Volvo. Nowy model XC40 jeszcze w tym roku. Wiemy czym zaskoczy

Wojciech Frelichowski
Baterie w elektrycznym Volvo XC40 umieszczono w podłodze. Fot. Volvo
Baterie w elektrycznym Volvo XC40 umieszczono w podłodze. Fot. Volvo
Udostępnij:
Volvo zakończyło prace nad elektryczna wersją SUV-a XC40. Według zapowiedzi ma to być jeden z najbezpieczniejszych aut w historii Volvo.

Prace nad elektrycznym Volvo XC40 trwają już od dłuższego czasu. Na razie firma ujawniła niewiele danych dotyczących jego napędu. Nieco więcej informacji przekazano za to w kwestii bezpieczeństwa auta.

- W pełni elektryczny XC40 będzie jednym z najbezpieczniejszych samochodów, jakie kiedykolwiek zbudowaliśmy - mówi Malin Ekholm, szef ds. Bezpieczeństwa w Volvo Cars.

Całkowicie przeprojektowano i wzmocniono przednią partię płyty podłogowej i nadwozia, aby poradzić sobie z brakiem silnika spalinowego, który jest nie tylko źródłem napędu w klasycznym pojeździe, ale także spełnia rolę strefy zgniotu w przypadku kolizji czołowej.

Baterie służące do zasilania silnika elektrycznego umieszczono w podłodze pojazdu. Ma to tę zaletę, że obniża środek ciężkości samochodu, co polepsza jego stabilność.

Aby w razie kolizji zapewnić bezpieczeństwo pasażerów oraz nienaruszone baterie, opracowano także nową i unikalną strukturę bezpieczeństwa dla pasażerów i akumulatorów. Baterie są chronione przez klatkę bezpieczeństwa, która składa się z ramy z wytłaczanego aluminium i jest osadzona w środku karoserii samochodu, tworząc wbudowaną strefę zgniotu wokół akumulatora.

Nadwozie samochodu zostało wzmocnione nie tylko z przodu, ale także z tyłu. Tutaj elektryczny układ napędowy został zintegrowany ze strukturą nadwozia, aby uzyskać lepszy rozkład sił zderzenia z kabiny i zmniejszyć obciążenie osób wewnątrz samochodu.

Elektryczne XC40 jest ponadto pierwszym modelem Volvo wyposażonym w nową platformę czujników Advanced Driver Assistance Systems (ADAS) z oprogramowaniem opracowanym przez Zenuity, spółkę joint venture należącą do Volvo i Veoneer.

Nowa platforma ADAS to nowoczesny, skalowalny system bezpieczeństwa czynnego, który składa się z szeregu radarów, kamer i czujników ultradźwiękowych. Jak podano, system można łatwo rozwijać i stanowi on podstawę przyszłego wprowadzenia technologii napędów autonomicznych.

Elektryczne Volvo XC40 ma zostać publicznie zaprezentowane 16 października tego roku.

Zobacz także: Testujemy Volkswagena Polo

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera

Akcja policji w Bydgoszczy. Bezpieczeństwo pieszych

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Więcej informacji na stronie głównej Motofakty
Dodaj ogłoszenie