Mitsubishi Lancer – pierwsza jazda

Jarosław Zgirski
Fot. Mitsubishi: Deska rozdzielcza zaprojektowana jest również z polotem, choć użyto do jej wykonania plastiki dobrej jakości, to jednak są one dość twarde
Fot. Mitsubishi: Deska rozdzielcza zaprojektowana jest również z polotem, choć użyto do jej wykonania plastiki dobrej jakości, to jednak są one dość twarde
W polskich salonach właśnie rusza sprzedaż nowego Lancera. Auto w najtańszej wersji z silnikiem 1,5 l o mocy110 KM kosztuje 59 990 zł.

 

Czterodrzwiowego Lancera, który teraz nazywać się będzie Sports Sedan, zaprojektowano w niemieckim centrum wzorniczym Mitsubishi Motors Europe. Płytę podłogową wykorzystano z Outlandera. Docelowo na tej samej płycie zbudowanych ma być 20 modeli. 

Fot. Jarosław Zgirski: 10. generacja Lancera jest autem rodzinnym z iście wilczą, drapieżną linią nadwozia
Fot. Jarosław Zgirski: 10. generacja Lancera jest autem rodzinnym z iście wilczą, drapieżną linią nadwozia

Dziesiąta generacja Lancera góruje nad poprzednikiem. Jest o 3 cm dłuższa i wyższa, szersza o ponad 6 cm, a rozstaw osi zwiększył się o 3,5 cm.

Lancer Sports Sedan dostępny jest w czterech wersjach wyposażenia. W podstawowej wersji obejmuje 9 poduszek powietrznych (łącznie z chroniącą kolana kierowcy), ABS, wspomaganie kierownicy, elektrycznie opuszczane szyby przednie i tylne, elektrycznie regulowane lusterka boczne, radioodtwarzacz CD/MP3, klimatyzację manualną oraz komputer pokładowy. Tak wyposażone z silnikiem 1,5 l/110 KM kosztuje 59 990 zł. Najdroższy Lancer Sports Sedan z silnikiem diesla w najbogatszej wersji wyposażenia z nawigacją satelitarną, kosztuje 104 990 zł.

Producent daje na samochód gwarancję mechaniczną, obejmującą 3 lata i ograniczoną przebiegiem 100 tys. km, zaś na perforację nadwozia 12 lat.

Silnik

Na razie wybór palety silników ogranicza się do dwóch jednostek: benzynowej i dieslowskiej. Benzynowy silnik 1,5 l o mocy 110 KM dostępny jest z dwiema skrzyniami biegów: 5-stopniową manualną i 4-biegową automatyczną. Dwulitrowy diesel skonstruowany przez Volkswagena ma 140 KM i współpracuje wyłącznie z 6-biegową skrzynią manualną.

Fot. Jarosław Zgirski: Mitsubishi Lancer Sports Sedan produkowany jest w fabryce Mizushima w Japonii
Fot. Jarosław Zgirski: Mitsubishi Lancer Sports Sedan produkowany jest w fabryce Mizushima w Japonii

 

Według zapowiedzi koncernu, wiosną przyszłego roku pojawi się benzynowy silnik 1,8 l o mocy 143 KM, który będzie oferowany także w innych modelach Mitsubishi i w ofercie Chryslera i Hyundaia. Z tym silnikiem będą współpracować dwie skrzynie biegów: 5-stopniowa manualna i automatyczna CVT z przyciskami zmiany przełożeń zamontowanymi przy kierownicy.

Legendę modelu tworzyć ma też kolejna, sportowa, odmiana Lancer Evolution X z sinikiem 2,0 o mocy 295 KM. W Polsce pojawi się ona latem 2008 r., natomiast jesienią dołączy 240-konna wersja Ralliart, czyli coś pośredniego między "zwykłym" Lancerem, a rajdowym Evo. W tym samym czasie dostępny ma być również pięciodrzwiowy hatchback. Producent zrezygnował natomiast z produkcji kombi.

Wrażenia z jazdy

 

Na krętych drogach zawieszenie Mitsubishi sprawuje się dość dobrze - zapewniając

Fot. Mitsubishi: Deska rozdzielcza zaprojektowana jest również z polotem, choć użyto do jej wykonania plastiki dobrej jakości, to jednak są one dość
Fot. Mitsubishi: Deska rozdzielcza zaprojektowana jest również z polotem, choć użyto do jej wykonania plastiki dobrej jakości, to jednak są one dość twarde

wystarczający komfort jazdy i tylko minimalnie przechylając się w zakrętach. Do prowadzenia tego samochodu trzeba się jednak przyzwyczaić i poznać jego zachowanie, towarzyszące choćby szybkim zmianom toru jazdy. Zadania tego nie ułatwia zbyt silne wspomaganie kierownicy- znakomicie sprawdzające się podczas manewrów na parkingu, ale w czasie jazdy z większą prędkością, nie dające poczucia pełnego panowania nad samochodem.

Zupełnie inaczej jest z reakcją na pedał gazu. Testowany przez nas model z silnikiem diesla 2.0 Di-D posiada dobrą dynamikę i zapewnia sprawne poruszanie się auta zarówno w ruchu miejskim jak i na trasie. Pasażerowie z przodu podróżują komfortowo, a również z tyłu mamy do dyspozycji dużo miejsca na nogi. Jedynie pojemność bagażnika (400 l) pozostawia nieco do życzenia, np. bagażnik Toyoty Corolli sedan ma pojemność 450 l, a Forda Focusa sedan - 526 l.

Podsumowanie

Nowy Lancer zrywa z dotychczasową, dość nieciekawą stylistyką tego modelu. Posiada także lepsze silniki oraz łączy nowoczesne rozwiązania technologiczne z zaawansowaną elektroniką, co jest już wykorzystywane także w innych nowych modelach tej marki.

W przyszłym roku japońska firma ma ambitne plany podboju polskiego rynku. Chce, aby łączna ilość wszystkich sprzedanych samochodów Mitsubishi przekroczyła 4 tys. sztuk, a gwiazdą w naszych salonach ma być właśnie Lancer.

Wybrane dane techniczne:**Mitsubischi Lancer Sports Sedan 2.0 Di-D **

Typ silnika

diesel

Pojemność skokowa (cm3):

1968

Moc maksymalna (KM/obr/min):

140/4000

Maks. moment obr. (Nm/obr/min):

310/1750

Przyspieszenie 0-100 km/h (s):

9,6

Prędkość maksymalna (km/h):

207

Zużycie paliwa: trasa/miasto (l/100 km):

4,9/8,2

Długość x szerokość x wysokość (cm):

457/176/149

Rozstaw osi (cm):

263,5

Pojemność bagażnika (l):

400

Cena (zł):

78 990

od 16 lat
Wideo

Policyjne drony na Podkarpaciu w akcji

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty