Prototypowy Lexus ROV Concept (skrót od: Recreational Off-highway Vehicle) to pierwszy prototypowy Lexus z nieemitującym CO2 spalinowym silnikiem wodorowym. Jednostka napędowa o pojemności 1,0 l działa tak jak silnik benzynowy, ale jest wyposażona w wysokociśnieniowy zbiornik sprężonego wodoru, który trafia do silnika przy pomocy specjalnie opracowanych wodorowych wtryskiwaczy.
Model łączy bezemisyjną jazdę z ekstremalnymi możliwościami terenowymi dzięki zawieszeniu o dużym skoku, klatce bezpieczeństwa i grubym oponom, które pozwalają na jazdę w błotnistym terenie. Jego wymiary (3 122 mm długości, 1 725 mm szerokości i 1 800 mm wysokości) pozwalają na łatwe manewrowanie.
Zastosowanie technologii i materiałów ekologicznych w przypadku ROV Concept nie ogranicza się jedynie do wodorowego silnika. Lexus we współpracy z partnerami wdrożył całą serię elementów w różnych podzespołach. W amortyzatorach zastosowano płyn, który jest biodegradowalny. Osłona przedniej szyby została wykonana z niskoemisyjnej żywicy, przedni zderzak oraz maska powstały z połączenia plastiku pochodzącego z recyklingu oraz biomateriału CNF. Włókna siatkowe wykorzystane we wspornikach oparć siedzeń także powstały z materiałów pochodzących z recyklingu.
Policyjne drony na Podkarpaciu w akcji
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?