|
|
|

Toyota Corolla i Nissan Almera należą do najchętniej kupowanych modeli tych japońskich producentów.Do testu wybraliśmy auta w odmianie pięciodrzwiowej i ściętym tyłem oraz z najsłabszymi silnikami benzynowymi. Almera 1.5 kosztuje 49 050 zł, Corolla 1.4 nieco taniej - 48 400 zł.
W naszej punktacji jest remis, wybór któregoś z porównywanych aut zależy więc od indywidualnych upodobań.
Porównanie danych technicznych
Model | Nissan Almera | Toyota Corolla |
Pojemność skokowa silnika (cm sześc.) | 1498 | 1398 |
Liczba zaworów | 16 | 16 |
Moc maks. (KM) | 90 | 97 |
Skrzynia biegów | manualna, pięciobiegowa | - |
Hamulce przednie/tylne | T/T | T/B |
Średnica zawracania (m) | 10,4 | - |
Objętość bagażnika (dm sześc.) | 355 | 370 |
Długość (mm) | 4180 | 4290 |
Szerokość (mm) | 1705 | 1690 |
Wysokość (mm) | 1440 | 1390 |
Masa własna (kg) | 1190 | 1085 |
Ładowność (kg) | 520 | 495 |
Prędkość maksymalna (km/h) | 173 | 185 |
Przyspieszenie 0-100 km/h (sek) | 13,8 | 11,8 |
T - hamulce tarczowe, B - hamulce bębnowe
Porównanie zużycia paliwa (l/100 km)
Model | Nissan Almera | Toyota Corolla |
Miasto | 8, 6 | 8,7 |
Poza miastem | 5,5 | 5,5 |
Średnie | 6,6 | 6,7 |
Porównanie wyposażenia
Najtańsza Corolla
- standardem są wspomaganie układu kierowniczego, poduszka gazowa dla kierowcy, immobiliser, komputer pokładowy, instalacja radiowa, regulacja wysokości fotela kierowcy i obrotomierz. Miłym dodatkiem jest wskaźnik temperatury zewnętrznej. Szkoda, że nie przewidziano w wyposażeniu radioodtwarzacza, choć komputer pokładowy jest jednocześnie częścią radia. Na liście opcji są poduszka gazowa dla pasażera, ABS, poduszki boczne, elektrycznie opuszczane szyby w drzwiach przednich, centralne ryglowanie zamków i regulacja położenia kierownicy.
W Almerze
wyposażenie jest nieco bogatsze, standardem są wspomaganie układu kierowniczego, dwie poduszki gazowe, immobiliser, lakierowane w kolorze nadwozia zderzaki, instalacja radiowa i obrotomierz. Możemy wybrać także model z elektrycznie opuszczanymi szybami, centralnym ryglowaniem zamków, wskaźnikiem temperatury zewnętrznej, ABS i EBD. Najdroższy model, Sport, jest wyposażony także w pilota sterującego centralnym zamkiem, boczne poduszki gazowe, aktywne zagłówki, skórzaną kierownicę i halogeny.
Nissan wypada w tej kategorii nieco lepiej, jest jednak droższy od Toyoty. Remis!
Model | Nissan Almera | Toyota Corolla |
Cena (zł) | 49 050 | 48 400 |
ABS | O | O |
Airbag kierowca/pasażer | S/S | S/O |
Poduszki boczne | O | O |
Wspomaganie kierownicy | S | S |
Elektryczne szyby | O | O |
Centralne ryglowanie zamków | O | O |
Radio | O | O |
Klimatyzacja | O | O |
Aluminiowe felgi | O | O |
S - standard O - opcja
Porównanie silników
Corolla
w podstawowej odmianie ma czterocylindrowy silnik benzynowy o mocy 97 KM. Kilkanaście koni mechanicznych udało się uzyskać dzięki zastosowaniu systemu zmiennych faz rozrządu, podobnie jak w mniejszym Yarisie. Auto jest dzięki temu znacznie bardziej dynamiczne, mimo niedużej pojemności skokowej (1332 cm sześc.), także elastyczność jest na niezłym poziomie.
Almera
w podstawowej wersji jest napędzana także czterocylindrowym silnikiem o pojemności 1,5 l i mocy 90 KM. Silnik jest elastyczny, maksymalny moment obrotowy osiąga przy 2800 obr./min. Niestety, auto wyraźnie traci animusz, jeśli podróżują nim więcej niż dwie osoby. Liczna rodzina powinna więc zdecydować się na model z mocniejszym, 1,8-litrowym silnikiem.
Toyota mimo mniejszej pojemności ma znacznie lepsze osiągi i zasługuje na wyższą ocenę - punkt dla Corolli.
» Czytaj też:
Rajd Pojazdów Zabytkowych
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?