Model podwójnego sprzęgła suchego LuK

(opr)
Podwójne sprzęgło jest połączone z dwoma częściowymi skrzyniami biegów, jedną dla biegów parzystych, drugą dla biegów nieparzystych. Przy zmianie biegów pierwsze sprzęgło wysprzęgla się, podczas gdy drugie włącza wybrany bieg
Podwójne sprzęgło jest połączone z dwoma częściowymi skrzyniami biegów, jedną dla biegów parzystych, drugą dla biegów nieparzystych. Przy zmianie biegów pierwsze sprzęgło wysprzęgla się, podczas gdy drugie włącza wybrany bieg
Wśród modeli zębatych przekładni produkowanych przez czołowych producentów pojazdów przeważają automatyczne skrzynie biegów i modele podwójnego sprzęgła mokrego. To jednak zmieni się.

Wśród modeli zębatych przekładni produkowanych przez czołowych producentów pojazdów przeważają automatyczne skrzynie biegów i modele podwójnego sprzęgła mokrego. To jednak zmieni się.

Niebawem LuK zaprezentuje pionierską innowację techniczną: suchy model sprzęgła podwójnego staje się oryginalnym sprzętem w wielkoseryjnym modelu międzynarodowego producenta pojazdów.

Podwójne sprzęgło jest połączone z dwoma częściowymi skrzyniami biegów, jedną dla biegów parzystych, drugą dla biegów nieparzystych. Przy zmianie biegów
Podwójne sprzęgło jest połączone z dwoma częściowymi skrzyniami biegów, jedną dla biegów parzystych, drugą dla biegów nieparzystych. Przy zmianie biegów pierwsze sprzęgło wysprzęgla się, podczas gdy drugie włącza wybrany bieg

Nowe sprzęgło łączy wydajność ręcznej skrzyni biegów z komfortem jazdy i dynamiką sportową. Podwójne sprzęgło jest połączone z dwoma częściowymi skrzyniami biegów, jedną dla biegów parzystych, drugą dla biegów nieparzystych. Przy zmianie biegów pierwsze sprzęgło wysprzęgla się, podczas gdy drugie włącza wybrany bieg. Tym samym, przyspieszenie jest utrzymane przy zmianie biegu, dynamika zwiększa się tak, jak ciśnienie napędowe.

Stabilność pojazdu podczas skręcania jest znacznie lepsza, jako że ciśnienie osiowe wywierane na koło bardziej utrzymuje stałą wartość w porównaniu od ręcznej zmiany biegów. Z precyzyjnie zaprojektowanym amortyzatorem drgań i systemami kontrolującymi zużycie, podwójne sprzęgło stanowi również przekonujące rozwiązanie dla mniejszych pojazdów.

Zwiększona wydajność

Suche sprzęgło podwójne jest o wiele bardziej wydajne pod względem zużycia paliwa, niż jego konkurenci przy zachowaniu podobnego komfortu jazdy. Nowy model sprzęgła nie wymaga stałego przepływu oleju dla wychłodzenia, ale oddaje ciepło przylegającemu metalowi i otaczającemu powietrzu dokładnie tak, jak ręczna skrzynia biegów. Mechaniczna pompa nie jest konieczna, co pozwala na znaczne zwiększenie wydajności.

W okresie przejściowym, LuK planuje używać jedynie systemów elektromechanicznych do sprzęgieł, co jeszcze bardziej zwiększy ich wydajność.

Zoptymalizowana zdolność rozpraszania ciepła

Inteligentne rozłożenie komponentów amortyzatora drgań daje więcej przestrzeni instalacyjnej, tak że masy stali sprzęgła suchego mogą zajmować większą objętość, co pozwoli na wytrzymanie większych temperatur. Opcjonalnie, dodatkowy system wentylacji może być włączony, jeśli temperatury osiągną krytyczną wartość.

W nadchodzącej partii materiału producent pojazdów przetestował kilka parametrów takich jak: dostępna przestrzeń instalacyjna, okres użytkowania, czy czynniki cenowe, a następnie korzystnie ocenił podwójne sprzęgło LuK. Dla tych modeli pojazdów, w których zamontowanie suchej wersji sprzęgła nie jest możliwe ze względu na parametry, LuK przygotowuje alternatywne mokre sprzęgło podwójne.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Piknik motocyklowy w Zduńskiej Woli

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty