Lexus ES 2023. Nie jest tani, ale za to oszczędny

Paweł Piątek
Lexus ES na rok modelowy 2023 przeszedł szereg modyfikacji, które wpływają nie tylko na komfort podróżowania, ale też poprawiają wydajność napędu hybrydowego czwartej generacji z silnikiem o pojemności 2,5 litra. Łączna moc układu nadal wynosi 218 KM, a auto rozpędza się od 0 do 100 km/h w 8,9 sekundy, ale za sprawą ulepszonego katalizatora oraz zmienionych opon nowy Lexus ES będzie autem oszczędniejszym.
Lexus ES na rok modelowy 2023 przeszedł szereg modyfikacji, które wpływają nie tylko na komfort podróżowania, ale też poprawiają wydajność napędu hybrydowego czwartej generacji z silnikiem o pojemności 2,5 litra. Łączna moc układu nadal wynosi 218 KM, a auto rozpędza się od 0 do 100 km/h w 8,9 sekundy, ale za sprawą ulepszonego katalizatora oraz zmienionych opon nowy Lexus ES będzie autem oszczędniejszym. Lexus
Lexus ES na rok modelowy 2023 przeszedł szereg modyfikacji, które wpływają nie tylko na komfort podróżowania, ale też poprawiają wydajność napędu hybrydowego czwartej generacji z silnikiem o pojemności 2,5 litra. Łączna moc układu nadal wynosi 218 KM, a auto rozpędza się od 0 do 100 km/h w 8,9 sekundy, ale za sprawą ulepszonego katalizatora oraz zmienionych opon nowy Lexus ES będzie autem oszczędniejszym.

Dzięki zmianom udało się obniżyć średnie zużycie paliwa oraz średnie emisje CO2. W cyklu mieszanym WLTP ES z 2023 roku ma zużywać średnio 5,1-5,4 l/100 km paliwa oraz emitować 115-123 g/100 km CO2. To imponujące wartości jak na blisko 5-metrową limuzynę z klasy premium.

Lexus ES 2023. Nowy system multimedialny

Lexus ES na 2023 rok ma też odmienione wnętrze, w którym przeprojektowano konsolę środkową. Auto ma też zupełnie nowy system multimedialny, który zadebiutował wraz z drugą generacją modelu NX. Jego działanie jest o wiele szybsze, sterowanie bardziej intuicyjne, a liczba funkcji znacznie większa niż do tej pory. Samochód łączy się bezprzewodowo ze smartfonem przy pomocy Apple CarPlay® oraz przewodowo za pośrednictwem Android Auto™.

Standardem w Lexusie ES będzie nawigacja w chmurze, która na bieżąco przekazuje informacje o natężeniu ruchu drogowego. Wbudowany moduł nawigacji w razie przerwania łączności internetowej będzie nadal pokazywał trasę, korzystając z pobranych wcześniej danych. ES będzie też wyposażony w aystenta głosowego Lexus Concierge, wywoływanego komendą „Hey Lexus”, a ulepszenie modułu DCM pozwoliło także na obsługę wybranych funkcji auta przy pomocy aplikacji Lexus Link. Kierowca może zdalnie zamknąć lub otworzyć drzwi, włączyć światła awaryjne, a także uruchomić klimatyzację lub ogrzewanie przed rozpoczęciem podróży.

Lexus ES 2023. Bezpiecznie

Lexus ES w standardzie ma także pełen pakiet systemów bezpieczeństwa Lexus Safety System +2.5, aktywny tempomat, przednie i tylne czujniki parkowania oraz kamerę cofania, system monitorowania martwego pola, elektryczny szyberdach z zasuwaną roletą, podgrzewane i elektrycznie regulowane fotele przednie, elektrycznie regulowaną kolumnę kierownicy.

Nowością w gamie modelu ES jest wersja wyposażenia F SPORT Design. Charakteryzuje się czarnymi, 19-calowymi felgami, możliwością wyboru jednego z 9 lakierów oraz jednej z czterech kolorystyk wnętrza, a także emblematami F SPORT Design na przednich błotnikach. Ceny tej wersji rozpoczynają się od 282 000 złotych.

od 16 lat
Wideo

Policyjne drony na Podkarpaciu w akcji

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty