Renault Megane II

teksty i zdjęcia: Maciej Rzońca
Megane II znaliśmy do tej pory jako 3- lub 5-drzwiowego hatchbacka. Teraz do polskich salonów Renault trafiły jednocześnie wersje scenic, grandtour oraz sedan.

Megane II, uhonorowane najbardziej prestiżowym w Europie tytułem Car of the Year 2003, znaliśmy do tej pory jako 3- lub 5-drzwiowego hatchbacka. Teraz do polskich salonów Renault trafiły jednocześnie wersje scenic, grandtour oraz sedan.Oferta w tym segmencie jest więc w swej zasadniczej formie już kompletna. Jedynie miłośnicy sportowych pojazdów będą musieli poczekać do wiosny, kiedy to oficjalnie pojawi się przepiękny coupe-cabriolet ze składanym, metalowym dachem, a także megane II sport z 2-litrowym, 225-konnym silnikiem, który pozwoli przyspieszyć od 0 do 100 km/godz w 6,5 sek. Również wiosna planowane jest wprowadzenie absolutnej nowości, czyli 7-osobowego modelu grand scenic, który już teraz określany jest jako "nieco uboższy espace". Natomiast - przynajmniej w najbliższej przyszłości - nie ma w planach megane II z napędem na cztery koła.

Renault Megane II

Dwudniowe jazdy testowe wszystkimi wersjami megane II utwierdziły mnie w przekonaniu, że konkurencja będzie musiała teraz mocno się wysilić. Pełna gama wersji nadwozia, cztery wersje wystroju wnętrza, trzy poziomy wyposażenia, bogate wyposażenie dodatkowe, pięć silników, dwie skrzynie biegów - to wszystko tworzy ogromną liczbę kombinacji dostosowaną do bardzo różnorodnych wymagań klientów.
Do napędu megane II proponowane są trzy silniki benzynowe - 1,4 16V (98 KM), 1,6 16V (115 KM) i 2,0 16V (136 KM) oraz dwa wysokoprężne turbo common rail - 1,5 dCi (80 KM) i 1,9 dCi (120 KM). Już z tego zestawienia widać, że samochody wyposażane są w coraz mocniejsze (ale też coraz bardziej ekonomiczne) silniki. Mnie osobiście bardzo przypadły do gustu megane II z tymi mocniejszymi silnikami, a już zupełnie miło zaskoczył mnie komfort jazdy z turbodieslem 1,9 dCi. Spojrzałem nawet do dowodu rejestracyjnego, gdyż byłem przekonany, że prowadzę samochód z 2-litrowym silnikiem benzynowym. Jeśli natomiast kierowca nie ma dużych wymagań co do mocy, to na pewno będzie zadowolony ze słabszego diesla, zwłaszcza że potrzebuje w cyklu mieszanym zaledwie 5 l/100 km oleju napędowego.
Scenic II posiada wszelkie cechy pojazdu przystosowanego do długich podróży. Duże, wygodne i wysoko usytuowane fotele, mnóstwo schowków (w tym w podłodze), dźwignia zmiany biegów i automatyczny hamulec postojowy umiejscowione na desce rozdzielczej oraz ogromna przednia szyba (1,4 m kw) sprawiają, że jazda scenicem II jest bardzo "dostojna" i sprzyja oglądaniu świata za oknem. Niewątpliwie ma on charakter bardzo zbliżony do ekskluzywnego espace.
Renault megane II grandtour upodobniło się z kolei do laguny II w takiej wersji. Powiększenie o 61 mm rozstawu osi w porównaniu do hatchbacka znacznie powiększyło wnętrze pojazdu. Większy jest teraz zarówno bagażnik, jak i więcej miejsca mają pasażerowie z tyłu. Dużo zgrabniejszy i ładniejszy od poprzednika jest sedan. W obu tych nowych modelach trzeba jednak przyzwyczaić się do zupełnie nowej dźwigni hamulca ręcznego. Natomiast bardzo funkcjonalne są zamykane schowki w drzwiach. Samochód doskonale zachowuje tor jazdy nawet przy dużych prędkościach i krętej drodze. Prowadzenie potrafi dać dużo przyjemności i przejechanie z krótkim postojem 550 kilometrów "w jednym kawałku" nie stanowi żadnego problemu.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Otwarcie sezonu motocyklowego na Jasnej Górze

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty