Polski elektryczny pojazd Triggo z Kutna. Podbije rynki Azji i Europy?

Michalina Dąbrowska, DG
Triggo nowe elektryczne auto z Kutna jedzie na podbój rynków Azji i Europy! W firmie AMZ rozpoczęła się produkcja pilotażowej serii elektrycznych samochodów Triggo. Polski elektryczny samochód Triggo. Kilkadziesiąt sztuk takich pojazdów opuści fabrykę na przełomie 2021-2022 roku. Obecnie trwają rozmowy dotyczące produkcji pojazdu na masową skalę.Fot. Triggo S.A.
Triggo nowe elektryczne auto z Kutna jedzie na podbój rynków Azji i Europy! W firmie AMZ rozpoczęła się produkcja pilotażowej serii elektrycznych samochodów Triggo. Polski elektryczny samochód Triggo. Kilkadziesiąt sztuk takich pojazdów opuści fabrykę na przełomie 2021-2022 roku. Obecnie trwają rozmowy dotyczące produkcji pojazdu na masową skalę.Fot. Triggo S.A.
Triggo nowe elektryczne auto z Kutna jedzie na podbój rynków Azji i Europy! W firmie AMZ rozpoczęła się produkcja pilotażowej serii elektrycznych samochodów Triggo. Polski elektryczny samochód Triggo. Kilkadziesiąt sztuk takich pojazdów opuści fabrykę na przełomie 2021-2022 roku. Obecnie trwają rozmowy dotyczące produkcji pojazdu na masową skalę.

Elektryczny samochód Triggo z AMZ w Kutnie

Rozpoczęliśmy produkcję pilotażowej serii prototypów Triggo. To kolejny krok milowy w rozwoju projektu, dzięki któremu w ciągu kilku kwartałów będziemy dysponować flotą kilkudziesięciu pojazdów, które zostaną rozdystrybuowane potencjalnym partnerom biznesowym rozlokowanym w Polsce, Europie i Azji - mówi Rafał Budweil, prezes zarządu Triggo S.A.
Triggo to dwuosobowy pojazd lekkiej konstrukcji. Został w pełni zaprojektowany przez polskiego motocyklistę i przedsiębiorcę Rafała Budweila. Do stworzenia projektu czterokołowego pojazdu budową przypominającego skuter i samochód pomysłodawcę zainspirowała codzienna droga do pracy i frustracja spowodowana staniem w korkach. Triggo na parkingu zajmuje 20 proc. miejsca przeznaczonego dla samochodu. Tym niewielkim pojazdem łatwo ominąć stojące w korku auta.

Triggo z Kutna najlepszy na korki

Istotą tego innowacyjnego pojazdu miejskiego jest unikatowe w skali światowej, chronione patentami w Japonii, Korei, USA, Chinach oraz wielu krajach Europy, przednie zawieszenie o zmiennej geometrii. Jest to niewątpliwie fenomen, bo przednią oś można w zależności od potrzeb zwężać i rozszerzać. Auto waży zaledwie 450 kg i może rozwinąć prędkość od 25 do 90 km/h w zależności od trybu jazdy (drogowy i manewrowy). Kolejną nowością jest sposób sterowania pojazdem. Tradycyjna kierownica została zastąpiona wolantem, dotychczas stosowanym w lotnictwie. Produkowany pojazd jest w pełni elektryczny, na pełnym naładowaniu będzie można przejechać nim 100 km. 

Triggo z Kutna wejdzie do masowej produkcji

Produkcja pilotażowej serii pozwoli ocenić jak Triggo radzi sobie w różnych warunkach. Zostaną również przetestowane pod kątem zastosowania i adaptacji w gałęziach przemysłu.

- Seria pilotażowa samochodu Triggo ma na celu wykrycie naturalnych z punktu widzenia życia produktu chorób wieku dziecięcego i wprowadzić koniecznie usprawnienia w celu ich usunięcia przed produkcją seryjną zaplanowaną na drugą połowę 2022 roku" - dodaje Budweil

Plan zakłada, że AMZ Kutno wniesie do projektu swoje know how i wieloletnie doświadczenie w produkcji pojazdów małoseryjnych, dbając o odpowiednią i wysoką jakość prototypów. Na przełomie 2021 i 2022 roku ma zostać ukończona realizacja serii pilotażowej. Jednocześnie prowadzone są zaawansowane rozmowy biznesowe i analiza różnych wariantów dotyczących wytwarzania Triggo w skali masowej. 

Źródło: Dziennik Łódzki

Zobacz także: Nowa Toyota Mirai. Auto na wodór oczyści powietrze podczas jazdy!

od 16 lat
Wideo

Policyjne drony na Podkarpaciu w akcji

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty