Jeep dla Ciebie: Czy warto wybrać najtańszą wersję? Sprawdzamy

(ip)
Jeep Grand CherokeeW segmencie dużych SUV-ów nikt nie żąda dopłaty za automatyczną klimatyzację, dobrej klasy nagłośnienie, komplet poduszek powietrznych czy wycieraczki z czujnikiem deszczu. Nie oznacza to jednak, że potencjalny nabywca samochodu nie stanie przed dylematem czy warto wybrać podstawową wersję. Fot. Kacper Rogacin
Jeep Grand CherokeeW segmencie dużych SUV-ów nikt nie żąda dopłaty za automatyczną klimatyzację, dobrej klasy nagłośnienie, komplet poduszek powietrznych czy wycieraczki z czujnikiem deszczu. Nie oznacza to jednak, że potencjalny nabywca samochodu nie stanie przed dylematem czy warto wybrać podstawową wersję. Fot. Kacper Rogacin
Podstawowy Jeep Grand Cherokee Laredo kosztuje 228 000 zł. Sprawdzamy, czy warto dołożyć 17 000 zł do wersji Limited, która oferuje bogatsze wyposażenie i silnik mocniejszy o 60 KM.
Jeep Grand CherokeeW segmencie dużych SUV-ów nikt nie żąda dopłaty za automatyczną klimatyzację, dobrej klasy nagłośnienie, komplet poduszek powietrznych
Jeep Grand Cherokee

W segmencie dużych SUV-ów nikt nie żąda dopłaty za automatyczną klimatyzację, dobrej klasy nagłośnienie, komplet poduszek powietrznych czy wycieraczki z czujnikiem deszczu. Nie oznacza to jednak, że potencjalny nabywca samochodu nie stanie przed dylematem czy warto wybrać podstawową wersję.

Fot. Kacper Rogacin

Przez długie lata bazowe wersje samochodów straszyły ospałymi silnikami, ubogim wyposażeniem czy siermiężnie wykończonym wnętrzem. Na szczęście te czasy należą już do przeszłości. Coraz bardziej zacięta rywalizacja o klienta w połączeniu z presją wywieraną przez rynek przyczyniła się do podniesienia standardu wyposażenia samochodów.

W segmencie dużych SUV-ów nikt nie żąda dopłaty za automatyczną klimatyzację, dobrej klasy nagłośnienie, komplet poduszek powietrznych czy wycieraczki z czujnikiem deszczu. Nie oznacza to jednak, że potencjalny nabywca samochodu nie stanie przed dylematem czy warto wybrać podstawową wersję. A może warto dopłacać za drugi poziom wyposażenia?

Sprawdźmy na przykładzie Jeepa Grand Cherokee. Ofertę otwiera wariant Laredo z wysokoprężnym silnikiem 3.0 V6 CRD o mocy 190 KM, napędem na cztery koła Quadra-Trac II oraz 8-biegową, automatyczną skrzynią. Tak skonfigurowany SUV kosztuje 228 000 zł. Na liście wyposażenia znajdziemy m.in. dwustrefową klimatyzację, funkcję bezkluczykowego dostępu, zaawansowaną kontrolę trakcji Selec-Terrain, elektrycznie składane i podgrzewane lusterka, wielofunkcyjną kierownicę, system multimedialny z zestawem głośnomówiącym Bluetooth, reflektory biksenonowe oraz lampkę bagażnika, która po wyjęciu staje się latarką.

Jeep Grand CherokeeW segmencie dużych SUV-ów nikt nie żąda dopłaty za automatyczną klimatyzację, dobrej klasy nagłośnienie, komplet poduszek powietrznych
Jeep Grand Cherokee

W segmencie dużych SUV-ów nikt nie żąda dopłaty za automatyczną klimatyzację, dobrej klasy nagłośnienie, komplet poduszek powietrznych czy wycieraczki z czujnikiem deszczu. Nie oznacza to jednak, że potencjalny nabywca samochodu nie stanie przed dylematem czy warto wybrać podstawową wersję.

Fot. Kacper Rogacin

Szczebel wyżej znajduje się wariant Limited. Za 245 000 zł otrzymamy Grand Cherokee z napędem 4x4 Quadra-Trac II, 8-biegowym „automatem” oraz dieslem 3.0 V6 CRD. Zamiast dostępnych w bazowej wersji 190 KM i 440 Nm, kierowca ma do dyspozycji 250 KM oraz 570 Nm. To kolosalna różnica, która wpływa zarówno na elastyczność silnika, jak również osiągi. Czas sprintu od 0 do 100 km/h topnieje z 10,2 do 8,2 s, a prędkość maksymalna rośnie ze 190 do 202 km/h. Co ważne, lepsze osiągi nie są okupione wyższym spalaniem. Poprawione parametry silnika oznaczają, że do uzyskania satysfakcjonującej dynamiki wystarcza delikatne operowanie pedałem gazu.

Czym jeszcze można cieszyć się, dopłacając 17 tys. zł? Wyposażenie standardowe wersji Limited wzbogaciła kamera cofania, które stanowi duże ułatwienie w samochodzie o gabarytach Jeepa Grand Cherokee. Standardem są też czujniki parkowania przodem i tyłem. Lusterka asferyczne zwiększają pole widzenia. Za sprawą chromowanych klamek oraz metalizowanego grilla nadwozie wygląda bardziej szlachetnie.

Komfort podnoszą przednie fotele - skórzane, podgrzewane i wyposażone w 8-zakresową regulację z pamięcią położenia. Jeep Grand Cherokee w wersji Limited zapamiętuje także położenie kierownicy, lusterek bocznych oraz ustawienia radioodtwarzacza. Podróże w chłodne dni uprzyjemnia podgrzewana kierownica i tylna kanapa - nieoferowane w wersji Laredo. Dostępu do bagażnika broni elektrycznie sterowana klapa.

Jeep Grand CherokeeW segmencie dużych SUV-ów nikt nie żąda dopłaty za automatyczną klimatyzację, dobrej klasy nagłośnienie, komplet poduszek powietrznych
Jeep Grand Cherokee

W segmencie dużych SUV-ów nikt nie żąda dopłaty za automatyczną klimatyzację, dobrej klasy nagłośnienie, komplet poduszek powietrznych czy wycieraczki z czujnikiem deszczu. Nie oznacza to jednak, że potencjalny nabywca samochodu nie stanie przed dylematem czy warto wybrać podstawową wersję.

Fot. Kacper Rogacin

Za nagłośnienie odpowiada system audio Alpine Premium z dziewięcioma głośnikami i wzmacniaczem o mocy 506 W. Amatorzy rozwiązań multimedialnych mogą dopłacić za ekrany dla pasażerów tylnej kanapy oraz odtwarzacz DVD - opcja podnosi cenę samochodu o 8000 zł. Do wersji Limited można dokupić także 20-calowe koła, wzmocnione hamulce oraz sportowe zawieszenie. To składowe pakietu Performance, który jest standardem w wersjach Overland i Summit. Został wyceniony na 9000 zł. Kolejną opcją, której nie przewidziano dla podstawowej wersji Laredo, są ciemne szyby tylne (1900 zł) oraz dwuczęściowy dach panoramiczny z elektrycznie sterowaną roletą (8000 zł).

Jeep nie oszczędzał - zarówno na wyposażeniu bazowej wersji Laredo, jak również wyżej pozycjonowanej Limited. Druga z wymienionych otrzymała wiele dodatków podnoszących komfort. Nie bez znaczenia są też lepsze osiągi. Jeżeli budżet wytrzyma, warto dołożyć 17 tys. zł i wybrać Jeepa Grand Cherokee w specyfikacji Limited.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Kraków: testy miniautobusu elektrycznego PEV6 marki King Long

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty