Fiat Palio Weekend

Wawrzyniec Rozenberg
Na giełdach jest niewielki wybór samochodów Palio Weekend.

| | Funkcjonalne i niedrogie kombiKupują go najczęściej właściciele małych firm. Fiaty Palio Weekend produkowane są tylko w Polsce, chociaż wkrótce planowane jest uruchomienie linii również w Niżnym Nowogrodzie na terenie Rosji. Za wcześnie jeszcze mówić o trwałości auta, skoro jest ono na rynku dopiero od niecałych 2 lat.

Palio w salonie
W salonach Fiata najtańszy model - Palio Weekend EL kosztuje 37 200 zł. Posiada on silnik o poj. 1242 i mocy 75 KM. Jest wyposażony w immobiliser, poduszkę kierowcy, bezwładnościowe pasy bezpieczeństwa na przednich i tylnych siedzeniach, atermiczne szyby, elektrycznie regulowaną wysokość światła reflektorów i bagażnik otwierany od wewnątrz.
Wersja HL o tej pojemności kosztuje 40 900 i oprócz wyposażenia wymienionego wyżej ma dodatkowo elektrycznie otwierane szyby, centralny zamek, obrotomierz, reflektory przeciwmgielne montowane w zderzaku i regulowaną kolumnę kierownicy. Model HL dostępny jest także z silnikiem o pojemności 1580 i mocy 100 KM za 45 800 zł. Za metalizowany lakier należy dopłacić tysiąc sto zł, a za wersję Van 1600 zł.

Na giełdzie
Wiesław Nowicki z Gdańska , przyjechał na giełdę do Pruszcza, żeby sprzedać swojego Palio Weekend. Auto ma silnik o poj. 1,6, a z dodatkowego wyposażenia należy wymienić wspomaganie kierownicy, immobiliser i elektrycznie otwierane szyby. Właściciel wycenił pojazd na 28 tys. zł.
- Sprzedawanym samochodem przejechałem 115 tys. km, najczęściej na trasach całego kraju - wyjaśnia Wiesław Nowicki. Podczas jazdy miejskiej auto szybciej się zużywa. Chcę sprzedać swoje Palio, bo już kupiłem dla firmy dwulitrowego Hyundaia Santamo. Lubię duże samochody i wcześniej miałem kolejno 18 Mercedesów różnych typów i roczników. Nie żałuję, że przesiadłem się na taki właśnie model Fiata. Spisywał się on bowiem dobrze. Mało palił w stosunku do wielkości - od 6,5 do 7 litrów. Jedyną wadą jest duży spadek ceny podczas dwóch lat eksploatacji. Zapłaciłem za auto 38 tys. zł.

»

Dane techniczne

Wymiary (cm)dł. 4130 X szer. 1614 X wys. 1475
Rozstaw osi (cm)2423
Masa własna (kg)1060
Dopuszczalna masa całkowita (kg)od 1560 do 1690
Objętość bagażnika (l)460
Pojemność i moc1241 - 73 KM, 1580 - 101 KM
Silnikrzędowy umieszczony poprzecznie 4 cylindry, po 2 zawory na cylinder lub DOHC 4 zawory na cylinder
Skrzynie biegówpięciobiegowe
Wspomaganie kierownicyw wyposażeniu seryjnym (w droższym modelu) lub z dopłatą
Zawieszeniekolumnowe, typu McPherson i wahacz podłużny ze sprężyną śrubową
Prędkość maksymalna (km/h)od 165 do 186
Zużycie paliwaprzy 120 km/godz od 5,7 l do 6,4 l, w jeździe miejskiej od 9,4 l do 11,5

Średnie ceny Palio na giełdzie

RocznikCena
9829 000
9933 000

Ceny fabrycznych części zamiennych w zł

Zderzak przedni925
Reflektor kompletny460
Tarcza sprzęgła349
Łożysko piasty przedniego koła159
Pasek rozrządu silnika 1,295
Klocki hamulcowe przód232
Tarcza hamulca143
Filtr oleju37
Filtr powietrza67
Filtr paliwa97

Zalety

  • Wysokie i twarde zawieszenie pozwalające zabierać do 550 kg ładunku
  • Niska cena samochodu w stosunku do klasy
  • Przestronne wnętrze Pojemny bagażnik
  • Możliwość używania jako samochodu osobowego lub dostawczego

Wady

  • Brak modelu z silnikiem wysokoprężnym
  • Drobne wycieki oleju z silnika i skrzyni biegów po dużym przebiegu
  • Uszkodzenia zawieszenia przy eksploatacji po nierównych drogach
emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Polski przemysł motoryzacyjny, szanse i zagrożenia - debata

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty