
Dacie sprowadzane do Polski na początku lat siedemdziesiątych charakteryzowaly się dużą trwałością i niezawodnością. Były też chętnie kupowane.
Do zalet tego modelu należy obszerne wnętrze, duży bagażnik (420 litrów), dobre zawieszenie, elastyczny i w miarę ekonomiczny silnik. Większość przedstawicieli z tego okresu nie dotrwała jednak do dzisiaj i w większości przypadków skończyła w punkcie skupu złomu.
Następne partie samochodów z lat osiemdziesiątych i dziewięćdziesiątych straciły wiele z zalet poprzedniej generacji dacii. Było to spowodowane stosowaniem przez Rumunów słabych jakościowo materiałów, nie trzymania się norm i technologii oraz niestarannego montażu.
Do Polski były sprowadzane czterodrzwiowe limuzyny, wyposażone w silnik czterosuwowy, czterocylindrowy o pojemności 1,3 litra. Średnie zużycie paliwa dla tego motoru to 7,6 l/100 km.
Obecnie trudno na rynku motoryzacyjnym znaleźć przedstawiciela rumuńskiej firmy. Jednak zdobycie części zamiennych nie nastręcza wielu problemów. W prywatnych sklepach są oferowane części produkowane w Polsce i podejrzewam, że jeszcze przynajmniej przez kilka lat nie znikną one z półek.
Do zalet Dacii należy także zaliczyć to, że prosta konstrukcja auta umożliwia wykonywanie wielu napraw we wlasnym zakresie.
Zalety
Wady
Strefa Biznesu - inwestycje w samochody klasyczne
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?
Dzieje się w Polsce i na świecie – czytaj na i.pl
- Koniec federacji High League?! Polski rząd zablokował pieniądze federacji!
- Tyle trzeba zarabiać, żeby zaliczać się do osób zamożnych w Polsce
- Poważne zarzuty wobec lidera kultowego zespołu. Podał fance "tabletkę gwałtu"?
- „Szczena” wyjechał z Polski za chlebem? Wiemy, jak zarabia były „Chłopak do wzięcia”!