Volkswagen ID.LIFE. Nowe auto na prąd w rodzinie

Mariusz Michalak
Volkswagen ID.LIFE.Do 2025 roku do gamy modeli z rodziny ID. dołączy małe auto, którego ceny na rynku niemieckim będą zaczynać się od około 20.000 euro.  Podczas Międzynarodowych Targów Motoryzacyjnych IAA MOBILITY 2021 w Monachium Volkswagen prezentuje koncepcyjnego kompaktowego crossovera.Fot. Volkswagen
Volkswagen ID.LIFE.Do 2025 roku do gamy modeli z rodziny ID. dołączy małe auto, którego ceny na rynku niemieckim będą zaczynać się od około 20.000 euro. Podczas Międzynarodowych Targów Motoryzacyjnych IAA MOBILITY 2021 w Monachium Volkswagen prezentuje koncepcyjnego kompaktowego crossovera.Fot. Volkswagen
Do 2025 roku do gamy modeli z rodziny ID. dołączy małe auto, którego ceny na rynku niemieckim będą zaczynać się od około 20.000 euro. Podczas Międzynarodowych Targów Motoryzacyjnych IAA MOBILITY 2021 w Monachium Volkswagen prezentuje koncepcyjnego kompaktowego crossovera.

Wizję elektrycznego małego samochodu do miasta, który zaprojektowano z myślą o użytkownikach i ich potrzebach wyraża koncepcyjny ID.LIFE. 

Volkswagen ID.LIFE.Do 2025 roku do gamy modeli z rodziny ID. dołączy małe auto, którego ceny na rynku niemieckim będą zaczynać się od około 20.000 euro.
Volkswagen ID.LIFE.

Do 2025 roku do gamy modeli z rodziny ID. dołączy małe auto, którego ceny na rynku niemieckim będą zaczynać się od około 20.000 euro. Podczas Międzynarodowych Targów Motoryzacyjnych IAA MOBILITY 2021 w Monachium Volkswagen prezentuje koncepcyjnego kompaktowego crossovera.

Fot. Volkswagen

Zezygnowano zarówno z elementów dekoracyjnych, jak i wyróżniających się detali oraz z zastosowania różnorakich materiałów. Purystyczny wygląd to także zasługa poziomego podziału między nadwoziem, powierzchniami przeszklonymi i dachem. Składany dach wykonany z tkaniny zapewnia dopływ świeżego powietrza do kabiny ID.LIFE oraz wpływa na zmniejszenie masy własnej auta.

ID.LIFE skonstruowano na zmniejszonej platformie podłogowej dla aut elektrycznych (MEB) koncernu Volkswagen, którą opracowano specjalnie dla małych samochodów. Po raz pierwszy model zaprojektowany na bazie MEB jest wyposażony w napęd na przednie koła. Dzięki silnikowi elektrycznemu o mocy aż 172 kW (234 KM) ID.LIFE przyspiesza od zera do 100 km/h w 6,9 sekundy. Wysokonapięciowy akumulator, który może zmagazynować 57 kWh energii, zapewnia zasięg około 400 kilometrów (wg. WLTP).

Na pokładzie znajduje się konsola do gier i projektor. Jako „monitor” do wyświetlania filmów służy ekran, który w razie potrzeby wysuwa się z deski rozdzielczej. Inne urządzenia cyfrowe również można podłączyć dzięki gniazdu do ładowania o napięciu 230 V / 16 A. Fotele zaprojektowano tak, aby ich układ można było konfigurować zależnie od chwilowych potrzeb. Przednie fotele oraz tylną kanapę można całkowicie złożyć. Dzięki temu we wnętrzu ID.LIFE można uzyskać niemal dwumetrowej długości miejsce do spania.

Kamery i wyświetlacz zastępują zarówno lusterka zewnętrzne, jak i lusterko wewnętrzne. Podstawowymi funkcjami steruje się za pomocą dotykowego panelu na sześciokątnej kierownicy, która jest otwarta od góry. Z systemem operacyjnym auta można zintegrować smartfon - na przykład z nawigacji można korzystać za pośrednictwem osobnego urządzenia albo wykorzystując do tego smartfon lub tablet. Muzykę, filmy i gry znajdujące się na nich można bezproblemowo zintegrować z ID.LIFE i wyświetlać je na ekranie projektora.

Zobacz także: Jeep Compass w nowej odsłonie

od 16 lat
Wideo

Policyjne drony na Podkarpaciu w akcji

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty