Wersje Evolution Mitsubishi Lancera to kultowe już samochody sportowe. Na nasz rynek została właśnie wprowadzona najnowsza, dziewiąta już generacja Lancera Evolution. Ceny zaczynają się od 169 990 zł.
Lancery Evolution (w skrócie Evo) dzięki wykorzystaniu doświadczeń z rajdów słyną z doskonałych osiągów i własności i jezdnych. Podobnie ma być w przypadku Evo IX.
W porównaniu z poprzednikiem poddano go zmianom stylizacyjnym. Inny kształt ma zderzak przedni, pod którym zlikwidowano część otworów, a w narożnikach umieszczono ciągi chłodzące dla przewodów intercoolera. Poprawiło to
właściwości aerodynamiczne i system chłodzenia silnika. Nieco inaczej zaprojektowano tylny zderzak z dyfuzorem, który wymuszając ruch powietrza w górę i obniżając aerodynamicznie środek ciężkości zapewnia lepszą stabilność "dziewiątki". Zmieniono też materiały tapicerskie.
Masę auta zmniejszono poprzez m.in. zastosowanie wykonanego w całości z aluminium dachu. Aluminiowa jest też pokrywa silnika, a tylny spojler wykonano z włókien
węglowych. W połączeniu z pochłaniającymi energię uderzenia belkami w drzwiach przyczyniło się to również do obniżenia środka ciężkości, co skutkuje lepszym trzymaniem się drogi.
Lancer Evo IX ma stały napęd na wszystkie koła. W samochodzie wykorzystano aktywny centralny mechanizm różnicowy z trzema trybami pracy: Tarmac (asfalt), Gravel (szuter) i Snow (śnieg). Zawieszenie tylne jest
wielowahaczowe, a w przednim zastosowano kolumny MacPhersona z dodatkową belką usztywniającą. W opcji dostępne są amortyzatory Bilsteina.
Silnik Evo IX z systemem zmiennych faz rozrządu jest mocniejszy niż w Evo VIII. Turbodoładowana, 16-zaworowa jednostka napędowa z dwoma wałkami rozrządu w głowicy rozwija moc od 280 KM do 340 KM. Współpracuje z 6-stopniową, manualną skrzynią biegów.
Aby uczcić premierę Lancera Evo IX w dniach 15 lutego - 2 marca w warszawskim centrum handlowym Blue City odbędzie się wystawa historycznych wersji samochodu począwszy od Lancera Evolution V.
Wybrane dane techniczne:
Typ silnika | benzynowy |
Pojemność skokowa (cm3) | 1997 |
Moc (KM) | 280 |
Przyspieszenie 0-100 km/h (s) | 5,9 |
Prędkość maksymalna (km/h) | 250 |
Zużycie paliwa trasa/miasto (l/100 km) | 8,2/14,6 |
Długość x szerokość x wysokość (cm) | 449x177x145 |
Pojemność bagażnika (l) | b.d. |
Cena brutto (zł) | 169 990 |
Wybrane wyposażenie standardowe:
przednie poduszki powietrzne, układ ABS, wspomaganie układu kierowniczego, elektrycznie sterowane szyby, elektrycznie sterowane i podgrzewane lusterka, automatyczna klimatyzacja, centralny zamek.
Rywale rynkowi:
| Mitsubishi Lancer Evo IX | Subaru Impreza STI |
Typ silnika | benzynowy | benzynowy |
Pojemność skokowa (cm3) | 1997 | 2457 |
Moc (KM) | 280 | 280 |
Przyspieszenie 0-100 km/h (s) | 5,9 | 5,4 |
Prędkość maksymalna (km/h) | 250 | 255 |
Zużycie paliwa trasa/miasto (l/100 km) | 8,2/14,6 | 8,3/15,3 |
Długość x szerokość x wysokość (cm) | 449 x 177 x 145 | 441 x 173 x 144 |
Pojemność bagażnika (l) | b.d. | 401 |
Cena brutto* (zł) | 169 990 | 47 500 euro (ok. 181 tys. zł) |
* bez promocji
Bydgoska policja pokazała filmy z wypadków z tramwajami i autobusami
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?