniu 1908 roku osiągając 118,72 km/h ustanowił na torze wyścigowym Brooklands w Anglii nowy oficjalny rekord prędkości.
Policyjne drony na Podkarpaciu w akcji
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?