Podczas genewskiego salonu samochodowego w marcu tego roku Opel Tigra Twin Top został wybrany “Kabrioletem Roku 2004 r." Tytuł ten nadało mu 19-osobowe jury złożone z dziennikarzy pochodzących z 11 krajów.
Niedawno znacznie liczniejsza grupa dziennikarzy mogła przekonać się, czy ich koledzy dokonali trafnego wyboru. W okolicach Hamburga odbyły się jazdy zapoznawcze oplowskim coupe-kabrioletem.
Właściwości ruchowe pojazdu wynikają z jego konstrukcji, dlatego najpierw krótko o budowie Tigry. Nadwozie jest estetyczne, zwarte i opracowane z uwzględnieniem wymogów bezpieczeństwa. Oprócz przedniej i tylnej strefy kontrolowanego zgniotu samochód ma boczne elementy chroniące przed zderzeniem, a mocne przednie słupki i pałąk za fotelami ochraniają jadących w razie przewrócenia się kabrioletu.
Konstruktorzy nie silili się na wygospodarowanie miejsca z tyłu - Tigra jest tylko 2-osobowa. Za to kierowca i pasażer mają dużo miejsca,a za fotelami wygospodarowano przestrzeń 70 dm3 na podręczny bagaż. Podstawowy bagażnik w wersji coupe ma objętość 440 dm3, a po złożeniu dachu w bagażniku, czyli w wersji cabrio - 250 dm3.
Nadwozie bardzo łatwo przekształcić z coupe w kabriolet i odwrotnie. Wystarczy zwolnić dwa zaczepy dachowe i nacisnąć przycisk umieszczony na desce rozdzielczej. Wtedy urządzenie elektro-hydrauliczne w ciągu 18 sekund złoży stalowy dach, chowając go pod pokrywę bagażnika.
Samochód będzie oferowany do wyboru z dwoma 4-cylindowymi silnikami benzynowymi: 1,4 i 1,8 l. Nawet z tym o mniejszej pojemności skokowej daje dużą przyjemność jazdy. Jadący odbierają wrażenie dynamicznej jazdy i pewnego zachowania się pojazdu na drodze. Nic dziwnego, skoro tzw. podwozie pochodzi z usportowionej Corsy GTS.
Nowa Tigra na polskim rynku pojawi się w przyszłym roku. Ceny jeszcze nie ustalono, natomiast w Niemczech wersja 1,4 l ma kosztować 16 700 euro, a wersja 1,8 l - 17 900 euro.
Opel Tigra Twin Top - wybrane dane techniczne
1.4 Ecotec | 1.8 Ecotec | |
Pojemność skokowa (cm3) | 1364 | 1796 |
Moc maksymalna (KM-obr/min) | 90-5600 | 125-6000 |
Maks. moment obr. (Nm-obr/min) | 125-4000 | 165-4600 |
Przyspieszenie 0-100 km/h (s) | 12,4 | 9,4 |
Prędkość maks. (km/h) | 180 | 204 |
Średnie zużycie paliwa (dm3/100 km) | 6,1 | 7,7 |
Polski przemysł motoryzacyjny, szanse i zagrożenia - debata
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?