Jest to pierwsze niemieckie auto tego typu. które ma składany dach o stalowej konstrukcji, otwierający się i zamykający po naciśnięciu jednego przycisku. W zależności od warunków pogodowych lub nastroju kierowcy oferuje on przyjemność jazdy z otwartym dachem. Dzięki konstrukcji składanego dachu Tigra TwinTop oferuje bagażnik o pojemności powyżej 500 l - największy w tej klasie pojazdów.

Przestronne wnętrze Tigry TwinTop oferuje optymalną przestrzeń dla dwóch pasażerów.
Oprócz dużego bagażnika Tigra dysponuje 70 litrami przestrzeni z siatką na bagaż za fotelami, która jest idealnym miejscem do przewożenia toreb czy ubrań. Bagażnik ma pojemność 250 litrów przy złożonym dachu. Kiedy dach jest zamknięty nad kabiną, pojemność bagażnika wzrasta do 440 litrów. Wraz z 70 litrami schowka za fotelami przestrzeń bagażowa wynosi ponad 500 l.
Kluczem do dużej przestrzeni ładunkowej i dynamicznego designu Tigry jest konstrukcja elektro-hydraulicznie napędzanego mechanizmu dachu, która umożliwia jego otwieranie i zamykanie po naciśnięciu jednego przycisku. W przeciwieństwie do uprzednio stosowanych systemów, które wymagały układania na sobie poszczególnych części dachu, przez co zajmowały one dużo przestrzeni i tworzyły "rozdęty" tył, konstruktorom Tigry udało się opracować konstrukcję zapewniającą optymalne zagospodarowanie przestrzeni.

Przeistoczenie Tigry TwinTop z wersji coupé w wersję kabriolet nie wymaga żadnego wysiłku: należy zaciągnąć hamulec ręczny, włączyć stacyjkę, zwolnić dwie blokady dachu umieszczone na prawym i lewym słupku i nacisnąć odpowiedni przycisk. W ciągu 18 sekund system obejmujący cztery hydrauliczne cylindry, pięć hydraulicznych silniczków, 18 czujników dotykowych i mechanizm składania, automatycznie złoży dach o stalowej konstrukcji, który schowany zostanie pod klapą bagażnika. Akustyczny sygnał potwierdza poprawne złożenie dachu - można więc rozpocząć jazdę.
Tylna część dachu (tylny słupek i szyba) chowają się niemal pionowo w bagażniku, zaś przednia część składa się poziomo na górze - to specjalne rozwiązanie w modelu Tigra TwinTop. Obie części składanych dachów w tej klasie samochodów umieszczane są zazwyczaj poziomo jedna na drugiej, co znacznie ogranicza wysokość bagażnika. Rozwiązanie zastosowane w modelu TwinTop umożliwia zastosowanie proporcjonalnej klapy bagażnika i dostęp w całej jego wysokości nawet przy złożonym dachu.

Zastosowanie regulowanej, pionowej przegrody w bagażniku, zapobiega przedostawaniu się różnych przedmiotów do mechanizmu dachu w trakcie jego otwierania. Przy rozłożonym dachu, gdy przegroda jest ustawiona pionowo, dostępna pojemność bagażnika wynosi 440 l.
Podobnie jak dach, klapę bagażnika można otwierać i zamykać elektro-hydraulicznie za pomocą przycisku. Mechanizm składania dachu ma konstrukcję, która umożliwia otwieranie klapy bagażnika na dwa sposoby: do tyłu - w trakcie otwierania czy zamykania dachu , i do góry - w trakcie załadunku lub wyjmowania bagażu. Specjalne czujniki zapobiegają uruchomieniu jednej funkcji przed zakończeniem wykonywania drugiej.
Poza wszechstronną konstrukcją dachu Tigra TwinTop oferuje także wyjątkowo sztywne nadwozie. Szef Projektu Tigra, Horst Bach, mówi: "Jest kilka czynników zapewniających wysoką sztywność tego pojazdu. Są to solidne progi oraz mocne belki poprzeczne podwozia za fotelami. Daje to duży komfort jazdy i dynamikę."

Aktywiści znaleźli sposób na pozbycie się samochodów w miastach.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?