Audi A3 Sportback

łm
Audi A3 Sportback wchodzi właśnie na rynek niemiecki. W polskich salonach ujrzymy je w październiku.

fot. Audi
fot. Audi


Audi A3 Sportback wchodzi właśnie na rynek niemiecki. W polskich salonach ujrzymy je w październiku.

 

Model Sportback poszerzający gamę pojazdów Audi w klasie kompaktowej premium, ma w sobie cechy samochodu coupe i auta pięciodrzwiowego.

 

W Audi A3 Sportback obok cech sportowych i atletycznej sylwetki wersji 3-drzwiowej, znajdziemy tu jeszcze więcej przestrzeni dzięki przedłużonemu o 83 milimetry tyłowi. Auto dzięki temu zyskało bagażnik o pojemności 370 litrów (przy złożonej kanapie tylnej: 1 120 litrów).

 

 

fot. Audi
fot. Audi

Oferta silników i skrzyń biegów w momencie wejścia Audi A3 Sportback na rynek jest zróżnicowana, lecz sportowy charakter to cecha wspólna wszystkich jednostek napędowych.

 

Po raz pierwszy w A3 Sportback zamontowano nowy, niezwykle dynamiczny silnik z rodziny FSI - czterocylindrowy silnik z turbosprężarką 2.0 TFSI o mocy 147 kW (200 KM). Maksymalny moment obrotowy 280 Nm jest dostępny przy prędkościach obrotowych od 1 800 do 5 000 obr./min. Dzięki niemu auto zyskuje świetną dynamikę i na przyspieszenie od 0 do 100 km/h potrzebuje tylko 7,1 sekundy. Jego prędkość maksymalna wynosi 234 km/h. Jednostka ta jest jednocześnie pierwszym na świecie produkowanym seryjnie silnikiem, w którym połączono bezpośredni wtrysk benzyny FSI z turbodoładowaniem.

 

Poniżej poszczególne jednostki napędowe Audi A3 Sportback:

 

3.2 V6
o mocy 184 kW (250 KM), 320 Nm__

2.0 TFSI
o mocy 147 kW (200 KM), 280 Nm (nowość)

2.0 FSI
o mocy 110 kW (150 KM), 200 Nm

1.6 FSI
o mocy 85 kW (115 KM), 155 Nm

1.6
o mocy 75 kW (102 KM), 148 Nm

2.0**TDI
o mocy 103 kW (140 KM)
, **
320 Nm

1.9**TDI**
o mocy 77 kW (105 KM), 250 Nm.

 

fot. Audi
fot. Audi

W zależności od silnika, do dyspozycji jest manualna, 5 - lub 6- biegowa skrzynia biegów.

 

Można też kupić auto ze sportową przekładnią preselekcyjną DSG. Przekładnia ta, zainspirowana rozwiązaniami stosowanymi w samochodach wyścigowych, dzięki elektrohydraulicznie sterowanemu podwójnemu sprzęgłu pozwala na szybką zmianę biegu bez utraty dynamiki. DSG łączy w sobie zalety tradycyjnej, 6-biegowej przekładni manualnej z cechami charakterystycznymi dla nowoczesnych przekładni automatycznych.

 

Nowością w klasie premium samochodów kompaktowych jest stały napęd na wszystkie koła quattro, który pozwala na zwiększenie dynamiki jazdy i bezpieczeństwa aktywnego.

 

 

 

 

 

Ostróda gościła najlepszych motocrossów w Polsce

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Wróć na motofakty.pl Motofakty
Dodaj ogłoszenie