BMW Serii 5. Nie tylko wersja elektryczna. W ofercie także m.in. silnik Diesla

Mariusz Michalak
Mariusz Michalak
Podobnie jak wszystkie poprzednie generacje nowe BMW serii 5 Limuzyna będzie produkowane w zakładach BMW Group w Dingolfingu, gdzie wytwarzane są również silniki elektryczne i akumulatory wysokonapięciowe do BMW i5.
Podobnie jak wszystkie poprzednie generacje nowe BMW serii 5 Limuzyna będzie produkowane w zakładach BMW Group w Dingolfingu, gdzie wytwarzane są również silniki elektryczne i akumulatory wysokonapięciowe do BMW i5. BMW
Nowe BMW serii 5 Limuzyna wejdzie na rynek w październiku 2023 roku. Nowa generacja będzie oferowana na całym świecie z napędem w pełni elektrycznym oraz, w zależności od regionu, również z napędami hybrydowymi plug-in, a także z silnikami benzynowymi i wysokoprężnymi z 48-woltową technologią mild hybrid.

Spis treści

BMW Serii 5. Zmiany stylistyczne

W porównaniu z poprzednim modelem jego długość wzrosła o 97 mm do 5060 mm, szerokość o 32 mm do 1900 mm, a wysokość o 36 mm do 1515 mm. Rozstaw osi został zwiększony o 20 mm do 2995 mm.

Wzrok przyciągają typowe dla marki i podwójne reflektory i atrapa chłodnicy BMW. Ułożone niemal pionowo elementy diodowe pełnią funkcję kierunkowskazów i świateł dziennych. Wysunięta mocno do przodu atrapa chłodnicy ma szerokie obramowanie i opcjonalnie oświetlenie konturowe.

Inne elementy przyciągające uwagę to czarne progi, ukryte w powierzchni drzwi klamki i wytłoczona cyfra 5 u podstawy słupka C. Charakter nowego BMW serii 5 Limuzyna można dodatkowo podkreślić opcjonalnym pakietem sportowym M i pakietem sportowym M Pro. Już na początku sprzedaży gama kolorów karoserii obejmować będzie trzy lakiery BMW Individual.

BMW Serii 5. Wnętrze

W porównaniu z poprzednim modelem deska rozdzielcza nowego BMW serii 5 ma znacznie mniej przycisków i elementów obsługi. W pełni cyfrowy zestaw ekranów obejmuje wyświetlacz wskaźników o przekątnej 12,3 cala i wyświetlacz kontrolny o przekątnej 14,9 cala. Nowa jest również kierownica ze spłaszczoną dolną częścią i panelami obsługi dostarczającymi teraz dotykowego feedbacku oraz dźwignia biegów na konsoli środkowej. Kolejnym ciekawym elementem jest panel interakcji BMW. Podświetlony panel funkcyjny o krystalicznej strukturze powierzchni rozciąga się na całej szerokości deski rozdzielczej aż po boczki drzwi i zawiera dotykowe panele obsługi.

W wyposażeniu standardowym oferowane są nowo zaprojektowane fotele sportowe. Opcjonalne fotele komfortowe oferują wiele możliwości elektrycznej regulacji.

W pełni elektryczne BMW i5 M60 xDrive jako najwyższy model

W pełni elektryczne BMW i5 jest wyposażone w szeroko zmodernizowany napęd BMW eDrive piątej generacji i pojawi się na rynku w dwóch wariantach. Najwyższym modelem będzie BMW i5 M60 xDrive (zużycie energii w cyklu mieszanym: 20,6–18,2 kWh/100 km), które łączy silnik o mocy 442 kW (601 KM) z typowymi osiągami i cechami stylistycznymi M. Dwie wysoko zintegrowane jednostki napędowe na przedniej i tylnej osi tworzą elektryczny napęd na wszystkie koła. Systemowy moment obrotowy wynosi do 820 Nm, dzięki czemu BMW i5 M60 xDrive przyspiesza z miejsca do 100 km/h w 3,8 s, a jego prędkość maksymalna jest elektronicznie ograniczona do 230 km/h.

Oprócz tego dostępne będzie również BMW i5 eDrive40 (zużycie energii w cyklu mieszanym: 19,5–1 5,9 kWh/100 km). Jego silnik elektryczny napędza tylne koła i generuje maksymalną moc 250 kW (340 KM) oraz maksymalny moment obrotowy do 430 Nm z funkcją Sport Boost lub Launch Control. BMW i5 eDrive40 przyspiesza od 0 do 100 km/h w 6,0 s i rozwija prędkość maksymalną 193 km/h.

Zajmujący niewiele miejsca akumulator wysokonapięciowy jest umieszczony w podłodze i dostarcza 81,2 kWh energii użytkowej. Duży zasięg to zasługa nie tylko wydajnych silników elektrycznych, ale też najnowszej wersji adaptacyjnej rekuperacji i inteligentnego połączenia pompy ciepła do ogrzewania i chłodzenia wnętrza, napędu i akumulatora wysokonapięciowego. Wartości według norm WLTP wynoszą 455–516 km w BMW i5 M60 xDrive oraz 477–582 km w BMW i5 eDrive40. Nowa funkcja MAX RANGE pozwala zwiększyć zasięg nawet o 25 procent poprzez ograniczenie mocy i prędkości oraz wyłączenie funkcji komfortowych.

BMW Serii 5. Nowe silniki benzynowe i wysokoprężne z 48-woltową technologią mild hybrid

Paleta oferowanych silników benzynowych i wysokoprężnych z nowej modułowej generacji silników BMW Group Efficient Dynamics zależy od rynku. Są one teraz wyposażone w 48-woltową technologię mild hybrid i oferowane standardowo w połączeniu z nową 8-stopniową sportową skrzynią Steptronic.

W Europie na początku sprzedaży oferowane będą czterocylindrowe modele BMW 520i Limuzyna (zużycie paliwa w cyklu mieszanym: 6,4–5,7 l/100 km; emisja CO2: 144–130 g/km) o mocy 153 kW (208 KM) oraz BMW 520d Limuzyna (zużycie paliwa w cyklu mieszanym: 5,6–5,1 l/100 km; emisja CO2: 147–133 g/km) i BMW 520d xDrive Limuzyna (zużycie paliwa w cyklu mieszanym: 6,0–5,5 l/100 km; emisja CO2: 157–143 g/km), oba o mocy 145 kW (197 KM).

Poza Europą oferowane będą jeszcze inne 4- i 6-cylindrowe silniki benzynowe. Gamę modelową uzupełnią wiosną 2024 r. dwa warianty z napędem hybrydowym plug-in najnowszej generacji. W roku 2024 w BMW serii 5 Limuzyna oferowany będzie nowy 6-cylindrowy rzędowy silnik wysokoprężny. Również w 2024 roku pojawi się kolejny wariant BMW i5 z elektrycznym napędem na wszystkie koła.

BMW Serii 5. Wyposażenie

W wyposażeniu standardowym i dodatkowym nowego BMW serii 5 Limuzyna oferowana jest znacznie rozszerzona gama systemów automatyzacji jazdy i parkowania.

Najważniejszym elementem oferty jest opcjonalny system asystujący kierowcy Professional, w tym asystent kierowania i prowadzenia po pasie ruchu oraz regulacja odstępu z funkcją Stop & Go. W USA i Kanadzie, a także w Niemczech, obejmuje on teraz nowego asystenta autostradowego, który odciąża kierowcę od kierowania na autostradach z fizycznie oddzielonymi kierunkami ruchu. Przy prędkościach do 130 km/h kierowca może zdjąć ręce z kierownicy i ułożyć je wygodnie, o ile bacznie obserwuje ruch na drodze. Jako pierwszy na świecie system w nowym BMW serii 5 obejmuje teraz również aktywnego asystenta zmiany pasa ruchu z potwierdzeniem wzrokowym. Ta komfortowa funkcja wyznacza nowy poziom interakcji między człowiekiem a samochodem. Pojazd oferuje możliwość zmiany pasa ruchu, którą po raz pierwszy można wykonać poprzez potwierdzenie spojrzeniem na lusterko zewnętrzne. Asystent zmiany pasa ruchu automatycznie przejmuje niezbędne ruchy kierownicą, o ile pozwala na to sytuacja na drodze.

Nowe BMW serii 5 Limuzyna wyposażone jest standardowo w asystenta parkowania z asystentem cofania. Z kolei opcjonalny asystent parkowania Professional umożliwia zautomatyzowane parkowanie i manewrowanie na odcinku do 200 m sterowane za pomocą smartfona z pojazdu lub poza nim.

BMW Operating System 8.5 oferuje również szerszy zakres treści cyfrowych w zakresie informacji i rozrywki, krótsze cykle aktualizacji funkcji, lepsze informacje o punktach ładowania pojazdów elektrycznych oraz zoptymalizowany dostęp do wielu usług internetowych. Możliwy jest również streaming wideo na wyświetlaczu kontrolnym, a także korzystanie z innowacyjnej formy gier w samochodzie dzięki platformie AirConsole oferowanej po raz pierwszy w nowym BMW serii 5 Limuzyna. Kierowcy i pasażerowie mogą podczas postoju pojazdu grać w tak zwane gry casualowe, na przykład podczas ładowania BMW i5.

Inne innowacje obejmują scenariusz powitalny z inscenizacją świetlną oraz indywidualnym powitaniem, które obejmuje opcjonalnie również dynamiczny dywan świetlny. Funkcja BMW Digital Key Plus jest teraz dostępna w kompatybilnych smartfonach z systemem operacyjnym iOS lub Android oraz w zegarkach Apple Watch. Dzięki dwóm antenom telefonii komórkowej 5G w standardzie i czterem w wyposażeniu dodatkowym nowa limuzyna biznesowa zapewnia zoptymalizowaną łączność sieciową i wysoką jakość połączeń telefonicznych. Personal eSIM w pełni integruje pojazd z cyfrowym ekosystemem klienta. Profil BMW ID umożliwia w wybranych krajach automatyczne uiszczanie opłat parkingowych z pojazdu.

Podobnie jak wszystkie poprzednie generacje nowe BMW serii 5 Limuzyna będzie produkowane w zakładach BMW Group w Dingolfingu, gdzie wytwarzane są również silniki elektryczne i akumulatory wysokonapięciowe do BMW i5.

od 16 lat
Wideo

Policyjne drony na Podkarpaciu w akcji

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty