Nowy Ford Mustang GTD w roczniku modelowym 2025 inspirowany jest Mustangiem GT3, który w przyszłym roku weźmie udział w wyścigu Le Mans.
Mustang GTD wydaje się przyklejony do asfaltu dzięki dociskowi, co zawdzięcza aktywnym elementom aerodynamicznym i przyczepności szerokich opon oraz zaawansowanemu zawieszeniu o podwójnej wysokości pracy – z przodu korzystającemu z krótkich wahaczy, z tyłu z układu wielowahaczowego. Samochód jest w stanie okiełznać prędkość dzięki karbonowo-ceramicznym hamulcom, a moc jest przenoszona poprzez zamontowaną z tyłu 8-biegową dwusprzęgłową skrzynię biegów i lekki wał napędowy z włókna węglowego, co zapewnia rozkład masy niemal 50/50. Sercem tej maszyny jest doładowany mechanicznie silnik V8 o pojemności 5,2 litra i mocy sięgającej 800 koni mechanicznych.
W Mustangu GTD wykorzystano w szerokim zakresie panele poszycia nadwozia z włókna węglowego, co znacznie zmniejsza masę, obniża środek ciężkości i poprawia szybkość reakcji na działania kierowcy. Błotniki, maska, pokrywa zastępująca klapę bagażnika, progi drzwi, przedni splitter, tylny dyfuzor i dach są wykonane z włókna węglowego, podobnie jak opcjonalne przednie i tylne dolne spojlery.
Opcjonalny pakiet aerodynamiczny, na który składa się m.in. obszerna osłona aerodynamiczna podwozia, jest również wykonany z włókna węglowego i obejmuje elementy będące nowością w sportach motorowych, a także pewne rozwiązania niedozwolone w wyścigach, jak hydraulicznie sterowane przednie owiewki, które w połączeniu z aktywnym tylnym spojlerem zarządzają przepływem powietrza zapewniając równowagę aerodynamiczną.
Tam, gdzie kiedyś był bagażnik, znajduje się teraz półaktywne zawieszenie, z hydraulicznym systemem sterowania i układ chłodzenia osi, który wykorzystuje charakterystyczną dla stylu pojazdów wyścigowych pokrywę z dwoma nawiewami, kierującymi powietrze z tylnej szyby do wnętrza i do wymienników oddających temperaturę.
Mustang GTD będzie sprzedawany w limitowanej liczbie egzemplarzy, a sugerowana przez producenta cena detaliczna zaczynać się będzie od około 300 000 dolarów. Początkowy montaż każdego egzemplarza będzie miał miejsce w zakładzie Ford Flat Rock Assembly Plant. Kolejnym etapem będzie transport do zakładów Multimatic w Markham w Kanadzie, gdzie samochody będą ręcznie dopracowywane z precyzją niezbędną w wyścigach przez zespoły Ford Performance i Multimatic. Mustang GTD będzie dostępny pod koniec 2024 lub na początku 2025 roku.
Policyjne drony na Podkarpaciu w akcji
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?