Podobnie jak hybryda z 2010, tak również 414E jest jedynie konceptem. Źródłem jego napędu są dwa silniki elektryczne o łącznej mocy 414 KM. Generują one 1000 Nm maksymalnego momentu obrotowego, co pozwala na osiągnięcie 100 km/h już po 4 sekundach. Evora 414E może rozpędzić się do prędkości 209 km/h.
Ze względu na to, że jest to hybryda szeregowa, zamontowany w niej 3-cylindrowy motor spalinowy służy jedynie do ładowania baterii. Lotus nie podał średniego zużycia paliwa. Wiadomo jednak, że emisja CO2 wynosi 55 g/km.
- "Standardowa Evora S dysponuje 400 Nm maksymalnego momentu obrotowego, jednak wersja 414E jest ponad 2 razy mocniejsza, dzięki czemu przyspieszenie jest naprawdę niesamowite! - powiedział Simon Corbett, inżynier z działu rozwoju Lotusa.
Polski przemysł motoryzacyjny, szanse i zagrożenia - debata
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?