Samochód ma nową atrapę wlotu powietrza i nowy zderzak przedni. Lusterka zewnętrzne są teraz zintegrowane z kierunkowskazami. Wprowadzono też inne wzory aluminiowych felg (17- i 18-calowych).
We wnętrzu zastosowano podświetlone przełączniki w kole kierownicy, inne sterowanie klimatyzacją, chromowane klamki i przesuwany podłokietnik z konsolą centralną. Konstruktorzy popracowali też na lepszym wycieszeniem przestrzeni pasażerskiej.
Po raz pierwszy w Suzuki zastosowano system nazywany asystentem zjazdu ze wzniesienia. Gdy kierowca zdejmuje nogę z pedału hamulca zamierzając przyspieszyć podczas ruszania pod górkę, system ESP automatycznie uruchamia hamulec, aby zapobiec staczaniu się pojazdu. Następnie ESP stopniowo zwalnia hamulec w miarę, jak kierowca naciska pedał gazu.
Podczas zjeżdżania ze stromego wzniesienia kontrola zjazdu wspomaga kierowcę, automatycznie uruchamiając układ hamulcowy za pośrednictwem ESP, nie dopuszczając jednak do blokowania kół.
Nowością są silniki benzynowe: V6 o pojemności 3,2 l/233 KM i oraz jednostka 2,4 l/169 KM (obie tylko w wersji 5-drzwiowej). 3-drzwiową Grand Vitarę można także kupić z silnikiem benzynowym 1,6 l/106 KM, a obie wersje nadwoziowe z dieslem 1,9 l/129 KM.
Polski przemysł motoryzacyjny, szanse i zagrożenia - debata
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?