| | Funkcjonalne i niedrogie kombiKupują go najczęściej właściciele małych firm. Fiaty Palio Weekend produkowane są tylko w Polsce, chociaż wkrótce planowane jest uruchomienie linii również w Niżnym Nowogrodzie na terenie Rosji. Za wcześnie jeszcze mówić o trwałości auta, skoro jest ono na rynku dopiero od niecałych 2 lat.
Palio w salonie
W salonach Fiata najtańszy model - Palio Weekend EL kosztuje 37 200 zł. Posiada on silnik o poj. 1242 i mocy 75 KM. Jest wyposażony w immobiliser, poduszkę kierowcy, bezwładnościowe pasy bezpieczeństwa na przednich i tylnych siedzeniach, atermiczne szyby, elektrycznie regulowaną wysokość światła reflektorów i bagażnik otwierany od wewnątrz.
Wersja HL o tej pojemności kosztuje 40 900 i oprócz wyposażenia wymienionego wyżej ma dodatkowo elektrycznie otwierane szyby, centralny zamek, obrotomierz, reflektory przeciwmgielne montowane w zderzaku i regulowaną kolumnę kierownicy. Model HL dostępny jest także z silnikiem o pojemności 1580 i mocy 100 KM za 45 800 zł. Za metalizowany lakier należy dopłacić tysiąc sto zł, a za wersję Van 1600 zł.
Na giełdzie
Wiesław Nowicki z Gdańska , przyjechał na giełdę do Pruszcza, żeby sprzedać swojego Palio Weekend. Auto ma silnik o poj. 1,6, a z dodatkowego wyposażenia należy wymienić wspomaganie kierownicy, immobiliser i elektrycznie otwierane szyby. Właściciel wycenił pojazd na 28 tys. zł.
- Sprzedawanym samochodem przejechałem 115 tys. km, najczęściej na trasach całego kraju - wyjaśnia Wiesław Nowicki. Podczas jazdy miejskiej auto szybciej się zużywa. Chcę sprzedać swoje Palio, bo już kupiłem dla firmy dwulitrowego Hyundaia Santamo. Lubię duże samochody i wcześniej miałem kolejno 18 Mercedesów różnych typów i roczników. Nie żałuję, że przesiadłem się na taki właśnie model Fiata. Spisywał się on bowiem dobrze. Mało palił w stosunku do wielkości - od 6,5 do 7 litrów. Jedyną wadą jest duży spadek ceny podczas dwóch lat eksploatacji. Zapłaciłem za auto 38 tys. zł.
»
Dane techniczne
Wymiary (cm) | dł. 4130 X szer. 1614 X wys. 1475 |
Rozstaw osi (cm) | 2423 |
Masa własna (kg) | 1060 |
Dopuszczalna masa całkowita (kg) | od 1560 do 1690 |
Objętość bagażnika (l) | 460 |
Pojemność i moc | 1241 - 73 KM, 1580 - 101 KM |
Silnik | rzędowy umieszczony poprzecznie 4 cylindry, po 2 zawory na cylinder lub DOHC 4 zawory na cylinder |
Skrzynie biegów | pięciobiegowe |
Wspomaganie kierownicy | w wyposażeniu seryjnym (w droższym modelu) lub z dopłatą |
Zawieszenie | kolumnowe, typu McPherson i wahacz podłużny ze sprężyną śrubową |
Prędkość maksymalna (km/h) | od 165 do 186 |
Zużycie paliwa | przy 120 km/godz od 5,7 l do 6,4 l, w jeździe miejskiej od 9,4 l do 11,5 |
Średnie ceny Palio na giełdzie
Rocznik | Cena |
98 | 29 000 |
99 | 33 000 |
Ceny fabrycznych części zamiennych w zł
Zderzak przedni | 925 |
Reflektor kompletny | 460 |
Tarcza sprzęgła | 349 |
Łożysko piasty przedniego koła | 159 |
Pasek rozrządu silnika 1,2 | 95 |
Klocki hamulcowe przód | 232 |
Tarcza hamulca | 143 |
Filtr oleju | 37 |
Filtr powietrza | 67 |
Filtr paliwa | 97 |
Zalety
- Wysokie i twarde zawieszenie pozwalające zabierać do 550 kg ładunku
- Niska cena samochodu w stosunku do klasy
- Przestronne wnętrze Pojemny bagażnik
- Możliwość używania jako samochodu osobowego lub dostawczego
Wady
- Brak modelu z silnikiem wysokoprężnym
- Drobne wycieki oleju z silnika i skrzyni biegów po dużym przebiegu
- Uszkodzenia zawieszenia przy eksploatacji po nierównych drogach