Dla wielu kierowców była to pierwsza okazja do poznania konfiguracji obiektu, ci, którzy już tu startowali poszukiwali najlepszej techniki jazdy na nowej nawierzchni toru. Dużą pomocą dla wszystkich był instruktaż Zbigniewa Szwagierczaka, jednego z najbardziej utytułowanych i
doświadczonych kierowców wyścigowych w Polsce. W części teoretycznej "Profesor" mówił o ogólnych zasadach pokonywania zakrętów, instruował jak należy hamować, gdzie i dlaczego przyspieszać, szczegółowo przedstawił charakterystykę każdego zakrętu toru, na planie pokazał najróżniejsze pułapki toru. Krótki wykład dotyczący dobierania ciśnienia powietrza w oponach oraz zasad walki fair zakończył wykład.
Praktyka rozpoczęła się od przejechania kilku okrążeń za samochodem prowadzonym przez Zbigniewa Szwagierczaka,
który w niezbyt dużym tempie prezentował kilka wariantów najbardziej optymalnego toru jazdy na kolejnych fragmentach toru Poznań. Po takim wstępie zawodnicy odbyli dwie trzygodzinne sesje treningowe. Ci, którzy mieli w samochodach zamontowane fotele pasażera mogli zaprosić do swego auta któregoś z instruktorów. Oprócz wymienionego Zbigniewa Szwagierczaka błędy zawodników poprawiali m. in. Tomasz Dąbrowski, Grzegorz Baran, Tomasz Płaczek, Miłosz Majewski i Krzysztof Gawroński.
- Niemal wszyscy jadą złym torem, za wcześnie hamują, zbyt późno przyspieszają. Niektórych trudno przekonać do tego, aby hamowali przed rozpoczęciem zakrętu, a nie w jego trakcie. W efekcie były przypadki nauki ratowań i bezpiecznego powrotu na tor. Staram się pokazywać młodzieży popełniane błędy, uczę jak należy je korygować i staram się wpoić podstawową i najważniejszą zasadę jazdy wyścigowej - jedziemy płynnie, łagodnie, nie destabilizujemy auta - mówił Tomasz Dąbrowski.
Precz z Zielonym Ładem! - protest rolników w Warszawie
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?