Moc nowych bolidów Gen3 wzrasta z 250 (340 KM) do 350 kW (476 KM). Silnik elektryczny osiąga około 95-procentową sprawność energetyczną – w porównaniu do około 40% w przypadku jednostki spalinowego. Ponad 40% zużytej energii odzyskuje się poprzez hamowanie regeneracyjne.
Nowe ładowanie maszyn Gen3 powinno umożliwić gromadzenie energii z mocą około 600 kW – czyli prawie dwa razy wyższą niż najbardziej zaawansowane ładowarki komercyjne na świecie. Co więcej, technika szybkiego ładowania powinna gwarantować niezmiennie wysoką wydajność akumulatora.
12 lutego 2022 r. zespół Formuły E TAG Heuer Porsche świętował swój największy dotychczasowy sukces – podwójne zwycięstwo w Meksyku, z wygraną Pascala Wehrleina i drugim miejscem André Lotterera. W 2023 r., wraz z nowym Porsche 99X Electric Gen3, ekipa przystąpi do swojego czwartego sezonu w pierwszej na świecie serii wyścigów elektrycznych bolidów
Florian Modlinger, dyrektor fabrycznej sekcji Porsche Motorsport ds. Formuły E: „Im bliżej nowego sezonu Mistrzostw Świata Formuły E ABB FIA, tym większe podekscytowanie. Przed pierwszym wyścigiem z udziałem naszego nowego Porsche 99X Electric Gen3 w Meksyku, który odbędzie się 14 stycznia, nasz zespół i nasi kierowcy – António Félix da Costa i Pascal Wehrlein – wciąż mają jeszcze dużo pracy. Mamy jednak pewność, że przed rozpoczęciem sezonu poczynimy kolejne postępy i gdy karty między zespołami po wprowadzeniu nowych bolidów zostaną przetasowane, będziemy na dobrej pozycji startowej. Mamy też nadzieję, że nowe maszyny Gen3, w tym nasze Porsche 99X Electric Gen3, sprawią, że wyścigi będą jeszcze bardziej spektakularne dla fanów i dodatkowo zwiększą popularność Formuły E na całym świecie”.
Policyjne drony na Podkarpaciu w akcji
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?