Dacia 1300

(JGK)
Udostępnij:
Popularne rumuńskie auto - Dacia - nie cieszy się w Polsce najlepszą opinią. Nie poprawia jej nawet fakt, iż model ten był produkowany na licencji renault 12.

 
Dacie sprowadzane do Polski na początku lat siedemdziesiątych charakteryzowaly się dużą trwałością i niezawodnością. Były też chętnie kupowane.
Do zalet tego modelu należy obszerne wnętrze, duży bagażnik (420 litrów), dobre zawieszenie, elastyczny i w miarę ekonomiczny silnik. Większość przedstawicieli z tego okresu nie dotrwała jednak do dzisiaj i w większości przypadków skończyła w punkcie skupu złomu.
 
Następne partie samochodów z lat osiemdziesiątych i dziewięćdziesiątych straciły wiele z zalet poprzedniej generacji dacii. Było to spowodowane stosowaniem przez Rumunów słabych jakościowo materiałów, nie trzymania się norm i technologii oraz niestarannego montażu.
Do Polski były sprowadzane czterodrzwiowe limuzyny, wyposażone w silnik czterosuwowy, czterocylindrowy o pojemności 1,3 litra. Średnie zużycie paliwa dla tego motoru to 7,6 l/100 km.
Obecnie trudno na rynku motoryzacyjnym znaleźć przedstawiciela rumuńskiej firmy. Jednak zdobycie części zamiennych nie nastręcza wielu problemów. W prywatnych sklepach są oferowane części produkowane w Polsce i podejrzewam, że jeszcze przynajmniej przez kilka lat nie znikną one z półek.

Do zalet Dacii należy także zaliczyć to, że prosta konstrukcja auta umożliwia wykonywanie wielu napraw we wlasnym zakresie.

Zalety

  • Niskie zużycie paliwa
  • Przestronne wnętrze
  • Obszerny bagażnik
  • Dobry komfort jazdy
    Wady

  • Niechlujny montaż
  • Przestarzała sylwetka
  • Stuki w zawieszeniu
  • Dołącz do nas na Facebooku!

    Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

    Polub nas na Facebooku!

    Kontakt z redakcją

    Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

    Napisz do nas!

    Minister Anna Moskwa o polityce klimatycznej i o energetyce

    Wideo

    Komentarze

    Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

    Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

    Podaj powód zgłoszenia

    Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
    Więcej informacji na stronie głównej Motofakty
    Dodaj ogłoszenie