Dacia Lodgy Glace to siostrzana, wyczynowa wersja nowego seryjnego samochodu rodzinnego, który zostanie zaprezentowany podczas Salonu Genewskiego w marcu 2012 roku. Jego nazwa będzie nawiązywała do idei przestrzeni i wartości rodzinnych. Dacia, jako marka regularnie podejmująca wymagające wyzwania sportowe, zdecydowała się po raz trzeci wziąć udział w tym sezonie sportowym. Po raz pierwszy w historii Trophée Andros do wyścigów stanie samochód typu MPV.
**CZYTAJ TAKŻE
Renault i Dacia do serwisuDacia Logan MCV**
Na starcie każdego wyścigu kolejnego sezonu pojawią się dwa samochody Lodgy Glace: jeden z nich poprowadzi Alain Prost, który wyróżnił się zdobywając tytuł wice-mistrza Trophée Andros sezonu 2010 i 2011 za kierownicą Dacii Duster Glace. W drugim Lodgy Glace zasiądzie jego syn Nicolas Prost oraz Evens Stievenart, kolega z zespołu Alaina Prosta i współzwycięzca finału na Stade de France.
Samochód Lodgy Glace został skonstruowany specjalnie do udziału w tych nietypowych wyścigach uznawanych za jedne z najtrudniejszych w sporcie samochodowym. Regulamin techniczny Trophée Andros jest bardzo surowy. Stawia ograniczenia dotyczące wszystkich elementów samochodu (wymiary podwozia, skrzynia biegów, opony), w tym materiałów użytych do jego budowy. Do maksimum ogranicza skomplikowane i kosztowne rozwiązania technologiczne. Są to wyścigi, w których ceni się poszukiwanie prostych i pomysłowych rozwiązań. Są to także zawody, w których trzeba wykazać się niezawodnością samochodów jak i skutecznością w ich prowadzeniu.
W samochodzie Lodgy Glace przygotowanym według ścisłej specyfikacji przez firmę Tork Engineering (projekt, produkcja, montaż) i firmę Sodemo (silnik), wykorzystano całe know-how Renault Sport Technologies (RST). W trakcie realizacji projektu, firma RST służyła swym doświadczeniem technicznym i sportowym. Spełniła rolę koordynatora prac partnerów technicznych projektu, specjalistów z różnych dziedzin (design, inżynieria), marki Dacia i kierowców jej zespołu.
W Lodgy Glace zastosowano zarówno rozwiązania wypróbowane w poprzednim modelu, Dacii Duster Glace, jak i elementy opracowane specjalnie do nowego samochodu. Pod względem technicznym w wyścigach Andros Trophee o wszystkim decydują drobne szczegóły, których znaczenie może być ogromne. Doświadczenia i wiedza zdobyta w trakcie poprzednich sezonów startów pozwoliły na przeprowadzenie dokładnej analizy, w wyniku czego wprowadzono ulepszenia w następujących elementach:
- zawieszenie: w ośrodku CERAM, na stanowisku badawczym z czterema siłownikami odtworzono warunki torów, na których rozgrywały się wyścigi ubiegłego sezonu − posłużyło to opracowaniu nowych ustawień zawieszenia w oparciu o nowe parametry skrętu osi,
- osiągi silnika: podczas ubiegłego sezonu, prace nad silnikiem koncentrowały się na uzyskaniu jak najlepszych osiągów na niskich obrotach. W tym roku znacznie poprawiono również maksymalną moc silnika.
- Czekam z niecierpliwością na chwilę, gdy zasiądę za kierownicą samochodu Lodgy Glace. Po moich dwóch zwycięstwach w Trophée Andros samochodów elektrycznych w 2010 i 2011 roku, chciałbym jak najszybciej stanąć ponownie na starcie. A możliwość zmierzenia się na torze z moim ojcem zapowiada się fantastycznie!- powiedział Nicolas Prost.
Policyjne drony na Podkarpaciu w akcji
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?