Fiat Panda

(g)
Dziś w salonach Fiata rozpocznie się oficjalnie sprzedaż najnowszego modelu tej marki - Pandy. Auto jest produkowane w tyskiej fabryce Fiat Auto Poland.
Fiat Panda

Uruchomienie produkcji kosztowało 600 milionów euro. W tym roku, z taśm zjedzie 85 tysięcy tych aut, a docelowa wielkość produkcji wyniesie ok. 220 tysięcy samochodów rocznie.
W tej samej fabryce powstaje dziś Seicento, kierownictwo koncernu szacuje, że wprowadzenie Pandy na rynek odbierze najtańszemu z Fiatów ok. 20 proc. klientów.
Na razie Panda jest oferowana z silnikami 1.1 o mocy 54 KM i 1.2 60 KM. Pierwszy znany jest m.in. z Cinquecento i Seicento, drugi zaś montowany jest np. w Punto. Wkrótce gama zostanie poszerzona o nowoczesny silnik wysokoprężny o pojemności 1,3 litra z systemem common-rail. W naszym kraju Panda JTD Multijet pojawi się na początku przyszłego roku. Na razie nie wiadomo, ile ta wersja najnowszego Fiata będzie kosztować, najtańsza Panda, z silnikiem 1.1 w wersji Actual, to wydatek 26 900 zł. Utrzymano więc preferencyjne ceny, ogłoszone kilka miesięcy temu. Wtedy klienci mogli zamawiać auta z gwarancją ceny. Z takiej możliwości skorzystało około 2500 osób. W tym roku w naszym kraju Fiat chce znaleźć 10 tysięcy nabywców nowego auta, plany na przyszły rok zakładają sprzedaż na poziomie 40 000 samochodów.


Fiat Panda

Panda oferowana jest z silnikami 1.1 o mocy
54 KM i 1.2 60 KM. Prawdopodobnie jeszcze
w tym roku gama zostanie poszerzona o silnik
wysokoprężny o pojemności 1,3 litra
z systemem common-rail.
Fot. Witold Blady

Fiat Panda będzie na rynku rywalizować przede wszystkim z takimi autami jak Daewoo Matiz, Hyundai Atos, Opel Agila czy Suzuki Wagon R+. Analizując ceny i oferowane w standardzie wyposażenie wiele wskazuje na to, że Panda bez problemu poradzi sobie z rywalami.
Początkowo w ofercie znajdzie się pięć wersji wyposażenia - Actual, Active, Active Plus, Dynamic i Dynamic Plus. Trzy pierwsze przyporządkowano do słabszego silnika, dwie pozostałe do większego. Bazowa Panda, 1.1 Actual kosztuje 26 900 zł, w tej cenie nie otrzymamy zbyt wiele - warto wymienić właściwie tylko poduszkę gazową dla kierowcy. Nieco lepiej wyposażona Panda Active, także z silnikiem 1.1 kosztuje 28 500 zł. W standardzie otrzymamy w nim instalację radiową, lakierowane zderzaki i kołpaki kół. W odmianie Active Plus dodatkowo są m.in. centralne ryglowanie zamków, elektrycznie sterowane szyby w przednich drzwiach i radioodtwarzacz kasetowy. ABS jest elementem wyposażenia standardowego od wersji Dynamic wzwyż. Ta odmiana jest wyposażona także we wspomaganie układu kierowniczego i kierownicę z regulacją wysokości. Centralne ryglowanie zamków sterowane pilotem jest standardem w wersji Dynamic Plus, podobnie halogeny i relingi dachowe. Dopłat nie wymagają także radioodtwarzacz CD, listwy ochronne na drzwiach i poduszka gazowa dla kierowcy. Na liście opcji - to w tym segmencie niespotykane - są m.in. automatyczna, dwustrefowa klimatyzacja, system nawigacji satelitarnej, poduszki boczne i kurtyny gazowe a także czujniki parkowania, automatyczna skrzynia biegów oraz - uwaga - system ESP. W tej dziedzinie z pewnością Fiat nie ma sobie równych.


Fiat Panda

Wnętrze jak na auto tego segmentu jest
przestronne, na przednich siedzeniach siedzi się
wygodnie i dosyć wysoko. Deska rozdzielcza
jest uporządkowana.
Fot. Witold Blady

Dane techniczne

ModelPanda 1,1Panda 1,2
SilnikR4R4
Pojemność skokowa (cm sześc.)11081242
Moc maks. (KM)5460
Maks. moment obrotowy (Nm)88102
Skrzynia biegówM/5M/5
Hamulce przednie/tylneT/BT/B
Średnica zawracania (m)9,49,4
Objętość bagażnika (dm sześc.)203203
Długość (mm)35383538
Szerokość (mm)15781578
Wysokość (mm)15401540
Rozstaw osi (mm)22992299
Masa własna (kg)840860
Prędkość maksymalna (km/h)150155
Przyspieszenie 0-100 km/h (sek.)1514
Zużycie paliwa (l/100 km)
Miasto7,27,1
Poza miastem4,84,8
Średnie5,85,7

M - skrzynia manualna, T - hamulce tarczowe, B - hamulce bębnowe
Ceny

Panda 1.1 Actual26 900 zł
Panda 1.1 Active28 500 zł
Panda 1.1 Active Plus29 900 zł
Panda 1.2 Dynamic32 500 zł
Panda 1.2 Dynamic Plus35 900 zł
emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Polski przemysł motoryzacyjny, szanse i zagrożenia - debata

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty