Evo IX w Polsce!

Maciej Pobocha
Wersje Evolution Mitsubishi Lancera to kultowe już samochody sportowe. Na nasz rynek zostało właśnie wprowadzone Evo IX.

Wersje Evolution Mitsubishi Lancera to kultowe już samochody sportowe. Na nasz rynek została właśnie wprowadzona najnowsza, dziewiąta już generacja Lancera Evolution. Ceny zaczynają się od 169 990 zł.

Fot. Mitsubishi
Fot. Mitsubishi

 

Lancery Evolution (w skrócie Evo) dzięki wykorzystaniu doświadczeń z rajdów słyną z doskonałych osiągów i własności i jezdnych. Podobnie ma być w przypadku Evo IX.

 

W porównaniu z poprzednikiem poddano go zmianom stylizacyjnym. Inny kształt ma zderzak przedni, pod którym zlikwidowano część otworów, a w narożnikach umieszczono ciągi chłodzące dla przewodów intercoolera. Poprawiło to

Fot. Mitsubishi
Fot. Mitsubishi

właściwości aerodynamiczne i system chłodzenia silnika. Nieco inaczej zaprojektowano tylny zderzak z dyfuzorem, który wymuszając ruch powietrza w górę i obniżając aerodynamicznie środek ciężkości zapewnia lepszą stabilność "dziewiątki". Zmieniono też materiały tapicerskie.

 

Masę auta zmniejszono poprzez m.in. zastosowanie wykonanego w całości z aluminium dachu. Aluminiowa jest też pokrywa silnika, a tylny spojler wykonano z włókien

Fot. Mitsubishi
Fot. Mitsubishi

węglowych. W połączeniu z  pochłaniającymi energię uderzenia belkami w drzwiach przyczyniło się to również do obniżenia środka ciężkości, co skutkuje lepszym trzymaniem się drogi.

 

Lancer Evo IX ma stały napęd na wszystkie koła. W samochodzie wykorzystano aktywny centralny mechanizm różnicowy z trzema trybami pracy: Tarmac (asfalt), Gravel (szuter) i Snow (śnieg). Zawieszenie tylne jest

Fot. Mitsubishi
Fot. Mitsubishi

wielowahaczowe, a w przednim zastosowano kolumny MacPhersona z dodatkową belką usztywniającą. W opcji dostępne są amortyzatory Bilsteina.

 

Silnik Evo IX z systemem zmiennych faz rozrządu jest mocniejszy niż w Evo VIII. Turbodoładowana, 16-zaworowa jednostka napędowa z dwoma wałkami rozrządu w głowicy rozwija moc od 280 KM do 340 KM. Współpracuje z 6-stopniową, manualną skrzynią biegów.

 

Aby uczcić premierę Lancera Evo IX w dniach 15 lutego - 2 marca w warszawskim centrum handlowym Blue City odbędzie się wystawa historycznych wersji samochodu począwszy od Lancera Evolution V.

 

Wybrane dane techniczne:

 

Typ silnika

benzynowy

Pojemność skokowa (cm3)

1997

Moc (KM)

280

Przyspieszenie 0-100 km/h (s)

5,9

Prędkość maksymalna (km/h)

250

Zużycie paliwa trasa/miasto (l/100 km)

8,2/14,6

Długość x szerokość x wysokość (cm)

449x177x145

Pojemność bagażnika (l)

b.d.

Cena brutto  (zł)

169 990

 

Wybrane wyposażenie standardowe:

 

przednie poduszki powietrzne, układ ABS, wspomaganie układu kierowniczego, elektrycznie sterowane szyby, elektrycznie sterowane i podgrzewane lusterka, automatyczna klimatyzacja, centralny zamek.

 

Rywale rynkowi:

 

 

Mitsubishi Lancer Evo IX

Subaru Impreza STI

Typ silnika

benzynowy

benzynowy

Pojemność skokowa (cm3)

1997

2457

Moc (KM)

280

280

Przyspieszenie 0-100 km/h (s)

5,9

5,4

Prędkość maksymalna (km/h)

250

255

Zużycie paliwa trasa/miasto (l/100 km)

8,2/14,6

8,3/15,3

Długość x szerokość x wysokość (cm)

449 x 177 x 145

441 x 173 x 144

Pojemność bagażnika (l)

b.d.

401

Cena brutto* (zł)

169 990

47 500 euro (ok. 181 tys. zł)

* bez promocji

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Bydgoska policja pokazała filmy z wypadków z tramwajami i autobusami

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty