Hyundai Tucson. Test kompaktowego SUV-a

Ryszard M Perczak
Przy trzeciej generacji, Hyundai powrócił do oznaczenia Tucson. Poprzednik, w zależności od rynku, nosił bowiem również nazwę ix35. Najnowsza odsłona tego pojazdu została zaprezentowana podczas salonu samochodowego w Genewie w marcu 2015 roku / Fot. Kacper Rogacin
Przy trzeciej generacji, Hyundai powrócił do oznaczenia Tucson. Poprzednik, w zależności od rynku, nosił bowiem również nazwę ix35. Najnowsza odsłona tego pojazdu została zaprezentowana podczas salonu samochodowego w Genewie w marcu 2015 roku / Fot. Kacper Rogacin
Inżynierowie Hyundaia postarali się, by SUV trafił w gusta europejskich klientów. Pod względem wizualnym auto wygląda więc świetnie. Co ma do zaoferowania?
Przy trzeciej generacji, Hyundai powrócił do oznaczenia Tucson. Poprzednik, w zależności od rynku, nosił bowiem również nazwę ix35. Najnowsza odsłona
Przy trzeciej generacji, Hyundai powrócił do oznaczenia Tucson. Poprzednik, w zależności od rynku, nosił bowiem również nazwę ix35. Najnowsza odsłona tego pojazdu została zaprezentowana podczas salonu samochodowego w Genewie w marcu 2015 roku / Fot. Kacper Rogacin

Przy trzeciej generacji, Hyundai powrócił do oznaczenia Tucson. Poprzednik, w zależności od rynku, nosił bowiem również nazwę ix35. Najnowsza odsłona tego pojazdu została zaprezentowana podczas salonu samochodowego w Genewie w marcu 2015 roku. Auto otrzymało zupełnie nowy wygląd, nawiązujący do sylwetki większego brata z rodziny Hyundaia – modelu Santa Fe. Pod względem konstrukcyjnym oparto je natomiast o nową, korzystającą z wielu nowinek technicznych płytę podłogową.

Długość wynosi 4475 mm (poprzednik mierzył 4410 mm długości), a szerokość – 1850 mm (poprzednik – 1820). Nieco zmalała za to wysokość, która wynosi teraz 1645 mm (wcześniej – 1655 mm). O 30 mm powiększono też rozstaw osi, wynoszący 2640 mm. Nowy Hyundai przybrał też na wadze. W zależności od wersji skrzyni biegów, masa Tucsona jest różna, ale waży on ponad 1600 kg, gdy tymczasem poprzednik ważył maksymalnie 1580 kg.

Zobacz także: Sepp Blatter: Wierzę w Boga i siebie. Jeszcze powrócę

Auto może być wyposażone w napęd przenoszony tylko na przednie koła lub na koła obu osi. W tesotwanym aucie pod maską pracował silnik o pojemności 1.7 l o mocy 177 KM. Jednostka współpracuje z nową 7-stopniową automatyczną skrzynią biegów. Kierowca Tucsona jest wspomagany przez szereg systemów bezpieczeństwa, takich jak utrzymywanie pasa ruchu, czy informowanie o ograniczeniach prędkości.

Ceny Hyundaia Tucsona w Polsce startują od poziomu 83 990 zł. Za tę kwotę otrzymamy auto z 1.6-litrowym silnikiem benzynowym (132 KM), napędem na przednią oś i 6-stopniową skrzynią manualną. Auto w testowanym w wariancie Premium to wydatek 158 990 zł.

Strefa Biznesu - inwestycje w samochody klasyczne

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Wróć na motofakty.pl Motofakty
Dodaj ogłoszenie