Clio, które zostało wprowadzone na rynek w 1990 roku jest bestsellerem marki na całym świecie. Clio bardziej niż jakikolwiek inny model stało się ulubionym samochodem miejskim. W Europie od 2013 roku znajduje się na pierwszym miejscu w rankingu samochodów segmentu B. W latach 2012 – 2018 jego sprzedaż rosła z roku na rok.

Piąta generacja powstała na zmodyfikowanej platformie CMF-B, którą dzieli z Nissanem Micra. Pojazd jest o 1,4 cm krótszy od poprzednika. Bagażnik może pomieścić teraz 391 l (o 26 l więcej).
Fot. Motofakty
Z zewnątrz nowe Clio bardzo przypomina większe modele Renault – Talismana i Megane. Wyraźniejsza linia i bardziej muskularny przód to jedne z cech nowości. Pojazd powstał w 100 procentach z nowych części. Całkowicie na nowo zaprojektowane wnętrze odwołuje się do segmentów wyższej klasy.
Piąta generacja powstała na zmodyfikowanej platformie CMF-B, którą dzieli z Nissanem Micra. Pojazd jest o 1,4 cm krótszy od poprzednika. Bagażnik może pomieścić teraz 391 l (o 26 l więcej).
Za napęd odpowiedzą silniki benzynowe o pojemności od 1 do 1,3 l oraz diesel 1.5 l o mocy 115 KM.
Podstawowy wariant wyceniono na 46 900 zł. W zamian otrzymamy benzynowy silnik 1.0 o mocy 65 KM Otrzymamy m.in. cyfrowe zegary, elektrycznie sterowane szyby, asystent pasa ruch. Brakuje jednak m.in. radia.
Sprzedaż powinna ruszyć nie później niż w październiku.
Zobacz także: To musisz wiedzieć o akumulatorze
Strefa Biznesu - inwestycje w samochody klasyczne
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?