Genewa 2016. Nowa Toyota Hilux

(mm/ip)
Toyota Hilux Nowa, 8. generacja Toyoty Hilux jest dostępna z nadwoziem w wersji Single Cab oraz w czteromiejscowej wersji Extra Cab i pięciomiejscowej. Dzięki nowemu, mocniejszemu podwoziu z ramą podłużnicową, wzmocnionej strukturze skrzyni ładunkowej, udoskonalonemu napędowi 4x4 i większej ładowności, Hilux na nowo definiuje segment pick-upów przeznaczonych do ciężkiej pracy.Fot. Toyota
Toyota Hilux Nowa, 8. generacja Toyoty Hilux jest dostępna z nadwoziem w wersji Single Cab oraz w czteromiejscowej wersji Extra Cab i pięciomiejscowej. Dzięki nowemu, mocniejszemu podwoziu z ramą podłużnicową, wzmocnionej strukturze skrzyni ładunkowej, udoskonalonemu napędowi 4x4 i większej ładowności, Hilux na nowo definiuje segment pick-upów przeznaczonych do ciężkiej pracy.Fot. Toyota
Udostępnij:
Mocniejszy, silniejszy i lepiej przygotowany do jazdy po bezdrożach. Pojazd debiutujący w Genewie to w dalszym ciągu legendarny Hilux.
Toyota Hilux Nowa, 8. generacja Toyoty Hilux jest dostępna z nadwoziem w wersji Single Cab oraz w czteromiejscowej wersji Extra Cab i pięciomiejscowej.
Toyota Hilux

Nowa, 8. generacja Toyoty Hilux jest dostępna z nadwoziem w wersji Single Cab oraz w czteromiejscowej wersji Extra Cab i pięciomiejscowej. Dzięki nowemu, mocniejszemu podwoziu z ramą podłużnicową, wzmocnionej strukturze skrzyni ładunkowej, udoskonalonemu napędowi 4x4 i większej ładowności, Hilux na nowo definiuje segment pick-upów przeznaczonych do ciężkiej pracy.

Fot. Toyota

Nowa, 8. generacja Toyoty Hilux jest dostępna z nadwoziem w wersji Single Cab oraz w czteromiejscowej wersji Extra Cab i pięciomiejscowej. Dzięki nowemu, mocniejszemu podwoziu z ramą podłużnicową, wzmocnionej strukturze skrzyni ładunkowej, udoskonalonemu napędowi 4x4 i większej ładowności, Hilux na nowo definiuje segment pick-upów przeznaczonych do ciężkiej pracy.

Nowa Toyota Hilux ma 5335 mm długości, 1855 mm szerokości i 1815 mm wysokości, jest więc o 75 mm dłuższa, 20 mm szersza i 45 mm niższa od swojej poprzedniczki. Skrzynia ładunkowa nowej Toyoty Hilux jest większa, solidniejsza i bardziej praktyczna. Jej maksymalna szerokość wzrosła z 1544 mm do1645 mm. Tylną burtę wyposażono w mocniejsze zawiasy oraz przekonstruowano  w jej konstrukcji wsporniki z blachy stalowej.

Pod charakterystyczną maską, która sięga przednich błotników, znajduje się drugi poziomy pas górnego wlotu powietrza. Przebiega on przez całą szerokość nowej Toyoty Hilux, przechodząc w przeprojektowane przednie reflektory i światła do jazdy dziennej z 12 białymi diodami LED. Nowe przednie reflektory zachodzą na błotniki, co dodatkowo podkreśla szerokość nowego pick-upa. Zaawansowana technologia zastosowana w reflektorach obejmuje silne światła mijania LED, dostępne zwykle w samochodach należących do wyższych klas.

Samochód jest jeszcze bardziej stylowy dzięki zastosowaniu czarnego słupka B w płynnej, przechylonej do tyłu sylwetce kabin w wersji Extra Cab i Double Cab oraz nowym, 17- i 18-calowym obręczom kół ze stopów lekkich. W modelach Double Cab wygląd całej konstrukcji dodatkowo ujednolica połączenie kabiny i bagażnika z chromowaną linią przewężenia.

Toyota Hilux Nowa, 8. generacja Toyoty Hilux jest dostępna z nadwoziem w wersji Single Cab oraz w czteromiejscowej wersji Extra Cab i pięciomiejscowej.
Toyota Hilux

Nowa, 8. generacja Toyoty Hilux jest dostępna z nadwoziem w wersji Single Cab oraz w czteromiejscowej wersji Extra Cab i pięciomiejscowej. Dzięki nowemu, mocniejszemu podwoziu z ramą podłużnicową, wzmocnionej strukturze skrzyni ładunkowej, udoskonalonemu napędowi 4x4 i większej ładowności, Hilux na nowo definiuje segment pick-upów przeznaczonych do ciężkiej pracy.

Fot. Toyota

Nowa Toyota Hilux otrzymała całkiem nowy silnik 2.4 D-4D Global Diesel (GD). Nowy, 16-zaworowy 4-cylindrowy silnik DOHC jest wyposażony w turbosprężarkę o zmiennej geometrii łopatek (VTG) z intercoolerem. Jednostka o pojemności 2393 cm3 generuje moc 150 KM (110 kW ) przy 3400 obr./min. i maksymalny moment obrotowy na poziomie 400 Nm w przedziale 1600–2000 obr./min.

Wersja Hiluxa z napędem na dwa koła współpracuje z 6-biegową manualną skrzynią biegów, natomiast modele z napędem na wszystkie koła są dostępne z 6-biegową manualną lub automatyczną skrzynią biegów do wyboru. Wszystkie wersje osiągają prędkość maksymalną 170 km/h i przyspieszają od 0 do 100 km/h w ciągu 12,8 s (6A/T) lub 13,2 s (6M/T). Wydajność nowego silnika jest o 9% wyższa niż w poprzednim modelu. Silnik 2.4 D-4D cechuje się średnim zużyciem paliwa na poziomie 7,1 l/100 km* i emisją CO2 wynoszącą zaledwie 187 g/km*.

Legendarna Toyota Hilux zadebiutowała w 1968 r. w Japonii, a rok później była już dostępna w Europie. Samochód należy do dominujących graczy na globalnym rynku pick-upów od niemal 50 lat. Jak dotąd ten najpopularniejszy pick-up na świecie może pochwalić się łączną sprzedażą globalną przekraczającą 16 milionów sztuk. W 2015 r. w Europie sprzedano ok. 34 000 egzemplarzy, co zapewnia modelowi 23,1% udziału w jego segmencie i sprawia, że Hilux jest najlepiej sprzedającym się pick-upem na Starym Kontynencie.

*Parametr czeka na ostateczną homologację.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polska coraz bardziej rowerowa

Wideo

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Więcej informacji na stronie głównej Motofakty
Dodaj ogłoszenie