Jeep Cherokee 2.8 CRD

Krzysztof Franek
Udostępnij:
Właściciele jeepów cherokee najbardziej cenią sobie możliwość połączenia komfortowej jazdy na szosie z potencjałem i solidnością konstrukcji samochodu dla jazdy off-road.

Teraz model na 2003 r. został wyposażony w doładowany silnik wysokoprężny 2.8 CRD (common rail diesel), skojarzony pierwszy raz z 5-biegowym automatem.

Cherokee jest samochodem na drogi i bezdroża.

Miłośnicy marki otrzymali moc (150 KM), przyspieszenie (12,6 sek. do 100 km), prędkość (174 km/h), maksymalny moment obrotowy 360 Nm i wygodę na najwyższym poziomie w tej klasie. Automatyczna skrzynia 545RFE z nadbiegiem, znana z grand cherokee, ma adaptacyjną charakterystykę, pozwalającą dostosować model zmiany przełożeń do stylu jazdy kierowcy. Dla wersji 2.8 CRD po raz pierwszy w tym modelu z silnikiem wysokoprężnym przewidziano stały napęd 4x4 Selec-Trac. A zatem teraz jeep cherokee, oprócz dotychczasowych napędów: 3,7 l benzynowy V-6 Power Tech z 4-przekładniową skrzynią automatyczną i nie oferowanym na polskim rynku benzynowym 2.4 l z 5-biegową manualną, wzbogacił się o następny, atrakcyjny model.
Interfejs nowej, ale odwzorowanej z grand cherokee konsoli sufitowej pozwala programować 9 funkcji użytkowych i bezpieczeństwa. Pomocą w prowadzeniu pojazdu w nocy są opcjonalne, elektrochromatyczne lusterka - wewnętrzne i boczne od kierowcy, a podczas dnia przesuwne zasłony szyby czołowej. Standardowe przednie poduszki powietrzne napełniają się wielostopniowo, zależnie od siły uderzenia. Dodatkowym zabezpieczeniem głów osób na przednich i tylnych skrajnych siedzeniach są poduszki kurtynowe, w wersji Limited - w standardzie. Niezależne zawieszenie przednie na sprężynach śrubowych oraz zależne tylnej osi umożliwia zachowanie wyjątkowego komfortu jazdy szosowej i takiegoż potencjału terenowego.
Do gamy pojazdów jeep powraca w tym roku auto o przydomku Renegade w modelu cherokee. Zadebiutowało ono w Europie na międzynarodowym salonie w Birmingham pod koniec października 2002 r. Tradycyjnie wyposażone jest m.in. w zintegrowane światła dachowe, wyprawowy bagażnik dachowy, nitowane nadkola, boczne stopnie, charakterystyczne obręcze kół i dwubarwny zderzak przedni z wbudowanymi reflektorami przeciwmgielnymi. Wnętrze jest również przystosowane do jazdy wyprawowej.
Jeep cherokee powstaje w najnowocześniejszych dla Chrysler Group zakładach Toledo North Aseembly Plant w stanie Ohio, uważanych za wzorcowe dla przemysłu motoryzacyjnego.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polska coraz bardziej rowerowa

Wideo

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Więcej informacji na stronie głównej Motofakty
Dodaj ogłoszenie