Jeep w Nowym Jorku

(mp)
Fot. DaimlerChrysler: Jeep Commander oferowany będzie z trzema silnikami benzynowymi o mocach od 210 do 340 KM.
Fot. DaimlerChrysler: Jeep Commander oferowany będzie z trzema silnikami benzynowymi o mocach od 210 do 340 KM.
Na nowojorskiej wystawie motoryzacyjnej Jeep zaprezentował dwa nowe auta.
Wielu na hasło "samochód terenowy" odpowiada "Jeep". Czy Commander i Grand Cherokee SRT8 realizują image marki?
Fot. DaimlerChrysler: Jeep Commander oferowany będzie z trzema silnikami benzynowymi o mocach od 210 do 340 KM.
Fot. DaimlerChrysler: Jeep Commander oferowany będzie z trzema silnikami benzynowymi o mocach od 210 do 340 KM.

 

Model Commander
nawiązuje stylizacyjnie do wcześniej produkowanych Jeepów: Willysa Station Wagon wytwarzanego w latach 1946-1962, Wagoneera (1963-1991) i

Fot. DaimlerChrysler: Commander wykorzystuje wiele podzespołów Jeepa Grand Cherokee m.in. płytę podłogową, zawieszenia i silniki.
Fot. DaimlerChrysler: Commander wykorzystuje wiele podzespołów Jeepa Grand Cherokee m.in. płytę podłogową, zawieszenia i silniki.

Cherokee z lat 1984-2001. Jest jednak pierwszym w historii marki pojazdem z trzema rzędami siedzeń. Umieszczono je w ten sposób, że każdy następny rząd jest nieco wyżej od poprzedniego. Dwa ostanie rzędy składają się, co pozwala na zwiększenie objętości bagażnika. Autem może podróżować siedem osób.

Fot. DaimlerChrysler: Commander to pierwszy w historii marki Jeep samochód z trzema rzędami siedzeń. Każdy z nich umieszczony został wyżej od poprzedniego
Fot. DaimlerChrysler: Commander to pierwszy w historii marki Jeep samochód z trzema rzędami siedzeń. Każdy z nich umieszczony został wyżej od poprzedniego dzięki czemu pasażerowie mają lepszą widoczność.

  

Commander wykorzystuje płytę podłogową Jeepa Grand Cherokee. Auta mają również ten sam system stałego napędu

Fot. DaimlerChrysler: Wnętrze Commandera jest nowoczesne.
Fot. DaimlerChrysler: Wnętrze Commandera jest nowoczesne.

na wszystkie koła, zawieszenia, a nawet silniki.

 

Do napędu Commandera przewidziano trzy widlaste jednostki: 6-cylindrową 3,7 l/210 KM oraz 8-cylindrową 4,7 l/230 KM. Najmocniejszym silnikiem jest V8 typu Hemi o pojemności 5,7 l rozwijający moc 340 KM. Dzięki zastosowaniu systemu MDS w trakcie spokojnej jazdy odłączane są cztery z ośmiu cylindrów, co pozwala zaoszczędzić do 20 proc. paliwa. Dopiero mocniejsze  naciśnięcie pedału gazu powoduje, że silnik zaczyna pracować pełną mocą.

 

Fot. DaimlerChrysler: Grand Cherokee SRT8 to wersja usportowiona. Zmianom poddano wygląd, zawieszenia i jednostkę napędową auta.
Fot. DaimlerChrysler: Grand Cherokee SRT8 to wersja usportowiona. Zmianom poddano wygląd, zawieszenia i jednostkę napędową auta.

Grand Cherokee SRT8
jest najszybszym autem w historii Jeepa, a być może najszybszym na świecie pojazdem terenowo-rekreacyjnym.

  

Wersję SRT8 opracowano na bazie Jeepa Grand Cherokee trzeciej generacji. Zmodyfikowano wygląd samochodu. Założono spojlery, a na masce umieszczono dodatkowy wlot powietrza. Inaczej wygląda także wnętrze.

Fot. DaimlerChrysler: – Silnik Jeepa Grand Cherokee SRT8 ma 6,1 l pojemności i rozwija moc 415 KM. Samochód osiąga „setkę” w czasie poniżej 5 sekund
Fot. DaimlerChrysler: – Silnik Jeepa Grand Cherokee SRT8 ma 6,1 l pojemności i rozwija moc 415 KM. Samochód osiąga „setkę” w czasie poniżej 5 sekund.

 

Utwardzono zawieszenie stosując sportowe amortyzatory i sprężyny. Najważniejszą zmianą jest jednak wykorzystanie do napędu silnika Hemi, którego pojemność zwiększono z 5,7 do 6,1 l, a moc z 340 do 415 KM. Cherokee SRT8 rozpędza się od 0 do 100 km/h w niecałe 5 sekund - szybciej niż Porsche Cayenne Turbo.

Rajd Pojazdów Zabytkowych

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Wróć na motofakty.pl Motofakty
Dodaj ogłoszenie