Peugeot 508

Janusz Steinbarth
Peugeot 508 (autor: Peugeot)
Peugeot 508 (autor: Peugeot)
Nowy Peugeot ma być autem dla klienta dojrzałego, poszukującego komfortu i przyjemności z jazdy. W najtańszej wersji Access z silnikiem 1.6 kosztuje 75 800 zł.
Peugeot 508 (autor: Peugeot)
Peugeot 508 (autor: Peugeot)

Peugeot 508 produkowany jest w Chinach. Francuska firma sprzedaje w tym kraju przeszło 2 miliony swoich samochodów i aby oszczędzić na transporcie postanowiono produkować je na miejscu. Nowe auto ma silniki produkowane wspólnie z BMW i są to jedne z najlepszych silników Diesla znanych w motoryzacji. Są ciche i maja prawie takie przyspieszenia jak benzynowe. Francuski producent wiąże z najnowszym modelem spore nadzieje, w końcu co 9. sprzedawane w Europie auto reprezentuje segment D, do którego zalicza się też 508-ka. Porównywana chętnie do modelu 504 z lat 70. wyróżnia się wysokim komfortem jazdy i zaawansowaną – podobnie jak w tamtych odległych czasach - techniką. Choć oba samochody dzieli cała epoka, łączy je to samo przesłanie: ciekawa stylistyka, wówczas za sprawą Pininfariny, dziś rodzimych projektantów Grupy PSA.

Trudno zaprzeczyć, iż następca modelu 407 nie jest ładny, choć dziś trudniej wybić się ponad innych, gdy projektowaniem rządzą komputery. Można powiedzieć, iż ma dostatecznie dużo indywidualności i bez trudu odróżnimy go od Passata czy Mondeo. Styliści odeszli od „szerokiego uśmiechu”, który w ostatnich latach zdominował modele tej firmy. Przód jest teraz delikatniejszy, więcej finezji odnajdziemy chociażby w przetłoczeniu maski i wystających reflektorach. Inspiracją dla nowego 508 były prototypowe modele SR1 i 5 by Peugeot, zaprezentowane podczas ubiegłorocznego salonu w Genewie.
Perfekcyjnie zaprojektowana deska rozdzielcza, świetne materiały wykończeniowe i ogromna przestrzeń w środku robią naprawdę wrażenie. Miał w tym swój udział Adam Bazydło, projektant polskiego pochodzenia pracujący dla firmy Peugeot. Jak mówi, w tego typu samochodach liczy się tradycja i przywiązanie klienta do marki. Dlatego właśnie deska rozdzielcza przyjęła prostą, poziomą formę, najczęściej spotykaną w limuzynach klasy średniej. Nie znajdziemy na niej fajerwerków, liczą się tutaj wysokiej jakości materiały i stonowany design. Ta uwaga dotyczy całego wnętrza, wygodnych foteli wykonanych z przyjemnych w dotyku materiałów czy np. klasycznych zegarów w chromowanych obwódkach.

Nowy Peugeot 508 powstał na płycie 3Grupy PSA. Miejsca jest w nim dużo, bo rozstaw osi w porównaniu z poprzednikiem zwiększono o 9 cm, co odczuli pasażerowie zajmujący tylną kanapę. Wyjątkowa atmosfera w kabinie to także czterostrefowa klimatyzacja, dbająca o optymalny rozkład temperatury czy nowocześnie zaprojektowane oświetlenie. Na konsoli środkowej umieszczono praktyczne pokrętło, która zarządza częścią multimedialną. System Bluetooth, nawigacja WIP Nav Plus, system audio firmy JBL to tylko część mediów, do których dotrzemy za pomocą wspomnianego pokrętła. Za dopłatą możemy otrzymać system head up display, bez dopłaty bezkluczykowe uruchamianie silnika.

Samochód, od chwili debiutu, dostępny jest w dwóch wersjach nadwozia: sedan (o długości 479 cm) i kombi SW (481 cm). Ustawny bagażnik ma pojemność 545 litrów w wersji sedan i 660 litrów w tej drugiej Po złożeniu tylnych siedzeń i uzyskaniu płaskiej podłogi pojemność wzrasta do 1.581 (sedan) i 1.865 (SW) litrów.

Najnowszy model ma dwa rodzaje przedniego zawieszenia: z kolumnami McPhersona, zapewniającymi optymalne połączenie komfortu i przyczepności oraz z podwójnymi wahaczami w odmianie GT, gwarantującymi jeszcze lepszą przyczepność kół. To drugie jest wręcz niezbędne w najmocniejszej wersji z silnikiem 2.2 HDi o mocy 204 koni. Przydomek „sportowa” ma w tej wersji auta pełne pokrycie.

Paleta silników oferowanych w Polsce jest bogata. Otwierają ją benzynowe jednostki 1.6 produkowane we współpracy z BMW o mocy 120 i 156 KM. Poza 204-konnym Dieslem są dwa mniejsze: 1.6 HDi (112 KM) i 2.0 HDi o mocy 140 lub 163 koni.

Peugeot 508 w najtańszej wersji 1.6 (120 KM) Access, ze zautomatyzowaną przekładnią 6-biegową, kosztuje 75 800 zł.

Wybrane dane techniczne Peugeota 508 i konkurentów:

 Peugeot 508Ford MondeoVW Passat
WersjaAccessAmbienteTrendline
Cena (zł)75 80078 30088 190
Silnikbenzynowybenzynowybenzynowy
Pojemność (cm3)159815961390
Moc (KM)120120122
Moment obrotowy (Nm)160160200
Przyśpieszenie 0-100 km/h (s)11,512,310,3
Prędkość maksymalna (km/h)203195205
Średnie zużycie paliwa (l/100km)6,26,85,9
Skrzynia biegów6-biegowa, manualna5-biegowa, manualna6-biegowa, manualna
Pojemność bagażnika (dm3 )473540565
Emisja CO2 (g/km)144159138

więcej zdjęć Peugeota 508 w

naszej galerii
emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Polacy ocenili rząd Tuska. Zaskakujące wyniki

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty