Nie jest to pierwsza przymiarka Peugeota do elektromobilności, bo pierwsze podejście zrobił on już w 1941 roku. Wówczas to pojawił się napędzany silnikiem elektrycznym Peugeot VLV. Niestety nie tylko jego mało atrakcyjny wygląd, ale również możliwości (prędkość maksymalna 36 km/h oraz zasięg ok. 80 km) sprawiły, że sprzedano ich niespełna 380 sztuk. Potem były jeszcze Peugeot 106 (1995) i iOn (2010).
Podczas ostatniej prezentacji pod Barceloną do dyspozycji dziennikarzy oddano aż cztery najnowsze modele. Chodzi o elektryczne Peugeoty e 208 i e 2008 oraz hybrydowe 3008 oraz 508. Te ostatnie z nadwoziami limuzyna i kombi. Każde z tych aut jest już w seryjnej produkcji.
Peugeot e-208. Elektryczny taki jak inne

Peugeot e-208 ma 4,05 m długości, a jego rozstaw osi to 2,54 m. Interesujące jest to, że pojemność bagażnika mająca 310 litrów jest identyczna jak w modelach z napędem spalinowym
Fot. Peugeot
Model 208 drugiej generacji jest na rynku od połowy zeszłego roku. Poza wersjami z napędem konwencjonalnym powstaje również jako auto elektryczne – e-208. Peugeot 208 to samochód zaliczany do segmentu B, w którym ma bardzo wielu konkurentów, ale „elektryków” już znacznie mniej. Są to bowiem tylko Opel Corsa, z którym Peugeot 208 jest technicznym krewniakiem oraz Renault ZOE. Na upartego w tej grupie można również pozycjonować BMW i3.