
Importer przyznaje, iż poprzedni Citroen C4 sprzedawał się u nas zdecydowanie poniżej oczekiwań. Czy nowy C4 ma szanse to zmienić, trudno dziś jednoznacznie na to pytanie odpowiedzieć. Nabywcami samochodów tej francuskiej marki w znacznej mierze są klienci indywidualni, a ostatnie słowo w salonie należy z reguły do kobiety. To pod ich gust projektuje się jakże oryginalne, przytulne i komfortowe wnętrza, jakich trudno szukać choćby wśród azjatyckiej konkurencji. Ale producent chce przyciągnąć również innego, ważnego z handlowego punktu klienta - flotowego. Dlatego najnowszy Citroen C4 oferuje kilka ciekawych rozwiązań, które mają zamienić auto w małe, przyjazne dla biznesmena biuro.

Sylwetka najnowszego kompaktowego Citroena jest dość masywna. Nadwozie jest rzeczywiście o 5 cm dłuższe od poprzednika (ma 433 cm), o 2 cm od niego szersze i o kolejne 3 cm wyższe. Dzięki temu jest przestronniejsze, ale tylko z przodu , bo z tyłu wyżsi pasażerowie mają ograniczoną przestrzeń nad głową. Ale to taka uroda aut segmentu C. Wyprofilowane fotele, estetyczna tapicerka i oryginalna deska rozdzielcza powodują, iż w środku czujemy się jak bardzo dobrze. Citroen zrezygnował z oryginalnej kierownicy, w której część środkowa pozostawała nieruchoma na rzecz tradycyjnej, tańszej w produkcji i też funkcjonalnej. Kierownica jest ścięta u dołu, co pomaga przy zajmowaniu miejsca w aucie i jednocześnie jest drobnym akcentem sportowym. Okrągłe, podświetlane seledynowym światłem zegary (kolor można zmieniać) dodają tej ciepłej atmosfery. Generalnie można powiedzieć, iż większe wrażenie robi wykończenie auta w środku niż linia stylistyczna karoserii.

Za dopłatą producent oferuje przednie fotele z elektryczną regulacją lędźwiowej części kręgosłupa i funkcją masażu. Jeśli dodamy do tego gniazdo 230 V, złącze USB, moduł WiFi zapewniający dostęp do Internetu i mnóstwo praktycznych schowków na dokumenty jawi się nam mobilne biuro, z którego podczas jazdy możemy kierować naszą firmą. To ukłon w stronę klienta flotowego, który jak dotąd raczej omijał salony Citroena. Auto wyposażono także w nowy system audio firmy Denon oraz opcje ustawień np. koloru zestawu wskaźników, alarmów dźwiękowych czy intensywności pracy klimatyzacji. C4 ma też jeden z największych bagażników w tym segmencie. Jego pojemność 380 litrów można maksymalnie wykorzystać dzięki kształtowi zbliżonemu do prostopadłościanu oraz niskiemu progowi, ułatwiającemu załadunek.
Po raz pierwszy nabywca Citroena C4 będzie mógł zamówić do niego systemy spotykane raczej w droższych autach. Najważniejszy z nich to system kontroli martwego pola, który uchroni nas przed zajechaniem drogi pojazdowi na sąsiednim pasie. Jest też regulator prędkości, w którym kierowca może zaprogramować 5 wybranych wartości (ograniczeń prędkości) najczęściej spotykanych np. w drodze do pracy.
Citroen pamięta też o ekologii. Około 15% materiałów, z których jest wykonany trafi ponownie do produkcji. Od momentu wprowadzenia modelu na rynek w ofercie znajduje się się wersja 1.6 e-HDi Airdream, wyposażona m.in. w system Stop&Start, układ odzyskiwania energii przy hamowaniu, manualną, sterowaną elektronicznie skrzynię biegów i opony Michelin o niższym oporze toczenia. Taka wersja spala w mieście tylko 4,8 l ON/100 km i emituje 110 g C02 na km. Ale na naszym rynku liczyć się będą te bardziej konwencjonalne jednostki. W palecie silników są dwa benzynowe (1.4 VTi 95 i 1.6 VTi 120) oraz trzy turbodiesle (1.6 HDi 90, 1.6 HDi 110 i 2.0 HDi 150).
Najtańszy C4 to wersja 1.4 VTi (95KM) Attraction za 57 300 zł. Citroen Polska do końca marca sprzedaje go po tzw. cenie lansowanej 49 800 zł. Niższa cena dotyczy także wyższych poziomów wyposażenia auta: Seduction i Exclusive. Oprócz tego, auto objęte jest wydłużoną do 4 lat gwarancję.
Wybrane dane
techniczne:
Citroen C4 | Peugeot 308 | VW Golf | |
Wersja | Attraction | Presence | Trendline |
Cena (zł) | 57 300 | 50 400 | 60 650 |
Silnik | benzynowy | benzynowy | benzynowy |
Pojemność (cm3) | 1.4 | 1.4 | 1.4 |
Moc (KM) | 95 | 98 | 80 |
Moment obrotowy (Nm) | 135 | 136 | 132 |
Przyspieszenie 0-100 km/h (s) | b.d. | 12,7 | 13,9 |
Prędkość maksymalna (km/h) | 182 | 182 | 172 |
Średnie zużycie paliwa (l / 100 km) | 6,1 | 6,3 | 6,4 |
Skrzynia biegów | Manualna 5 | Manualna 5 | Manualna 5 |
Pojemność bagażnika (dm3) | 380 | 348 | 350 |
Emisja CO2 (g/km) | 140 | 144 | 149 |






Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?
Dzieje się w Polsce i na świecie – czytaj na i.pl
Polecane oferty
kup teraz

Apple Beats Flex żółty (MYMD2EE/A)
w zależności od tego, co robisz, słuchawki beats f…
kup teraz

Bang & Olufsen Beoplay EX Czarne
To jest automatyczne tłumaczenie wygenerowane prze…
kup teraz

Beyerdynamic DT770 PRO 80Ohm
Najważniejsze cechy:• ergonomiczny kształt• przewó…
kup teraz

Bang & Olufsen Beoplay EX Złote
Słuchawki Bang & Olufsen Beoplay EX Komfort na któ…
kup teraz

Bang & Olufsen Beoplay H95 Navy 1266116
Słuchawki Bang & Olufsen Beoplay H95 Navy 1266116D…
Pirat drogowy w Lublinie