Peugeot 207 kontra Renault Clio III

Zdzisław Podbielski
Fot. Peugeot: Model 207 architekturą nadwozia nawiązuje do wcześniejszych modeli Peugeota.
Fot. Peugeot: Model 207 architekturą nadwozia nawiązuje do wcześniejszych modeli Peugeota.
Samochody dwóch francuskich firm - Peugeot i Renault od dawna ze sobą rywalizują o klienta. Ta rywalizacja trwa nadal, a po utworzeniu grupy PSA (Peugeot-Citroën) nawet jeszcze bardziej.

Samochody dwóch francuskich firm - Peugeot i Renault od dawna ze sobą rywalizują o klienta. Ta rywalizacja trwa nadal, a po utworzeniu grupy PSA (Peugeot-Citroën) nawet **jeszcze bardziej.**

 

Obie firmy w swojej ofercie mają bowiem samochody występujące w tych samych

segmentach. Takimi są modele Peugeot 207 i Renault Clio III, które niedawno w nowej szacie konstrukcyjnej pojawiły się na rynkach całej Europy i nie tylko. Clio III pojawiło się

wcześniej od 207, zachowało nazwę swojego poprzednika z wyróżniającą kolejną liczbą, wskazującą na nową generację modelu. Natomiast Peugeot 207 nie zastępuje swojego

Fot. Peugeot: Model 207 architekturą nadwozia nawiązuje do wcześniejszych modeli Peugeota.
Fot. Peugeot: Model 207 architekturą nadwozia nawiązuje do wcześniejszych modeli Peugeota.

poprzednika. Model 206 jest dalej wytwarzany i to od 1998 r, co tylko świadczy o jego udanej konstrukcji.

 

Cechy szczególne

 

Oba porównywane pojazdy wraz z Fiatem Grande Punto, japońską Toyotą Yaris II i w mniejszym zakresie Oplem Corsą czwartej generacji tworzą nową, szczególną grupę -

Fot. Renault: Clio III wyglądem nadwozia wprawdzie nieco przypomina poprzednika, ale jest całkowicie nową konstrukcją.
Fot. Renault: Clio III wyglądem nadwozia wprawdzie nieco przypomina poprzednika, ale jest całkowicie nową konstrukcją.

powiększony segment B. Ich konstrukcja na pewno nie ustępuje pojazdom

segmentu C, natomiast wymiary zewnętrzne i wewnętrzne są nieco mniejsze. Wymieniając zalety konstrukcji trzeba zwrócić uwagę na najważniejsze rozwiązanie techniczne osobowego samochodu z samonośnym nadwoziem. Jest nim płyta podłogowa. To ona w dużej mierze decyduje o bezpieczeństwie - chronieniu jadących przed skutkami zderzeń, a także przed wystąpieniem wypadku - usztywnia nadwozie i do niej mocowane zawieszenie stabilizuje pojazd w ruchu. W przypadku Peugeota jest oznaczona nr 1, w grupie PSA przeznaczona dla całej rodziny pojazdów segmentu B. W przypadku Clio III również spełnia taką rolę dla pojazdów marek Renault i Nissan.

W modelach: 207 i Clio III doszukalibyśmy się jeszcze innych cech szczególnych. Będzie je łatwiej znaleźć u Peugeota 207 np. wyróżniająca się sylwetka nadwozia.

 

Silniki

 

W obu pojazdach mamy dużą ofertę silników. W przypadku Peugeota 207 sześć silników, w Clio III o jeden mniej. W jednym i drugim modelu są do wyboru silniki benzynowe, ale te Peugeota

Fot. Peugeot:  Nadwozie 5-drzwiowe typu hatchback jest uniwersalne, np. po złożeniu tylnej kanapy objętość bagażnika zwiększamy z 270 do 1195 dm3.
Fot. Peugeot: Nadwozie 5-drzwiowe typu hatchback jest uniwersalne, np. po złożeniu tylnej kanapy objętość bagażnika zwiększamy z 270 do 1195 dm3.

dysponują większą mocą. Model 207 ma niewielką przewagę w liczbie oferowanych diesli - o jeden silnik. Osiągają one również większą moc.

Najtańsze wersje pojazdów występują z silnikami benzynowymi: Peugeot 207 z jednostką 1,4 l/ 75 KM, a Clio III z 1,2 l/ 65 KM. Tańszy o 3300 zł. jest pojazd Renault, którego promocyjna cena wynosi 37 500 zł.

Do naszego porównania wybraliśmy auta napędzane silnikami

Fot. Renault: Podobnie jak w Peugeocie 207, w trzeciej generacji Clio po złożeniu tylnej kanapy.
Fot. Renault: Podobnie jak w Peugeocie 207, w trzeciej generacji Clio po złożeniu tylnej kanapy.

wysokoprężnymi, które mają podobne osiągi - moc i moment obrotowy.

Silnik Peugeota 207 to jednostka 1.4 HDi / 68 KM, znana choćby z modelu 206. Głowicę i blok cylindrów wykonano ze stopów lekkich. W głowicy umieszczono pojedynczy wałek

rozrządu sterujący dwoma zaworami na każdy cylinder. Układ zasilania z wtryskiem bezpośrednim systemu common-rail i turbosprężarką.

Udaną konstrukcję ma również silnik Renault 1.5 dCi / 68 KM. Głowicę wykonano ze stopów lekkich, w niej umieszczono pojedynczy wałek rozrządu sterujący dwoma zaworami przy każdym cylindrze. Układ zasilania podobny jak w peugeotowskim silniku.

 

Wrażenia z jazdy

 

Samochody marki Peugeot wyróżniają się nie tylko wzornictwem zewnętrznym nadwozia, ale

Fot. Peugeot: Konsola środkowa deski rozdzielczej modelu 207 ma wzornictwo spotykane w samochodach wyższej klasy.
Fot. Peugeot: Konsola środkowa deski rozdzielczej modelu 207 ma wzornictwo spotykane w samochodach wyższej klasy.

również wzornictwem wnętrza. Na przykład kierowca i obok niego siedzący pasażer mogą odnosić wrażenie, że jadą samochodem znacznie większym. Tak było w modelu 206 i jest jeszcze lepiej w najnowszym 207. Kierowca siedzi wygodnie, precyzyjnie działają urządzenia sterowania, ma dobrą widoczność, a przed sobą bardzo estetycznie opracowaną deskę rozdzielczą. Podobne doznania będzie miał kierowca Clio III, mimo że deska rozdzielcza ma odmienną architekturę - bardziej uproszczoną.

W obu pojazdach dobrze, zmiennie - zależnie od prędkości jazdy - działa elektryczne wspomaganie układu kierowniczego. Oba samochody mają podobną zwrotność, np. średnica skrętu między krawężnikami (zależnie od wymiarów ogumienia) wynosi średnio 10,5 m.

Fot. Renault: Deska rozdzielcza Clio III ma inne wzornictwo niż u konkurenta, nawet z ozdobną listwą (wersja Dynamique) mniej efektowne.
Fot. Renault: Deska rozdzielcza Clio III ma inne wzornictwo niż u konkurenta, nawet z ozdobną listwą (wersja Dynamique) mniej efektowne.

Peugeotem 207 jedzie się wygodniej, natomiast Clio III wykazuje nieco lepszą stateczność na łukach dróg.

 

Podsumowanie

 

Firma Peugeot ma stałych odbiorców swoich pojazdów, którzy przyzwyczaili się do wygody jazdy i eleganckiej sylwetki nadwozia. Renault, zwłaszcza pod względem wzornictwa

nadwozia, ustępuje swojemu konkurentowi. Za to pasażerowie Clio III mają bardziej jasne wnętrze, robiące wrażenie przestronnego. Wybór nie będzie trudny tylko dla estetów, pozostali wezmą pod uwagę inne walory, natomiast cena pojazdów jest prawie identyczna.

 

 

  

Nasza ocena (+ oznacza przewagę nad konkurentem)

Model pojazdu

Peugeot 207 1.4 HDi - 68 Presence

Renault Clio III 1.5 dCi - 68 KM Authentique

Przestronność wnętrza

remis

Poziom hałasu

remis

Hamulce

remis

Dynamika

+

 
Zużycie paliwa (średnio)

remis

Wyposażenie

+

 
Cena (nadwozie 5d)

 +

 

 

Wybrane dane techniczne

Model pojazdu

Peugeot 207

1.4 HDi - 68 KM

Renault Clio III

1.5 dCi- 68 KM

Liczba cyl./zaworów

4/8

Pojemność skokowa(cm3
)

1398

1461

Moc maksymalna (KM - obr/min)

68-4000

Maks. moment obr. (Nm - obr/min)

160-2000

160-1700

Prędkość maksymalna (km/h)

166

162

Rozpędzanie 0-100 km/h (s)

15,1

15,2

Długość/szer./wysokość pojazdu (mm)

4030/1720/1472

3986/1707/1496

Rozstaw osi (mm)

2540

2575

Pojemność bagażnika (dm3
)

270÷1195

288÷1038

Pojemność zbiornika paliwa (dm3
)

50

55

Zużycie paliwa: miasto/poza miastem (dm3
/100 km)

5,8/3,8

5,3/4,3

Gwarancja: mechaniczna/perforacyjna (lata)

2/12

2/12

Cena - nadwozie 5-drzwiowe (zł.)

48 800

48 400

 

 

Wybrane wyposażenie seryjne

Model pojazdu

Peugeot 207

1.4 HDi Presence

Renault Clio III

1.5 dCi Authentique

Wspomaganie układu kierowniczego

+

+

Układ ABS

+

+

Poduszki bezpieczeństwa

4

4

Klimatyzacja

-

-

Elektryczne sterowanie szyb w drzwiach

2

-

Centralny zamek

+

+

Radio z CD

-

-

 

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Bydgoska policja pokazała filmy z wypadków z tramwajami i autobusami

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty