Pojazd charakteryzuje się długą maską silnika, dużym rozstawem osi i krótkimi zwisami. Długość Audi A6 wynosi 4939 mm, jest więc ono o 7 mm dłuższe od poprzednika. Szerokość limuzyny wzrosła o 12 mm i wynosi teraz 1886 mm, wysokość natomiast wzrosła o 2 mm i wynosi 1457 mm. Uwagę zwracają szeroka, nisko umieszczona osłona chłodnicy Singleframe, płaskie reflektory i wyraźnie zarysowane wloty powietrza.
W porównaniu do poprzednika wnętrze oferuje więcej miejsca dla głowy i ramion, zarówno z przodu, jak i z tyłu. Bagażnik jest szerszy, choć jego pojemność nie zmieniła się i wynosi 530 l. Opcjonalnie pokrywa bagażnika może otwierać się elektrycznie, po wykonaniu odpowiedniego ruchu nogą. Zaprojektowane na nowo zawieszenie kół, w znacznym stopniu wykonano z lekkiego aluminium.
Zobacz także: Jak zadbać o akumulator?
Na początek, na europejskich rynkach Audi będzie oferować dla nowego A6 cztery silniki: jedną jednostkę benzynową TFSI i trzy motory wysokoprężne TDI. Silniki będą miały moc od 204 KM do 340 KM i będą generowały moment obrotowy dostępny między 400, a 620 Nm. Motor benzynowy, to jednostka 3.0 TFSI. Ten silnik V6 turbo, dzięki mocy 340 KM i momentowi obrotowemu 500 Nm, rozpędza limuzynę do ograniczonej elektronicznie prędkości maksymalnej 250 km/h. Podobne osiągi oferuje silnik 3.0 TDI, który w wariancie o mocy 286 KM generuje moment obrotowy rzędu 620 Nm. Audi A6 45 TDI, także z silnikiem wysokoprężnym V6 o pojemności trzech litrów, generuje moc 231 KM i moment obrotowy 500 Nm. Rzędowy silnik czterocylindrowy w wariancie A6 40 TDI, ma moc 204 KM) i moment obrotowy 400 Nm.
Obie jednostki wysokoprężne V6 współpracują z ośmiostopniową, automatyczną skrzynią biegów tiptronic, a jednostki 3.0 TFSI i 2.0 TDI są standardowo oferowane z siedmiostopniową przekładnią automatyczną S tronic. Wszystkie warianty z silnikami trzylitrowymi są standardowo dostępne w kombinacji ze stałym napędem na cztery koła quattro.
Wszystkie jednostki napędowe w nowym Audi A6 są wyposażone w nową technikę mild-hybrid. W przypadku silników V6, technika ta bazuje na głównej sieci pokładowej 48 V, natomiast w przypadku jednostek czterocylindrowych, na sieci 12 V. W obu przypadkach, za dostarczanie energii do układu odpowiada alternator – rozrusznik RSG, współpracujący z akumulatorem litowo-jonowym. Dzięki niemu, Audi A6 jadące z prędkością od 55 do 160 km/h, może „żeglować” przy wyłączonym silniku.
Funkcja start-stop jest aktywna przy prędkości auta od 7 do 22 km/h. Ponowne włączenie silnika podczas postoju odbywa się prospektywnie, gdy tylko ruszy pojazd znajdujący się przed naszym Audi. Podczas hamowania samochodu z silnikiem V6, moc rekuperacji RSG wynosi do 12 kW. Napęd typu mild-hybrid MHEV, w rzeczywistych warunkach jazdy obniża zużycie paliwa nawet o 0,7 litra na 100 km.
Wśród systemów wsparcia kierowcy są m.in. funkcja automatycznego parkowania Audi AI oraz funkcja automatycznego wjazdu do garażu Audi AI, które do oferty włączone zostaną jeszcze w tym roku. Systemy te samoczynnie wprowadzą naszą limuzynę na miejsce parkingowe lub do garażu, a następnie je stamtąd wyprowadzą. Kierowca może wysiąść z pojazdu i z zewnątrz, używając aplikacji myAudi App, aktywować i monitorować manewr na własnym smartfonie. W tym celu musi jednak przez cały czas trwania manewru przytrzymywać odpowiedni przycisk.
Nowe Audi A6 zjeżdżać będzie z taśmy produkcyjnej w zakładach w Neckarsulm, a na rynku pojawi się w czerwcu.
Bydgoska policja pokazała filmy z wypadków z tramwajami i autobusami
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?