Lexus RZ z nowym napędem. Jaki ma zasięg?

Mariusz Michalak
Mariusz Michalak
RZ 300e korzysta z tej samej baterii litowo-jonowej o pojemności 71,4 kWh brutto co wersja z napędem wszystkich kół.
RZ 300e korzysta z tej samej baterii litowo-jonowej o pojemności 71,4 kWh brutto co wersja z napędem wszystkich kół. Lexus
Lexus rozszerza gamę swojego pierwszego zbudowanego od podstaw samochodu elektrycznego o wersję przednionapędową. Samochód ma silnik elektryczny o mocy 204 KM/150 kW, który napędza przednią oś, a maksymalny moment obrotowy wynosi 266 Nm. Duże auto segmentu D-SUV Premium przyspiesza od 0 do 100 km/h w 8 sekund.

RZ 300e korzysta z tej samej baterii litowo-jonowej o pojemności 71,4 kWh brutto co wersja z napędem wszystkich kół. Bez tylnej osi eAxle oraz inwertera masa auta została zmniejszona, co przełożyło się na zwiększenie zasięgu. W zależności od wersji wyposażenia i rozmiaru kół średni zasięg Lexusa RZ 300e na jednym ładowaniu wynosi od 429 do 479 km.

ZOBACZ TAKŻE: Lexus 300h. Zobacz jak wygląda nowa hybryda 5. generacji

Podobnie jak RZ 450e także przednionapędowy RZ 300e dostępny jest w trzech wersjach wyposażenia – Business, Prestige i Omotenashi. Klienci mają do wyboru sześć lakierów oraz trzy dwukolorowe malowania nadwozia, a także trzy kolorystyki wnętrza. W standardzie RZ 300e ma najnowszy pakiet systemów bezpieczeństwa Lexus Safety System + 3, dwustrefową automatyczną klimatyzację z czujnikiem wilgotności, podgrzewane przednie fotele, elektroniczne klamki z asystentem bezpiecznego wysiadania (Safe Exit Assist), inteligentny kluczyk z dodatkowym zabezpieczeniem antykradzieżowym Ultra Wide Band (UWB), system multimedialny Lexus Link Pro z wbudowaną nawigacją, 14-calowym, dotykowym wyświetlaczem, inteligentnym asystentem głosowym Lexus Concierge, a także 4-letnim pakietem danych, który umożliwia m.in. aktualizacje auta over-the-air.

W związku z debiutem nowego napędu w salonach marki w całej Polsce Lexus RZ jest dostępny w ofercie specjalnej z obniżonymi cenami. Należący do segmentu D-SUV Premium RZ 300e kosztuje teraz od 197 000 zł w wersji Business po uwzględnieniu rabatu oraz maksymalnej dopłaty w ramach programu „Mój elektryk”.

Najwięcej korzyści można odnieść zamawiając Lexusa RZ 300e w bogato wyposażonej wersji Prestige, która kosztuje teraz 240 700 zł, czyli 49,2 tys. zł mniej od ceny katalogowej, a przy skorzystaniu z maksymalnej dopłaty w ramach programu „Mój elektryk” cena auta wynosi 213 700 zł.

Lexus RZ 300e Prestige ma w standardzie podgrzewaną kierownicę, elektrycznie otwieraną i zamykaną pokrywę bagażnika, indukcyjną ładowarkę do smartfonów, przednie fotele z elektryczną regulacją w ośmiu kierunkach, dwukierunkowe podparcie lędźwiowe fotela kierowcy, czy wyświetlacz HUD na przedniej szybie obsługiwany dotykowymi przyciskami na kierownicy. Wersja Prestige wyróżnia się tapicerką ze skóry syntentycznej Tahara z perforacją, wnętrzem wykończonym wstawkami Tsuyasumi oraz oświetleniem przednich paneli drzwi „In-ei”.

Ofertą specjalną objęto też Lexusa RZ 450e w wersji Prestige z pakietem Design, który wzbogaca wyposażenie auta o 20-calowe felgi z przeszlifowanego aluminium, przyciemniane szyby w tylnej części nadwozia, cyfrowe lusterko wsteczne, akustyczne przednie i tylne szyby boczne oraz kamerę cofania z widokiem 360 stopni dookoła samochodu. Auto w tym wariancie kosztuje po obniżce oraz z maksymalną korzyścią w programie „Mój elektryk” od 249 400 zł.

od 7 lat
Wideo

Od dzisiaj kierowcy Ubera i Bolta muszą mieć polskie prawo jazdy.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty