4. runda Wrocławskiej Ligi Time Attack

(ip)
Klasa 1, Fot: WLTA
Klasa 1, Fot: WLTA
5 listopada na Torze Redeco we Wrocławiu rozegrana została 4. runda serii wyścigowej Wrocławska Liga Time Attack.

W zawodach wzięła udział rekordowa liczba 51 zawodników startujących w 4

Zwycięzcy, Fot: WLTA
Zwycięzcy, Fot: WLTA

klasach, w zależności od pojemności silnika i rodzaju napędu od Seicento i klasycznego Mini po BMW M3, Subaru Impreza STI. Piękna słoneczna pogoda i temperatura od 9 do 17 C zapewniła doskonałe warunki do rywalizacji, w której uczestniczyli kierowcy aut następujących marek: Alfa Romeo, Audi, BMW, Fiat, Ford, Honda, Mazda, Mini (classic), Mitsubishi, Nissan, Opel, Peugeot, Renault, Subaru, Skoda i Toyota.

W klasyfikacji generalnej tradycyjnie najszybsze okazały się auta z napędem na cztery koła, a szybką trasę o długości 1,25 km, z nawrotami i szykanami, najszybciej przejechał debiutujący w imprezie Piotr Grochocki, prowadzący Subaru Impreza STI. Najlepszy czas "ośką" uzyskał Jan Grabowski w BMW M3, w klasie II najlepiej pojechał Jakub Jurek w BMW 318is, a w klasie I tradycyjnie Mirosław Gądek w blisko 200-konnej Hondzie Civic.

Klasa 1, Fot: WLTA
Klasa 1, Fot: WLTA

Dzięki elektronicznemu systemowi pomiaru czasów oraz sprawnemu zarządzaniu zawodami każdy z uczestników mógł odbyć aż 6 przejazdów pomiarowych, a wcześniej 1 zapoznawczy i 2 treningowe. Z kolei na koniec przewidziano atrakcję dla kibiców, których zawodnicy przewozili w dodatkowym przejeździe. Do klasyfikacji liczył się oczywiście najszybszy przejazd, dzięki czemu uczestnicy mieli okazję wypróbować różne techniki prowadzenia i ustawienia samochodów. Wielu zawodników korzystało z serwisu ogumienia na miejscu, gdzie niektórzy zakładali tzw. slicki, a inni dopasowywali ciśnienie w kołach do zmieniających się warunków.

Tradycyjnie panowała miła i rodzinna atmosfera, a zmagania na torze oglądało wiele osób z dziećmi, jakie wybrały się na spacery z pobliskich osiedli. Największym zainteresowaniem najmłodszych fanów ścigania w bezpiecznych warunkach cieszyły się najszybsze samochody oraz stanowisko z symulatorem

Klasa 2, Fot: WLTA
Klasa 2, Fot: WLTA

jazdy. Panie interesowały z kolei seryjne auta, a przynajmniej na takie wyglądające. Jednym z przybyłych fanów okazał się niewidomy mężczyzna, który rozpoznawał samochody przez dotyk. Zaledwie kilka dotknięć tylnego rogu pojazdu wystarczyło, aby rozpoznał np. Fiata Punto.

Na torze panowała żelazna dyscyplina i wszyscy grzecznie podporządkowywali się poleceniom organizatorów. W przerwach przy grillu zawodnicy wymieniali się doświadczeniami i wiedzą na temat ogumienia, warunków na torze, zastosowanych modyfikacji w samochodach itd., a ci, których auta miały usterki techniczne pomagali innym, służąc radą i pomocą. Kolejne zawody zaplanowano na 29 listopada 2011 r. (wtorek) od 15:00, następne na 10 grudnia 2011 r. (sobota) od 9:00, a ostatnia runda bieżącego sezonu odbędzie się 28 stycznia 2012 r. (sobota) od 9:00.

Wyniki 4. rundy Wrocławskiej Ligi Time Attack
Klasa IV (powyżej 2500 cm3, AWD)
1. Piotr Grochocki
2. Piotr Kałużny
3. Damian Kaczorowski

Klasa III (powyżej 2500 cm3, 2WD)
1. Jan Grabowski
2. Bartosz Palusko
3. Jakub Glasse

Klasa II (1601-2500 cm3*):
1. Jakub Jurek
2. Krystian Mendyk
3. Piotr Jastrzębski

Klasa I (do 1600 cm3*)
1. Mirosław Gądek
2. Dominik Bednawski
3. Łukasz Lachtera

*Uwaga: W przypadku silników benzynowych z turbodoładowaniem pojemność skokowa mnożona jest przez współczynnik 1,7.

Klasa 3, Fot: WLTA
Klasa 3, Fot: WLTA
Klasa 4, Fot: WLTA
Klasa 4, Fot: WLTA
Fot: WLTA
Fot: WLTA
Fot: WLTA
Fot: WLTA
Fot: WLTA
Fot: WLTA
Fot: WLTA
Fot: WLTA
emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Bydgoska policja pokazała filmy z wypadków z tramwajami i autobusami

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty