
Model Commander
nawiązuje stylizacyjnie do wcześniej produkowanych Jeepów: Willysa Station Wagon wytwarzanego w latach 1946-1962, Wagoneera (1963-1991) i

Cherokee z lat 1984-2001. Jest jednak pierwszym w historii marki pojazdem z trzema rzędami siedzeń. Umieszczono je w ten sposób, że każdy następny rząd jest nieco wyżej od poprzedniego. Dwa ostanie rzędy składają się, co pozwala na zwiększenie objętości bagażnika. Autem może podróżować siedem osób.

Commander wykorzystuje płytę podłogową Jeepa Grand Cherokee. Auta mają również ten sam system stałego napędu

na wszystkie koła, zawieszenia, a nawet silniki.
Do napędu Commandera przewidziano trzy widlaste jednostki: 6-cylindrową 3,7 l/210 KM oraz 8-cylindrową 4,7 l/230 KM. Najmocniejszym silnikiem jest V8 typu Hemi o pojemności 5,7 l rozwijający moc 340 KM. Dzięki zastosowaniu systemu MDS w trakcie spokojnej jazdy odłączane są cztery z ośmiu cylindrów, co pozwala zaoszczędzić do 20 proc. paliwa. Dopiero mocniejsze naciśnięcie pedału gazu powoduje, że silnik zaczyna pracować pełną mocą.

Grand Cherokee SRT8
jest najszybszym autem w historii Jeepa, a być może najszybszym na świecie pojazdem terenowo-rekreacyjnym.
Wersję SRT8 opracowano na bazie Jeepa Grand Cherokee trzeciej generacji. Zmodyfikowano wygląd samochodu. Założono spojlery, a na masce umieszczono dodatkowy wlot powietrza. Inaczej wygląda także wnętrze.

Utwardzono zawieszenie stosując sportowe amortyzatory i sprężyny. Najważniejszą zmianą jest jednak wykorzystanie do napędu silnika Hemi, którego pojemność zwiększono z 5,7 do 6,1 l, a moc z 340 do 415 KM. Cherokee SRT8 rozpędza się od 0 do 100 km/h w niecałe 5 sekund - szybciej niż Porsche Cayenne Turbo.
Rajd Pojazdów Zabytkowych
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?