Opel Corsa Sport

Aureliusz Mikos
Debiutująca w Polsce na początku 2001 roku, trzecia generacja Opla Corsy, to auto o nowoczesnej stylistyce nadwozia, szczególnie cenione przez płeć piękną.

Debiutująca w Polsce na początku 2001 roku, trzecia generacja Opla Corsy, to auto o nowoczesnej stylistyce nadwozia, szczególnie cenione przez płeć piękną.

Opel Corsa Sport

Corsa sprzedawana w Polsce od 2001 roku przypomina nieco poprzedni model. Międzynarodowy zespół projektantów doszedł po prostu do wniosku, że nie należy radykalnie zmieniać tego co jest dobre, a przecież poprzedni  model przyniósł Oplowi największy sukces.
Nie oznacza to jednak, że nic nie zmieniono. Auto jest od poprzedniczki o 7,6 cm dłuższe i o 4 cm szersze. Ma też większy rozstaw kół i osi. Najbardziej jednak obecny model od poprzedniego odróżniają lampy z tyłu. Umieszczono je wysoko w górze na klapie bagażnika.
Wnętrze
W środku auto oferuje wystarczająco miejsca dla dwóch osób z przodu i dwóch z tyłu, trzy osoby z tyłu nie mają już zbyt wiele swobody.

Opel Corsa Sport

Deskę rozdzielczą wykonano z materiałów dobrej jakości. Kieszenie boczne w drzwiach zmieszczą książkę, puszkę napoju lub niewielką butelkę. Są też schowki na mapy długopisy, okulary i drobne monety. Siedzący z tyłu mają do dyspozycji kieszenie w drzwiach i schowki na oparciu tylnych foteli. Bagażnik ma pojemność 260 litrów, a po złożeniu tylnej kanapy 1060 litrów.
Silnik
Auto, które otrzymaliśmy do jazdy testowej posiadało silnik 1,4 16V o mocy 90 KM. Corsa z tym silnikiem rozpędza się do 100 km/h w 11,5 s i rozwija prędkość maksymalną 180 km/h. Zużycie paliwa w jeździe po mieście dochodzi do 10 l/100 km, ale poza miastem spada do 6 l/100 km. Warto jednak zaznaczyć, że Corsa 1,4 prowokuje do szybkiej jazdy, zwłaszcza do większych przyspieszeń, a wiadomo, że musi się to odbić większym zużyciem paliwa. Maksymalny moment obrotowy wynosi 125 Nm przy 4000 obr./min.
Wrażenia z jazdy
Samochód pewnie zachowuje się w zakrętach i dobrze trzyma się jezdni. Silnik 1,4 90 KM jest wystarczająco żwawy po mieście, a  dłuższa podróż wcale nie jest męcząca. Można wyprzedzać bez konieczności częstej zmiany biegów.
Wyposażenie i koszty
Pięciodrzwiowa wersja 1,4 sport kosztuje 45 450 zł. W wyposażeniu standardowym posiada wspomaganie układu kierowniczego, ABS, poduszkę powietrzną kierowcy i pasażera, centralny zamek i regulowane elektrycznie szyby z przodu. Gwarancja mechaniczna wynosi 1 rok, perforacyjna - 12 lat, na przeglądy należy jeździć co 30 000 km.

Rajd Pojazdów Zabytkowych

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Wróć na motofakty.pl Motofakty
Dodaj ogłoszenie